Assignatura

Direcció d'equips Comercials

  • codi 08547
  • curs 2
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

 

 

 

Professora Noelia Jiménez-Asenjo,

Dies de consulta: dimarts i divendres de 10.00 a 12.00h

Mail: njimenez@uic.es

Presentació

 

Aquesta assignatura vol introduir al alumne en el coneixement de les àrees comercials i de Marketing dins de l’empresa. S’estudiarà les diferents politiques d’empresa necessàries per dirigir equips comercials: política de selecció, formació, direcció, supervisió y remuneració. També es treballarà les habilitats de lideratge i motivació, com eines fonamentals a l’hora de dirigir equips humans.

 


Requisits previs

 

 

Estar matriculat de la assignatura

Objectius

 

Fer una introducció a les àrees comercials i de Marketing dins de l’empresa.

Tenir una visió general de les polítiques d’empresa i habilitats directives.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

 

 

  • Capacitat treball en equipo
  • Iniciativa.
  • Capacitat de comunicació.
  • Capacitat de anàlisis i de síntesis.
  • Qualitat en el treball / atenció al detall.
  • Investigació
  • Competència digital i audiovisual
  • Comprendre una organització empresarial
  • 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
  • 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
  • 48 - Ser capaç d'identificar les necessitats d'informació per a la gestió de les principals àrees funcionals dins les organitzacions.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
  • 57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 63 - Ser capaç d'analitzar comportaments empresarials i decisions en un context empresarial i valorar-los des d'un punt de vista econòmic, social i ètic.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 24 - Ser capaç de desenvolupar una anàlisi del medi econòmic, social i històric en el qual se situa l'empresa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 38 - Tenir capacitat per relacionar les principals variables, formals i informals, que determinen el comportament humà en una organització.
  • 25 - Conèixer la funció comercial dins l'empresa i ser capaç d'entendre'n els objectius.
  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Amb aquesta assignatura es vol que l’alumne s’introdueixi en les àrees comercials i de Marketing de l’empresa, coneixent l’estreta relació que hi ha entre aquest dos departaments.

 

Continguts

 

 

T.1 Departament Marketing-Comercial

Introducció al dpto. Comercial

Introducció al dpto. Marketing

T. 2 Direcció d’equips comercials

Política de Selecció

Política de Formació

Política de Dirección

Política de Supervisió

Política de Remuneració

T.3 Habilitats Directives

Lideratge

Motivació

Comunicació

Treball en equip

Altres habilitats

 

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

La metodologia que se aplicarà en esta assignatura es:

  • Classes teòriques
  • Realització d’activitats i jocs
  • Treball individual
  • Treball en equip
  • Debat d’opinions
  • Anàlisis de casos

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

 

L’avaluació de l’assignatura es:

 

  • Notes de classe
  • Resolució de casos   
  • Treball en equip: politiques de direcció
  • Treball en equip: habilitats directives

 

Bibliografia i recursos

The 7 Habits of Highly Effective People, Stephen R. Covey

1001 Motivational quotes for success, Thomas Vilord

Fish! A proven way to boost morale and improve results, Stephen C. Lundin; Harry Paul, John Christiensen and Ken Blanchard.

Qué hacen los líderes, Kotter J. Ed. Gestión 2000, 2000.

El efecto actitud, Victor Küppers

La buena suerte, Alex Rovira Celma, Fernando Trias de Bes.

Las 12 Habilidades Directivas Clave, Valls A., Ed. Gestión 2000, 1998.
1001 Formas de motivar.
Bob Nelson. Ed. Gestión 2000.
1001 Formas de recompensar a sus empleados. Bob Nelson. Ed. Gestión 2000.
30 días para conseguir empleados satisfechos. Dottie Bruce Gandy. Ed. Gestión 2000.
La Gestión de la Actitud. Manuel Giraudier. Ed. Obelisco 2002.
Cómo contratar y retener a los mejores empleados. Brian Tracy. Ed. Gestión 2000.

Motivación del personal, A. dale timpe. Ed. Plaza & Janes Editores, S.A. 1986.

Motivos y motivación en la empresa, Jose Ignacio Vélaz Rivas. Ed. Diaz de Santos, S.A. 1996.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00