Anglès 2
Mòdul: Mòdul Propi ESARQ
Matèria: Anglès 2
Llengua d'impartició principal: anglès
L'objectiu principal del programa és proporcionar els coneixements i les habilitats necessàries per a què els estudiants puguin desenvolupar i realitzar tasques lingüístiques en l'àrea de l'arquitectura en diverses situacions professionals i amb un enfocament multicultural i internacional.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals es basen en el desenvolupament de les habilitats comunicatives necessàries per a futurs arquitectes. Les tutories se centren en el desenvolupament de les habilitats interpersonals. L’última part és l'aprenentatge autònom, que se centra bàsicament en la consolidació de la gramàtica, l'adquisició de lèxic d’especialitat i una major autonomia de l'estudiant en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
Les tres parts s'han dissenyat específicament perquè l'estudiant tingui les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se en anglès amb seguretat i d'una manera eficaç
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1+ / B2.
Classe magistral:
Desenvolupar tècniques de comunicació per a les situacions professionals més comunes.
Tutories:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar amb els companys i companyes, tant en la llengua nativa com en l’estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar l'autonomia de l'estudiant per a preparar i adaptar els seus projectes a diferents situacions, mitjançant la redacció d'esborranys i la pràctica oral, i realitzar treballs individuals i en grup sobre diversos temes de l'àmbit de l'arquitectura. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.
Competències lingüístiques en anglès:
D'acord amb l'ús de les competències de la titulació, els estudiants podran:
1. (70) Comprendre les idees principals de textos complexos en llengua anglesa sobre temes tant concrets com abstractes, incloent discussions tècniques en el camp de l'especialització professional de l'arquitectura.
2. (71) Expressar-se amb un grau de fluïdesa i espontaneïtat en llengua anglesa que fa possible la interacció habitual amb parlants natius sense que això comporti tensió per als interlocutors.
3. (72) Produir textos clars i detallats en llengua anglesa en una àmplia gamma de temes, especialment sobre arquitectura i expressar en llengua anglesa un punt de vista sobre la qüestió, exposant els avantatges i els inconvenients de diverses opcions.
70 Aptitud per comprendre les idees principals de textos complexos en llengua anglesa sobre temes tan concrets com abstractes, incloent-hi discussions tècniques en el camp de l'especialització professional de l'arquitectura.Competències lingüístiques en anglès:
1. (70) Comprensió de les idees principals de textos complexos en llengua anglesa.
2. (70) Discussions tècniques d'arquitectura en llengua anglesa.
3. (71) Expressió en llengua anglesa.
4. (72) Producció de textos en llengua anglesa, de temes diversos i d'arquitectura.
5. (72) Expressió en llengua anglesa de punts de vista sobre qüestions diverses.
Habilitats comunicatives:
Recerca de treball i selecció de personal, presentacions de diversos tipus, tant individuals com en grup, debats i negociació a través de l'estudi de casos pràctics, habilitat de comunicar-se en situacions de interculturalitat.
Coneixements de la llengua :
Els estudiants revisaran i consolidaran vocabulari específic i les estructures lingüístiques de l'anglès.
Els estudiants prendran part activa en la preparació per al món professional a través de la redacció de currículums vitae, de l'exposició d'idees, propostes i estudis o de la presentació oral d'un projecte, que prèviament li ha sigut assignat, a companys arquitectes o a clients potencials. A més, els estudiants treballaran casos pràctics en grups, compartint idees amb els companys i companyes i arribant a acords de manera eficaç.
Adicionalment, es donaràèmfasi a la preparació per a l'estudi autònom utilitzant eines d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que l'estudiant rebrà les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès al llarg de la seva vida professional.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|
Classe expositiva | 70 71 72 | 0,71 |
Classe participativa | 70 71 72 | 0,47 |
Classe pràctica | 70 71 72 | 0,47 |
Tutories | 70 71 72 | 0,47 |
Estudi individuals o en grup | 70 71 72 | 2,37 |
Actividad educativa |
% nota final |
Resultados de aprendizaje |
Asistencia y participación en clase
|
5%
|
---------------------------------- |
Perfil profesional |
5% |
(72) Expressar punts de vista sobre una varietat de temes en anglès
|
Presentaciones Examen final |
45%
20% |
(71) Expressar-se amb un grau de fluïdesa i espontaneïtat en llengua anglesa (70) Dur a terme discussions tècniques en el camp de l'especialització professional de l'arquitectura
|
Discusión de un caso práctico a en una reunión |
20%
|
(71) Expressar-se amb un grau de fluïdesa i espontaneïtat en llengua anglesa (72) Expressar punts de vista sobre una varietat de temes en anglès
|
Portfolio |
5% |
|
Atesa la naturalesa del curs, es recorda als alumnes que l'assistència i participació a classe, així com l'avaluació continuada, són elements imprescindibles per aprovar l'assignatura.
Els alumnes que no hagin assistit al 80% de les classes, no tindran dret a realitzar l'examen final de la primera convocatòria.
- Els alumnes amb una nota final entre 4 i 5 només tindran dret a recuperar en segona convocatòria les parts de l'assignatura suspeses durant el curs.
- Els alumnes amb una nota inferior a un 4 a la nota final haran de recuperar el 100% de l'assignatura en segona convocatòria amb l'elaboració i defensa davant d'un tribunal d'un portafoli i un examen final.
- En tots els casos i convocatòries els alumnes hauran de mostrar que tenen un nivell B2 d'anglès per aprovar l'assignatura.
Bibliografia:
-Diccionari Anglés-Anglés a elecció de l’estudiant.
-Diccionario de sinònims i antònims, Thesaurus, a elecció de l’estudiant.
-An Illustrated Dictionary of Building, de Peter Brett. Butterworth Heinemann: 1997.
-A Visual Dictionary of Architecture, de Francis D. K. Ching, Van Nostrand Reinhold: New York, 1997.
-The Penguin Dictionary of Building: 1995, de James H. Maclean y John S. Scott.
-Diccionario de Arquitectura Construcción y Obras Públicas: Paraninfo, 1999, de R. E. Putman y G. E.Carlson.
-Complexity and Contradiction in Architecture, de Robert Venturi. MOMA papers: New York, 1966.
Recursos:
El professor proporcionarà material de clase.
Material virtual d’intranet i internet per a l’aprenentage autònom:
Distance Learning Programme (fórum intranet)
Student English File Resources (bcn) (fórum intranet)