Informàtica
Mòdul: Mòdul Propedèutic
Matèria: Informàtica
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: castellà,
Responsable
Dr. Diego NAVARRO - navarro@uic.es
Horari d'atenció
Els diferents professors acordaran cita per a les tutories via e-mail.
Dins dels coneixements que un estudiant ha d'adquirir al llarg de la carrera d'arquitectura la representació gràfica té un paper molt important, doncs és a través del dibuix el mitjà que ens permet transmetre les idees i conceptes.
En els últims 15 anys la informàtica ha canviat la manera com representar els projectes, doncs el seu desenvolupament amb mitjans digitals comporta un major grau de control en el que s'està projectant. D'altra banda, el desenvolupament de projectes en 3 dimensions permet una construcció virtual, amb més capacitat per a l'experimentació així com l'intercanvi d'informacions entre diferents agents que participen del desenvolupament d'un projecte.
A part de la representació gràfica, es pot construir, de manera cibernètica, el que ha estat projectat amb l'ordinador. A través de les màquines de control numèric, el projecte digital es converteix en objecte analògic, real, la qual cosa està canviant de manera radical la pròpia arquitectura.
Per tant el marc general de les assignatures d'Informàtica aplicada a l'arquitectura és capacitar els alumnes de la ESARQ a l'ús de les noves tecnologies, eines importants per a l'arquitectura contemporània, però sense deixar de costat el dibuix manual. Les assignatures analògiques i digitals es complementen entre si.
Coneixements mínims del sistema operatiu Windows i Geometria
Formar als alumnes capacitant-los en termes de coneixement, habilitat i sobretot discerniment a l'hora de saber quina eina s'ha d'utilitzar per a la realització de determinada necessitat d'expressió gràfica espacial (dins de l'univers tridimensional). L'objectiu principal és la de subministrar suport a les assignatures del curs d'arquitectura on la representació espacial és important, com a projectes, urbanisme, estructures, construcció, etc.
Al final del curs l'alumnat sabrà crear, editar i representar projectes d'arquitectura en formats digitals, així com aplicar coneixements d'informàtica aplicats al disseny.
1. Presentació
2. L'espai cartesià: gris, osnap, ortho…
3. Els layers
4. Les ajudes (list, aneu, àrea)
5. Geometria 2D
6. Textos, retolació, formats, templates, DWT
7. Editant
8. les sortides, impressió DWF, PLT, PDF
9. UCS. La Z.
10. Escala
11. Visualització, zooms, Dview
12. Blocs. Grups.
13. Fitant
14. Sòlids, primitius, booleanes
15. Hatches, imatges
16. L'espai paper
17. Intro al render
Les classes són entremesclades entre la teoria i la seva immediata aplicació pràctica. L'assignatura pretén formar l'alumne de manera que sigui capaç de buscar les solucions de manera intuïtiva, partint de la base de la geometria.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|
Classe expositiva | 03 04 05 06 10 1-T 2-T | 1 |
Classe participativa | 03 04 05 06 10 1-T 2-T | 1,5 |
Classe pràctica | 03 04 05 06 10 1-T 2-T | 1 |
Tutories | 03 04 05 06 10 1-T 2-T | 1 |
Estudi individuals o en grup | 03 04 05 06 10 1-T 2-T | 4,5 |
Avaluació constant, mitjançant correccions periòdiques dels diferents exercicis proposats al llarg del curs. La presència és obligatòria, sent que l'alumne que no assisteixi a un 80% de les classes no podrà examinar-se. L'alumne haurà de presentar un dossier “analògic” amb tots els treballs proposats impresos en paper, ben com un dossier digital, amb les animacions i exercicis de realitat virtual gravats en un CD o DVD. Així mateix es farà un examen final. El dossier representa un 60% de la nota final, i l'examen un 40%.
Formes d'avaluació: Informàtica
Lliurament dels exercicis + participació en classe + presencia + examen + dossier
Tots els exercicis són obligatoris. La no lliura de qualsevol d'ells significa la suspensió en l'assignatura.
Participació en classe: el format de l'assignatura és “teòric-pràctic” alhora, per la qual cosa els dubtes i inquietuds dels alumnes han de ser expressades en classe.
Presència. El contingut del curs es fa a partir de conceptes bàsics que es van fent més complexos a mesura que el curs es va desenvolupant. El fet de perdre una classe repercuteix en problemes en les classes següents.
Examen. Al final del curs hi haurà un examen.
Dossier. Al final del curs l'alumne haurà de lliurar un dossier en format DIN A3, ben com enviar al professor, via e-mail (format digital), tots els exercicis del curs.
Cook, Peter. Drawing. The Motive Force of Architecture. Wiley & Sons, 2014.
Burry, Mark, Jordi Coll Grifoll, and Josep Gómez. Sagrada Familia S. XXI: Gaudí Ara/ahora/now. Barcelona: Edicions UPC, 2008.
Candela, Félix, Cueto Ruiz Funes, Juan Ignacio del, and Angustias Freijo. Félix Candela, 1910-2010. Madrid: Sociedad Estatal de Conmemoraciones Culturales, 2010.
Pozo, Jose Manuel, Geometría métrica y descriptiva para arquitectos. UNAV, Pamplona, 2010.
Gaudí, Antoni, and Alberto T. Estévez. Gaudí. Madrid: Susaeta, 2003.
Abbott, Edwin Abbott. Flatland: A Romance of Many Dimensions. New York: Barnes & Noble, 1963 (1884).
Parker, Matt. Things to Make and Do in the Fourth Dimension: A Mathematician's Journey through Narcissistic Numbers, Optimal Dating Algorithms, at Least Two Kinds of Infinity, and More. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2014.
Fugier, Mary, Jerry Hambly. Rhinoceros v5.0 Training Manual (Level I and II). McNeel, 2013.
http://www.3dtotal.com
http://documentos.arq.com.mx/Bloques_y_Detalles/
llibres i manuals d'AutoCAD / 3dmax, editorial Anaya
http://www.arquitectuba.com.ar/
http://www.bloquesautocad.com/ (tot gratis!!!)