Microeconomia 2
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.
Responsable
Dr. David TANGANELLI - databer@uic.es
Dr. Pablo AGNESE - pagnese@uic.es
Horari d'atenció
Prèviament concretada amb l'estudiant.
Comprendre l'anàlisi microeconòmica és fonamental per la presa de determinat tipus de decisions empresarials, per concebre i entendre polítiques econòmiques que incideixen en el management i, en general, per comprendre el funcionament d'una economia moderna.
L'assignatura s'imparteix en CATALÀ. Cal tenir un coneixement d'aquesta llengua suficient com per poder seguir les explicacions i assimilar part del material didàctic (tests) proporcionat.
L'assignatura utilitza tècniques matemàtiques que cal conèixer amb antelació: equacions de primer i segon graus; derivació i derivació parcial.
Comprensió de les diferents estructures de mercat i les seves principals implicacions estratègiques en la direcció d'empreses: competència perfecta, monopoli, competència monopolística i duopolis.
Anàlisi econòmic dels comportaments estratègics en mercats amb pocs productors.
Implicacions de la inclusió de la informació asimètrica en l'anàlisi econòmic.
Els principals resultats d'aprenentatge es relacionen amb la capacitat dels estudiants a comprendre la realitat dels diferents sectors de l'economia, la capacitat d'avaluar la informació sobre l'estructura del mercat, la competència i els competidors, i la capacitat per analitzar i predir la dinàmica específica sobre el futur indústries.
L'assignatura es basa en explicacions docents del professor i en la realització de diferents activitats d'auto-aprenentatge per part de l'estudiant.
Les classes docents inclouran exposicions dels diferents conceptes així com la presentació i resolució d'exercicis aplicats.
Durant les classes es realitzaran algunes proves d'autoaprenentatge, com ara tests o preguntes, a mode de proves curtes que computaran en l'avaluació continuada.
Es proposaran diferents activitats (entrega d'exercicis, de comentaris de text, etc.) per realitzar a casa i ser recollides posteriorment. Aquestes també computaran en l'avaluació continuada.
LECTURA OBLIGATÒRIA: TEMA 7 DEL TEMARI.
Els quatre primers capítols del llibre "El dominio de la información", de Shapiro, C. i Varian, H. formen part de la "Lectura obligatòria" de l'assignatura. Correspon al Tema 7 de l'assignatura. Aquesta lectura s'avaluarà amb una prova escrita específica, la nota de la qual forma part de l'avaluació continuada. En cas de que un estudiant no superi la prova, el contingut de la lectura formarà part del temari del seu examen final.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
autoavaluació classe magistral classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) estudi individual resolució de problemes a l'aula | 18 19 20 21 22 23 27 31 50 53 55 58 |
L'assignatura s'avaluarà a partir de tres elements:
Avaluació continuada= 15%: a) exercicis; b) participació a classe. També es té en compte l'actitud durant les classes, que pondera multiplicant per "1" la mitja de les valoracions anteriors, si l'actitud és adequada; o bé multiplicant per "0" la mitja de les valoracions 1 i 2 anteriors, si l'actitud és dolenta/negativa. L'actitud dolenta en una calsse (per exemple enraonar continuadament després d'alguna advertència) pot significar també un "zero" en l'assistència a aquella classe en questió.
Examen Parcial=30% No alliberatori.
Examen Final=55% Inclou TOT EL CURS.
En cas de que per raons de calendari no es fes l'examen parcial, l'examen final tindria un pes del 80%.
Per a l'avaluació de la Segona Convocatòria s'apliquen els mateixos criteris de la primera. És a dir, es manté la nota i percentatges de l'avaluació continuada i del parcial.
Es facilitarà material específic i test durant el curs.
Respecte a orientacións bibliogràfiques:
PINDYCK, R. i RUBINFELD, D. (2009). Microeconomía. Ed. Prentice-Hall International, Madrid. (setena edició). Serveixen també edicions anteriors. Aquest és un manual bàsic.
STIGLITZ, J. i WALSH, C. (2010). Microeconomía. Ed. Ariel, Barcelona (5 edició). Serveix també l'edició anterior (1998).
SHAPIRO, C. i VARIAN, H.R. (2000). El Dominio de la Información. Una guía estratégica para la economía de la red. Antoni Bosch Editor, Barcelona.
Nota: en el Programa desenvolupat (dins de Material Didàctic) es troben referències específiques, d'aquests i altres llibres, per a cada apartat del temari.