Assignatura

Anglès Acadèmic

  • codi 08486
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 6

Mòdul: Anglés

Matèria: English for academic purposes

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Presentació

L'objectiu principal del programa és dotar els estudiants del lèxic i les estructures bàsiques del llenguatge en l’àmbit de les Ciències de la Comunicació. Es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats de lectura en un context acadèmic, així com al desenvolupament de les habilitats lingüístiques d'expressió oral i escrita des d'un punt de vista comunicatiu. Igualment, s'utilitzaran texts curts per reforçar el coneixement i la comprensió de les estructures de la llengua i l'ús de nou vocabulari.

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, treball en grups i aprenentatge autònom. En les classes magistrals es realitzaran activitats d'expressió escrita i de comprensió lectora en l'àmbit professional de les comunicacions (comunicació audiovisual, publicitat i periodisme). Es realitzaran, a més, activitats de lectura, que se centraran en el desenvolupament de les habilitats de comprensió lectora en l'àmbit acadèmic. Les treballs en grups estan enfocades al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització de tres treballs de grup a avaluar. Finalment, l'aprenentatge autònom, se centra bàsicament en el desenvolupament de les habilitats d'expressió escrita, de comprensió lectora, d’adquisició de nou vocabulari,  consolidació de la gramàtica, i d’una major autonomia de l'estudiant en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

Les tres parts s'han dissenyat específicament per dotar l'estudiant de les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a comunicar-se en anglès amb seguretat i d’una manera eficaç.

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1+.

Objectius

Classe magistral:

  • Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per a comunicar-se en anglès d'una manera eficaç, tant en situacions quotidianes com en el context de les ciències de la comunicació.
  • Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, utilitzant diversos estímuls, tot facilitant el desenvolupament de les  habilitats productives d'expressió oral i escrita.

Treball en grups:

  • Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar amb els companys i companyes, tant en la llengua nativa com en l’estrangera.

Aprenentatge autònom:

  • Aprofundir en  la pràctica de la lectura acadèmica fixant-se en les idees principals, les intencions retòriques i en el models organitzatius; desenvolupar habilitats d'expressió escrita amb l'objectiu de consolidar l'ús de la gramàtica i les estructures de l'oració; i formar els estudiants en l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 06 CG - Capacitat de lectura, anàlisi i síntesi
  • 08 CG - Capacitat de reflexió i memorització
  • 15 CE - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  1. Llegir i entendre la literatura relacionada amb l’àmbit de la Comunicació a un nivell B1.2 o superior.
  2. Conèixer  i utilitzar amb habilitat la terminologia i les estructures lingüístiques de la llengua anglesa en l’àmbit de la comunicación a un nivell B1.2 o superior.
  3. Comprendre una conferència o una exposició de la seva especialitat a un nivell B1.2 o superior.
  4. Realitzaran exposicions de forma oral i / o escrita en llengua anglesa a un nivell B1.2 o superior.
  5. Analitzaran i sintetitzaran informació de forma oral i / o escrita a un nivell B1.2 o superior.
  6. Demostraran capacitats per treballar en equip.
  7. Demostraran capacitats per a l'aprenentatge autònom d'una llengua.
  8. Demostraran com planificar i organitzar el treball.
  9. Demostraran habilitats en les relacions interpersonals.

Continguts


El material del curs està dividit en cinc paquets organitzats per temes, cada paquet es realitzarà en aproximadament de 3 setmanes. El paquet de material se centra en la comprensió lectora i oral. Els projectes en línia i en grups també estan relacionats amb els 5 temes.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Coaching (CO) 4 horas - Breves reuniones ocasionales con los estudiantes de manera individual para comentar y trabajar en las áreas problemáticas de cada uno con el idioma. Por ejemplo,  comentar sobre la pronunciación, el vocabulario, el uso de habilidades de lenguaje y escritura.

Seminarios (SM) 14 horas - Trabajo en pequeños grupos en el aula con énfasis en la expresión oral a través de debates en grupos pequeños y discusiones informales.

Talleres (TA) 8 horas de trabajo - Trabajo guiado por el profesor en pequeños grupos abundando en los materiales básicos que se encuentran en los paquetes con énfasis en la expresión oral y la interacción.

Workshops (WO) 4 horas - Mesas redondas donde los estudiantes muestran su comprensión y desarrollo de los diferentes temas y asuntos relacionados con el material que se encuentra en los paquetes. Los estudiantes también deben demostrar su capacidad para expresarse en inglés, así como un uso correcto del lenguaje y la pronunciación.

Clases Magistrales (CM) 30 horas - Presentación y trabajo de los temas utilizando los cuatro paquetes temáticos. Clases guiadas de ejercicios de escucha y de comprensión de lectura y ejercicios adicionales en inglés relacionadas con los materiales y las necesidades e intereses de los estudiantes.

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
0.4
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
1.4
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
0.8
Workshop: tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa.
0.4
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
3

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Examen parcial  - 10%

Competències 5,6,12,53,54

Examen d'escriptura, comprensió lectora i oral basada temàticament en els materials estudiats durant el curs.

Examen final - 20%

Competències 6,10,53,54

Examen de comprensió lectora i oral basada temàticament en els materials estudiats durant el curs.

3  projectes en grup - 30%

Competències 2,4,5,6,10,11, 12,13,24,53

2 activitats d'escriptura i 2 activitats d'expressió oral en línia - 20%

Competències 2,5,6,12,13,24,53,54

Consisteix en 4 exercicis temàticament relacionats amb el matèria coberta durant el curs. Els estudiants han de pujar els activitats a la plataforma Moodle dins de les dates establertes.

Participació a classe - 20%

Competències 10,11, 12,53

Consisteix en la participació activa i la col·laboració amb les activitats i discussions a classe.

 Criteris de segon convocatòria

Els estudiants que obtinguin una nota final entre 4 i 5 en la primera convocatòria, en la segona convocatòria només tindran dret a recuperar el material que hagin suspès o no hagin lliurat.
Els estudiants que obtinguin una nota inferior a 4 en la primera convocatòria hauran de recuperar el 100% de l'assignatura en la segona convocatòria. Per tal de recuperar l'assignatura hauran de fer el següent:

  • Examen final (50%).
  • Tasques d’expressió escrita I oral fetes en el dia del examen final (50%)

En les dues convocatòries els estudiants hauran de demostrar un nivell B1.2 en anglès per superar l'assignatura.

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Treballs Individuals
40%
Treballs en grup
20%
Examen Final
40%

Bibliografia i recursos

Materials de clase:

Els materials de classe s’han elaborat a partir de varis recursos d’internet, com per exemple, revistes en format electrònic, documents  extrets d’instituts d’investigació i mitjans de comunicació professionals, articles periodístics i publicacions d’editorials.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00