Assignatura

Psicologia II: Processos Cognitius i Aprenentatge Escolar

  • codi 07851
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus FB
  • credits 6

Mòdul: Formació Bàsica

Matèria: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Horari
grup A
 Sem.2 tarda DT 16:00 18:00 
 Sem.2 tarda DJ 16:00 18:00 

Professorat

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

CEM-14 comprendre els processos d'aprenentatge relatius al període de 6 a 12 anys en el context familiar, social i escolar.
CEM-15 conèixer les característiques d'aquests estudiants, així com les dels contextos motivacionals i socials.
CEM-18 conèixer les propostes i el desenvolupament actuals basats en l'aprenentatge de competències.
CET-3 expert en la matèria donada i en els mètodes d'ensenyament: tenir els coneixements i les habilitats suficients sobre la matèria que ensenya i saber quins mètodes didàctics ha d'aplicar per crear un gran entorn d'aprenentatge, on l'alumnat pugui aprendre el bagatge cultural que necessita per viure en societat i aconseguir-ho d'una manera contemporània, professional i sistemàtica.
CET-7 foment de la responsabilitat referent al desenvolupament professional: analitzar, reflexionar i desenvolupar els punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre, saber-los explicitar i saber com posar-se al dia.
CG-02 comunicar-se clarament i de forma correcta en la llengua d'ensenyament - català i castellà -, de forma oral i escrita, segons el nivell c1, d'acord amb el marc comú europeu de referència per a les llengües.
CG-04 promoure i facilitar en els contextos d'aprenentatge i de convivència, a l'escola i en relació amb l'entorn, l'atenció a les necessitats educatives singulars dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans.
CG-06 conèixer els elements que conformen el pensament sistèmic, els diferents nivells de domini i desenvolupar aquesta competència al màxim.

Continguts

 

 

CONTINGUTS DE PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ II

 

 

UNITAT 1:

 

INTRODUCCIÓ A LA PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ 

 

 

UNITAT 2:

 

ORIENTACIONS TEÓRIQUES

 

·       Teories psicodinàmiques

·       Teories conductistes / condicionament clàssic

·       Teories cognitives

·       Teories socioculturals-contextuals

·       Teories biològiques

 

 

 

 

UNITAT 3:

 

DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU

 

·         Teories sobre l’establiment de l’aferrament

·         Personalitat i influencies en l’educació

·         Teories de la personalitat

·         Autoconcepte / Autoestima

·         Com es construeix la personalitat a través de les Intel·ligències Múltiples

 

 

 

UNITAT 4:

 

Tema 1

 

Educació escolar i constructivisme

 

·         Fonts teòriques de la concepció constructivista de l’ensenyament-aprenentatge (CCEA)

 

 

 

Tema 2

 

Concepció Constructivista de l’ensenyament-aprenentatge (CCEA)

 

·         Com es construeix el coneixement a l’escola

·         Modificació de conducta a l’aula

 

 

 

 

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
CEM-14 aprenentatge basat en problemes
estudi de casos
mètode expositiu / lliçó magistral
classes teòriques
estudi i treball individual / autònom
CEM-15 estudi de casos
seminaris tallers
CEM-18 resolució d'exercicis i problemes
pràctiques externes
CET-3 aprenentatge basat en problemes
estudi de casos
resolució d'exercicis i problemes
estudi i treball en grup
pràctiques externes
CET-7 aprenentatge basat en problemes
aprenentatge orientat a projectes
estudi de casos
mètode expositiu / lliçó magistral
resolució d'exercicis i problemes
estudi i treball en grup
estudi i treball individual / autònom
pràctiques externes
CG-02 estudi de casos
resolució d'exercicis i problemes
pràctiques externes
seminaris tallers
CG-04 estudi de casos
resolució d'exercicis i problemes
pràctiques externes
seminaris tallers
CG-06 aprenentatge basat en problemes
aprenentatge orientat a projectes
estudi de casos
mètode expositiu / lliçó magistral
estudi i treball en grup
estudi i treball individual / autònom

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
2. Sap esbrinar les circumstàncies contextuals de l’alumnat a fi de donar explicació al desenvolupament de la personalitat i dels diferents tipus d’aprenentatge.registre de conductes i observacions
presentació d'un treball
3. És capaç d’utilitzar els coneixements psicològics i de la personalitat dels infants de 6 a 12 anys i relacionar-los amb els diferents processos d’aprenentatge.proves objectives
8. Sap com programar una actuació educativa partint del desenvolupament de les competències individuals.memòria
informe
presentació d'un treball
9. És capaç de planificar situacions educatives que pugui fer l’alumnat amb diferents capacitats i ritmes d’aprenentatge.presentació d'un treball
10. S’esforça per obtenir una visió correcta del nivell de domini que l’alumnat té de la matèria i dels seus sistemes de treball.registre de conductes i observacions
observacions
13. Està familiaritzat amb les estratègies que l’alumnat utilitza per aprendre, les seves necessitats d’aprenentatge, el seu desenvolupament personal i els problemes que poden aparèixer, i sap com afrontar-los.presentació d'un treball
14. Coneix la repercussió que la competència i l’adquisició lingüístiques tenen en el procés d’aprenentatge, i sap com tenir-les en compte a la pràctica educativa.entrevista estructurada
19. Coneix els mecanismes per familiaritzar-se amb l’entorn social dels pares o tutors i amb el bagatge cultural de l’alumnat.qüestionari
20. Té un coneixement suficient de la psicologia del comportament per analitzar i entendre el seu propi comportament i el dels altres.autoavaluació
21. Sap integrar la informació contextual de cada situació educativa i sap transferir el resultat de la seva anàlisi a una intervenció concreta (pensament sistèmic).autoavaluació
memòria
informe
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00