Assignatura

Ensenyament i Aprenentatge d'educació Física

  • codi 08499
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 6

Mòdul: Didàctic i Disciplinar

Matèria: Ensenyament i aprenentatge d'educació física

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Horari
grup A
 Sem.1 matí DL 12:00 13:30 G001
 Sem.1 tarda DL 18:00 19:30 
 Sem.1 matí DC 12:00 13:30 G001
 Sem.1 tarda DC 18:00 19:30 

Professorat

Objectius

  • Conèixer la situació actual de l'Educació Física en el marc escolar i les seves perspectives de futur.
  • Integrar l'Educació Física en el context general de l'Educació Primària com a fet educatiu globalitzador i interdisciplinar.
  • Fomentar la importància i necessitat d'adquirir l'hàbit de la pràctica regular d'activitat física , ja des d'aquesta etapa.
  • Donar al futur mestre els màxims de recursos teòrics i pràctic per tal que pugui afrontar el repte d'impartir classes d'Educació Física als nens i nenes.
  • Intentar millorar els hàbits d'activitat física dels alumnes dels estudis de Grau en Educació Primària

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-58 - Comprendre els principis que contribueixen a la formació cultural, personal i social des de l'educació física.
  • CEM-59 - Conèixer el currículum escolar d'educació física.
  • CEM-60 - Adquirir recursos per fomentar la participació al llarg de la vida en activitats esportives dins i fora de l'escola.
  • CEM-61 - Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Coneix la situació actual de l’educació física en el marc escolar i les seves perspectives de futur.
2. Comprèn els principis que contribueixen a la formació cultural, personal i social des de l’educació física.
3. Coneix el currículum de l’educació física.
4. Integra l’educació física en el context general de l’educació primària com a fet educatiu globalitzador i interdisciplinari.
5. Fomenta la importància i la necessitat d’adquirir l’hàbit de la pràctica regular de l’activitat física, ja des d’aquesta etapa.
6. Té recursos per fomentar la participació al llarg de la vida en activitats esportives.
7. Intenta millorar els hàbits d’activitat física en els estudiants de magisteri.
8. Potencia actituds emprenedores i orientades a la qualitat dins de l’àmbit motor.
9. S’expressa de manera clara i correcta en la llengua de l’ensenyament ?català i castellà?, de forma oral i escrita.
10. Analitza, reflexiona i desenvolupa els seus punts de vista sobre la professió i la seva competència com a mestre, sap explicitar-los i sap com posar-se al dia.
11. És conscient de la seva actuació professional i de la seva influència en l’alumnat. Té habilitats i coneixements per utilitzar els processos grupals i la comunicació per aconseguir una bona col·laboració amb i entre l’alumnat.
12. Té els coneixements i les habilitats suficients per establir una bona col·laboració amb les persones i les institucions dedicades al benestar infantil o que pertanyen a l’entorn professional de l’escola.
13. Coneix els elements que formen la competència de l’esperit emprenedor i de l’orientació a la qualitat, en els diferents nivells de domini, els desenvolupa al màxim i sap aplicar-los en la seva matèria.

Continguts

1.EVOLUCIÓ HISTÒRICA DE L'EDUCACIÓ FÍSICA: PASSAT, PRESENT I FUTUR

  • Breu evolució històrica
  • Noves tendències o corrents desenvolupades al llarg del segle XX
  • Aproximació al concepte actual d'Educació Física

2.L'EDUCACIÓ FÍSICA ESCOLAR

  • L'Educació Física en el marc de l'Educació Primària.
  • Aspectes generals del currículum d'Educació física en l'Educació Primària
  • Objectius generals i continguts
  • Orientacions metodològiques. La programació: les tasques, les activitats, la sessió
  • Estils d'ensenyament aplicats a l'Educació Física.

3.ELS CONTINGUTS D'EDUCACIÓ FÍSICA

  • El cos, imatge i percepció
  • Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques
  • Activitat física i salut
  • Expressió corporal
  • Jocs

4.BASES BIOLÒGIQUES I FISIOLÒGIQUES DEL MOVIMENT

  • Generalitats de l'aparell locomotor.
  • Els sitemes d'obtenció d'energia
  • Generalitas del sistema càrdio-vascular

5.L'AVALUACIÓ DE L'EDUCACIÓ FÍSICA

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
aprenentatge basat en problemes
aprenentatge cooperatiu
mètode expositiu / lliçó magistral
classes pràctiques
classes teòriques

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

20 % Treball estils ensenyament aprenentatge. treball més exposició

30 % pràctiques més treball d'una U.D

20 % examen expressió corporal. "El minut"

20 % examen teòric de l'assignatura

10 % assistència a classe

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00