Microeconomia 2
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.
Responsable
Dr. David TANGANELLI - databer@uic.es
Dra. Irene SANCHEZ - isanchez@uic.es
Horari d'atenció
Prèviament concretada amb l'estudiant.
Comprendre l’anàlisi microeconòmica és fonamental per prendre un determinat tipus de decisions empresarials, per concebre i entendre polítiques econòmiques que incideixen en el management i, en general, per comprendre el funcionament d’una economia moderna.
L’assignatura s’imparteix en català. Cal tenir un coneixement d’aquesta llengua suficient com per poder seguir les explicacions i assimilar part del material didàctic (tests) proporcionat.
L’assignatura utilitza tècniques matemàtiques que cal conèixer amb antelació: equacions de primer i segon grau, derivació i derivació parcial.
Comprensió de les diferents estructures de mercat i les seves principals implicacions estratègiques en la direcció d’empreses: competència perfecta, monopoli, competència monopolística i duopolis.
Anàlisi econòmica dels comportaments estratègics en mercats amb pocs productors.
Implicacions de la inclusió de la informació asimètrica en l’anàlisi econòmica.
Els principals resultats d’aprenentatge es relacionen amb la capacitat dels estudiants per comprendre la realitat dels diferents sectors de l’economia; la capacitat d’avaluar la informació sobre l’estructura del mercat, la competència i els competidors, i la capacitat per analitzar i predir la dinàmica específica sobre el futur de les indústries.
L’assignatura es basa en explicacions docents del professor i en la realització de diferents activitats d’autoaprenentatge per part de l’estudiant.
Les classes docents inclouran exposicions dels diferents conceptes així com la presentació i resolució d’exercicis aplicats.
Durant les classes es realitzaran algunes proves d’autoaprenentatge, com ara tests o preguntes, a mode de proves curtes que puntuaran en l’avaluació contínua.
Es proposaran diferents activitats (entrega d’exercicis, de comentaris de text, etc.) per realitzar a casa i ser recollides posteriorment. Aquestes també puntuaran en l’avaluació contínua.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
autoavaluació classe magistral classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) estudi individual resolució de problemes a l'aula | 18 19 20 21 22 23 27 31 50 53 55 58 |
L’assignatura s’avaluarà a partir de tres elements:
Avaluació contínua = 10 %: a) exercicis; b) participació a classe. També es té en compte l’actitud durant les classes, que pondera multiplicant per “1” la mitjana de les valoracions anteriors, si l’actitud és adequada; o bé multiplicant per “0” la mitjana de les valoracions 1 i 2 anteriors, si l’actitud és dolenta/negativa. L’actitud dolenta en una classe (per exemple, enraonar continuadament després d’alguna advertència) pot significar també un “zero” en l’assistència a aquella classe en qüestió.
Examen parcial = 30 % No alliberatori. En cas de no presentar-se, la nota serà 0.
Examen final = 60 % Inclou tot el curs.
En cas que per raons de calendari no es fes l’examen parcial, l’examen final tindria un pes del 90 %.
Tant l’examen parcial com el final i el de segona convocatòria consten de dues parts: un test i problemes. El test té un pes del 65 %, els problemes sumen el 35 % restant. Amb tot, no es pot superar un examen (parcial o final) si no s’obté, en la part de problemes, un mínim del 30 % de la puntuació que correspon a cadascun dels exercicis.
Per a l’avaluació de la segona convocatòria s’apliquen els mateixos criteris de la primera, és a dir, es mantenen la nota i els percentatges de l’avaluació contínua i del parcial.
Es facilitarà material específic i test durant el curs.
Respecte a orientacións bibliogràfiques:
PINDYCK, R. i RUBINFELD, D. (2009). Microeconomía. Ed. Prentice-Hall International, Madrid. (setena edició). Serveixen també edicions anteriors. Aquest és un manual bàsic.
STIGLITZ, J. i WALSH, C. (2010). Microeconomía. Ed. Ariel, Barcelona (5 edició). Serveix també l'edició anterior (1998).
SHAPIRO, C. i VARIAN, H.R. (2000). El Dominio de la Información. Una guía estratégica para la economía de la red. Antoni Bosch Editor, Barcelona.
Nota: en el Programa desenvolupat (dins de Material Didàctic) es troben referències específiques, d'aquests i altres llibres, per a cada apartat del temari.
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: