Comunicació i Informació Escrita
Mòdul: Comunicació
Matèria: Comunicació escrita
Llengua d'impartició principal: castellà
Saber expressar-se amb claredat, criteri i precisió és fonamental per a qualsevol futur professional de la comunicació. Mitjançant la pràctica continuada, Comunicació i Informació Escrita ofereix les eines clau perquè l'alumne/a desenvolupi la seva creativitat i aprehengui les tècniques narratives del text escrit.
No són necessaris requisits previs.
Els alumnes de Comunicació i Informació Escrita:
L'assignatura aborda els següents temes:
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1.5 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 1 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 2.5 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Escriure amb correcció és fonamental en totes les assignatures i, especialment, en aquesta. Seguint la normativa de la Facultat, les faltes d'ortografia descomptaran un punt en els treballs i mig punt en els exàmens.
Sistema d'avaluació de la part de Carla Gracia:
L'avaluació es distribueix en tres parts:
-Un examen parcial: 25%
-Un examen final: 50%
-Treball final: 15%
-Pràctiques de classe i participació: 10%
Els alumnes de 2ª convocatòria hauran de realitzar una prova escrita sobre els aspectes teòrics i pràctics tractats en l'assignatura.
Altres convocatòries:
Segona convocatòria: Si l'alumne suspèn la primera convocatòria ha de presentar-se a l'examen de segona convocatòria.
Tercera convocatòria: Si l'alumne suspèn la segona convocatòria, haurà de matricular-se de nou de tota l'assignatura i cursar-la. L'estudiant haurà d'assistir a les classes, presentar les pràctiques i aprovar-les, així com passar l'examen parcial i final.
Quarta convocatòria: Si l'alumne suspèn la tercera convocatòria, ha de presentar-se a l'examen de quarta convocatòria.
Cinquena convocatòria: Si l'alumne suspèn la quarta convocatòria, s'haurà d'acollir a les condicions establertes per les convocatòries extraordinàries.
Cassany, Daniel. La cocina de la escritura. Anagrama. Barcelona, 2006.
Cassany, Daniel. Describir el escribir. Austral. Barcelona, 1989.
Eco, Umberto. Seis paseos por los bosques narrativos. Lumen. Barcelona, 1996.
Fuentes Rodríguez, Catalina. Guia práctica de escritura y redacción. Espasa Libros, S.L.U., 2011.
García Márquez, Gabriel. Cómo se cuenta un cuento. Ollero y Ramos. Madrid, 1995.
Goldberg, Natalie. El gozo de escribir. La liebre de marzo. Madrid, 2004.
Goldberg, Natalie . El rayo y el trueno. La liebre de marzo. Barcelona, 2003.
Lázaro Carreter, Fernando. El dardo en la palabra. Debolsillo. Barcelona. 2015.
Martínez Sousa, J. (2001) Manual de estilo de la lengua española. Ediciones Trea, Gijón (2ª ed.)
Páez, Enrique. Manual de técnicas narrativas. Editorial SM. Madrid, 2006.
Queneau, Raymond. Ejercicios de estilo. Cátedra. Madrid, 1989.
Rodari, Gianni. Gramática de la fantasía: introducción al arte de contar historias. Editorial del Bronce. Madrid, 2002
Spang, Kurt. Persuasión. Fundamentos de retórica. Eunsa. Barcelona, 2005.
VV.AA. Lengua española para los medios de comunicación: usos y normas actuales. Tirant lo Blanch, 2006.
VV.AA. Llibre d’estil de la corporació catalana de mitjans audiovisuals. Generalitat de Catalunya, 2013.