Idioma Modern: Anglès
Mòdul: Didàctic i Disciplinar
Matèria: Ensenyament i aprenentatge de les llengues
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Dr. Enric VIDAL - evidal@uic.es
Horari d'atenció
L'atenció a l'alumnat tindrà lloc durant els 30 minuts de tutoria en acabar les sessions, o bé concertant dia i hora amb el professor/a.
En les darreres dècades, l'anglès s'ha consolidat com la lingua franca de la comunicació acadèmica i la divulgació científica, i com a una eina de gran utilitat en el diàleg intercultural entre els pobles. A més a més, els nous graus ens esperonen cap a un model de docent amb una mentalitat plurilingüe, capaç de fer ús de diverses llengües en la seva activitat professional.
Aquesta assignatura pretén activar la competència lingüística en llengua anglesa de l'alumnat, acostant-lo cap al nivell B1 segons el Marc Europeu de Referència per a les Llengües, en compliment del requisit lingüístic marcat pel Ministeri d'Educació per als Graus de Mestre en Educació Infantil.
Posseir el nivell A2 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.
1. Assolir el nivell B1 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.
2. Afavorir l'aprenentatge autònom.
CG03-Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell B1, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.
CEM-52 - Expressar-se oralment i per escrit en una llengua estrangera.
CEM-52 Ser capaç de fomentar una primera aproximació a una llengua estrangera.L'alumne/a s'expressa en llengua anglesa oralment i per escrit a nivell B1.
Aquesta assignatura té com a llibre de text el material següent:
English File Intermediate MultiPack B
Oxford University Press
ISBN: 978-0-19-459712-8
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-52 | aprenentatge basat en problemes aprenentatge cooperatiu contracte d'aprenentatge resolució d'exercicis i problemes | classes pràctiques estudi i treball individual / autònom estudi i treball en grup |
L'avaluació d'aquesta assignatura serà continuada, i de caire eminentment presencial. L'alume/a que no assisteixi a més d'un 80% de les sessions perdrà el dret a acollir-se a l'avaluació continuada, i haurà de realitzar una prova objectiva al final del semestre.
La possessió d'un títol oficial de nivell B1 o superior no comporta la convalidació de l'assignatura.
A les classes es farà servir l'anglès com a llengua vehicular des del primer moment. Per tal d'optimitzar al màxim les oportunitats d'aprenentatge, l'alumnat haurà d'expressar-se en llengua anglesa durant les sessions de docència.
El llibre de text que es farà servir a l'assignatura és:
English File Intermediate MultiPack B
Oxford University Press
ISBN: 978-0-19-459712-8
L'avaluació continuada està composta per diverses activitats formatives, repartides tot al llarg del semestre, que donaran evidències al professorat del procés d'assoliment de la competència, traduïda en el resultat d'aprenentatge que ja hem explicitat.
L'avaluació continuada girarà a l'entorn dels següents components:
Reading (20%)
Writing, Vocabulary and Grammar (30%)
Listening (20%)
Speaking (20%)
Portafoli (10%)
Per tal d'aprovar l'assignatura, cal haver aprovat tots els components esmentats per separat. Aquesta norma és aplicable tant a la primera com a la segona convocatòria.
En cas de suspendre la primera convocatòria, l'alumnat només haurà de recuperar aquelles destreses que no hagin superat.
L'assignatura, a banda de les sessions presencials, comporta unes 120 hores de treball personal; el treball autònom, per tant, és essencial per tal d'assolir l'assignatura.
SPEAKING
L'aspecte oral de la llengua s'avaluarà principalment a través de l'observació dins l'aula. De manera regular, l'alumnat haurà de realitzar activitats orals dins de les classes que seran avaluades. L'avaluació de la part oral serà continuada i presencial, posant èmfasi en el progrés final de l'alumne. Per tant, no es realitzarà cap prova oral específica al final del semestre.
READING, WRITING, VOCABULARY, GRAMMAR, LISTENING
Aquests components s'avaluaran de manera continuada a través de proves objectives.
PORTAFOLI
El portafoli de l'assignatura és un diari de camp en el qual l'alumnat haurà de consignar de manera regular:
-el seu progrés en la competència específica treballada en l'assignatura, desglossat en les diferents destreses: escoltar, parlar, llegir i escriure. Cal fer servir la rúbrica de l'assignatura per reflexionar sobre el progrés en l'assignatura.
-el seu treball autònom, segons les indicacions que anirà rebent.
-el seu treball addicional, és a dir, el que l'alumne/a fa de manera totalment voluntària per ampliar o consolidar el seu progrés en l'assignatura.
A totes les entrades del diari de camp cal fer constar la data en què s'ha realitzat una activitat o s'ha consignat un comentari i/o reflexió sobre l'assignatura.
El diari de camp ha d'estar escrit amb un processador de textos, amb una mida de lletra 12 Times New Roman i un interliniat d'1,5. El diari de camp s'ha d'escriure en anglès.
El diari de camp ha de tenir una extensió màxima de 30 folis. Cal lliurar-lo al final de l'assignatura, en format paper i enquadernat. A banda dels components esmentats, el diari de camp ha d'incloure:
-un índex
-una reflexió inicial sobre els aspectes a treballar a nivell individual de cada alumne.
-una valoració final de l'assignatura i del progrés de l'alumne.
RELACIÓ ENTRE L’ASSIGNATURA IDIOMA MODERN I LA PROVA DE NIVELL D’ANGLÈS
Els alumnes que superin l’assignatura Idioma Modern amb una nota de 8 o superior obtindran la qualificació d’APTE a la prova de nivell d’anglès anual.
MURPHY, Raymond.- English Grammar in Use, Cambridge University Press (with answers) 3rd Edition
http://www.cambridge.org/es/elt/catalogue/subject/project/item405023/?site_locale=es_ES
SWAN, Michael & WALTER, Catherine.- How English Works - A grammar practice book- (with answers). Oxford University Press, 1997
http://www.oupeltpromo.com/grammar_selector/
BOLTON, David & GOODEY, Noel.- English Grammar in Steps, Richmond Publising, 2007 (with answer key)
http://www.richmondelt.com/international/catalogue/details?id=68