Microeconomia 2
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
En aquest curs anem a analitzar com els economistes perceben i estudien la realitat que els envolta. En particular, s'estudien les indústries i els mercats en què només uns pocs, potser només una, les empreses operen. Com que hi ha pocs participants, les empreses no prenen els preus com a donats com a model dins de la teoria de l'equilibri general. En canvi, les empreses poden actuar estratègicament, anticipant com el preu que fixen influeix en la seva demanda. S'assumeix que les empreses maximitzen els seus beneficis i considerem com el seu comportament estratègic influeix en el benestar del consumidor. A més dels models clàssics de la competència i l'entrada, també tenim en compte els efectes indirectes de la competència a través del 'bundling', la publicitat i els contractes. L'anàlisi de les forces competitives sota diferents estructures de mercat constitueix la base de la regulació per part dels governs o les agències de defensa de la competència, els quals introdueixen mesures per promoure la competència en els mercats.
-Aquesta assignatura utilitza tècniques matemàtiques que cada estudiant ha de saber prèviament: equacions de primer i segon grau, derivades i derivades parcials.
-Conèixer l'idioma anglès per poder seguir les sessions i entendre el material didàctic a analitzar.
El propòsit d'aquest curs és familiaritzar els estudiants amb l'anàlisi de les decisions empresarials i l'avaluació del funcionament dels diferents mercats i la l'economia en conjunt. Es presenten eines microeconòmiques per estudiar diversos models de la teoria econòmica. L'enfocament del curs està dissenyat perquè els estudiants aprenguin a pensar com a economistes per explicar els esdeveniments i les diferents decisions econòmiques i empresarials.
• Capacitat d'anàlisi i síntesi. Organitzar les idees, teories i problemes, descobrir les línies de força de cada argumentació i les aportacions més valuoses. Els estudiants també han de poder sintetitzar els diferents coneixements segons els criteris adequats als fins perseguits.
• La gestió del temps. Planificació del temps disponible segons prioritats i actuar d'acord amb aquest pla. Això significa no confondre el que és urgent amb el que és important, i calcular el temps necessari per a cada tasca.
• Gestió de la informació. Per diferenciar la informació rellevant de les dades innecessàries, irrellevants i trobar informació rellevant. Amb la informació correcta per prendre les decisions adequades de conformitat amb els objectius traçats.
• Comunicació. Conèixer la forma de transmetre informació de manera eficaç, i presentar els temes de manera clara, concisa i precisa. Participar en les discussions amb elegància, i escoltant i fent servir arguments coherents.
Tema 1. Funcions de producció i funcions de costos.
Tema 2. Competència perfecta
Tema 3. Monopoly
Tema 4. Competència monopolística
Tema 5. Oligopoli: Bertrand, Cournot, Stackelberg.
Tema 6. Teoria de Jocs
Tema 7. Resultats de Mercats i Informació asimètrica
Microeconomia, com totes les disciplines de la teoria econòmica, s'aprèn poc a poc, el seu estudi es basa en la comprensió i el desenvolupament d'habilitats d'anàlisi, en lloc de memoritzar conceptes. L'experiència mostra que els estudiants que treballen consistentment obtenen les qualificacions més altes i, per tant, el mètode d'avaluació adoptat en aquest curs té en compte l'assistència i fomenta l'estudi continuat.
Activitat:
autoavaluació
classe magistral
pràctica a l'aula (resolució de problemes / vídeos / comentaris de text / assaigs)
estudi individual
resolució de problemes a l'aula
Competencies:
18 19 20 21 22 23 27 31 50 53 55 58
La classificació es basa en la participació activa de classe (15%), un examen parcial (25%) i un examen final (60%).
FRANK, R. “Microeconomics and Behaviour” (2010). McGraw-Hill (eighth edition).
PINDYCK, R.S. and RUBINFELD, D.L. (2001). "Microeconomics". Prentice Hall International, Madrid. (5 edition).