Psicologia II: Processos Cognitius i Aprenentatge Escolar
Mòdul: Formació Bàsica
Matèria: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
|
Responsable
Lc. Carlos Alberto MARMELADA - camarmelada@uic.es
Dra. María Carmen MARTÍNEZ - cmartinez@uic.es
Altres professors
CONTINGUTS DE PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ II
UNITAT 1:
INTRODUCCIÓ A LA PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ
UNITAT 2:
ORIENTACIONS TEÓRIQUES
· Teories psicodinàmiques
· Teories conductistes / condicionament clàssic
· Teories cognitives
· Teories socioculturals-contextuals
· Teories biològiques
UNITAT 3:
DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU
· Teories sobre l’establiment de l’aferrament
· Personalitat i influencies en l’educació
· Teories de la personalitat
· Autoconcepte / Autoestima
· Com es construeix la personalitat a través de les Intel·ligències Múltiples
UNITAT 4:
Tema 1
Educació escolar i constructivisme
· Fonts teòriques de la concepció constructivista de l’ensenyament-aprenentatge (CCEA)
Tema 2
Concepció Constructivista de l’ensenyament-aprenentatge (CCEA)
· Com es construeix el coneixement a l’escola
· Modificació de conducta a l’aula
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-14 | aprenentatge basat en problemes estudi de casos mètode expositiu / lliçó magistral | classes teòriques estudi i treball individual / autònom |
CEM-15 | estudi de casos | seminaris tallers |
CEM-18 | resolució d'exercicis i problemes | pràctiques externes |
CET-3 | aprenentatge basat en problemes estudi de casos resolució d'exercicis i problemes | estudi i treball en grup pràctiques externes |
CET-7 | aprenentatge basat en problemes aprenentatge orientat a projectes estudi de casos mètode expositiu / lliçó magistral resolució d'exercicis i problemes | estudi i treball en grup estudi i treball individual / autònom pràctiques externes |
CG-02 | estudi de casos resolució d'exercicis i problemes | pràctiques externes seminaris tallers |
CG-04 | estudi de casos resolució d'exercicis i problemes | pràctiques externes seminaris tallers |
CG-06 | aprenentatge basat en problemes aprenentatge orientat a projectes estudi de casos mètode expositiu / lliçó magistral | estudi i treball en grup estudi i treball individual / autònom |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
2. Sap esbrinar les circumstàncies contextuals de lalumnat a fi de donar explicació al desenvolupament de la personalitat i dels diferents tipus daprenentatge. | registre de conductes i observacions presentació d'un treball |
3. És capaç dutilitzar els coneixements psicològics i de la personalitat dels infants de 6 a 12 anys i relacionar-los amb els diferents processos daprenentatge. | proves objectives |
8. Sap com programar una actuació educativa partint del desenvolupament de les competències individuals. | memòria informe presentació d'un treball |
9. És capaç de planificar situacions educatives que pugui fer lalumnat amb diferents capacitats i ritmes daprenentatge. | presentació d'un treball |
10. Sesforça per obtenir una visió correcta del nivell de domini que lalumnat té de la matèria i dels seus sistemes de treball. | registre de conductes i observacions observacions |
13. Està familiaritzat amb les estratègies que lalumnat utilitza per aprendre, les seves necessitats daprenentatge, el seu desenvolupament personal i els problemes que poden aparèixer, i sap com afrontar-los. | presentació d'un treball |
14. Coneix la repercussió que la competència i ladquisició lingüístiques tenen en el procés daprenentatge, i sap com tenir-les en compte a la pràctica educativa. | entrevista estructurada |
19. Coneix els mecanismes per familiaritzar-se amb lentorn social dels pares o tutors i amb el bagatge cultural de lalumnat. | qüestionari |
20. Té un coneixement suficient de la psicologia del comportament per analitzar i entendre el seu propi comportament i el dels altres. | autoavaluació |
21. Sap integrar la informació contextual de cada situació educativa i sap transferir el resultat de la seva anàlisi a una intervenció concreta (pensament sistèmic). | autoavaluació memòria informe |