Negocis Internacionals
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Horari d'atenció
A convenir amb l'estudiant.
La globalització creixent de les economies té com un dels grans motors la internacionalització de l'empresa. La disciplina acadèmica International Business (IB) es focalitza en l'estudi dels procesos d'internacionalització de l'activitat empresarial.
Tenir uns conceptes bàsics de International Business és indispensable en la formació acadèmica d'un futur directiu i per aquells que decideixein emprendre el seu propi negoci.
La docència s'imparteix en CATALÀ. Alhora, l'estudiant ha de ser capaç de poder llegir i comprendre textos escrits en llengua anglesa, i d'entendre audios/videos en anglès.
Hi ha una limitació màxima d'alumnes per cursar l'assignatura.
-Introduïr a l'estudiant en la disciplina de International Business (IB), àmbit cada cop més important en el procés globalitzador d'economies i empreses.
-Presentar i comprendre els conceptes clau d'IB.
-Saber relacionar adequadament conceptes d'Estratègia i Management dins un contexte internacional.
-Familiaritzar-se a treballar amb material específic de business en llengua anglesa.
-Comprensió de l'àmbit d'estudi dels Negocis Internacionals.
-Capacitat d'entendre les implicacions internacionals en diferents models de negocis.
-Relacionar l'estratègia de l'empresa amb la seva internacionalització.
Els objectius de l'assignatura es presentaran per tres vies: explicacions del professor, presentacions dels estudiants, i discussions de casos i textos curts en l'aula.
Per tant les activitats formatives inclouen:
-Classes magistrals.
-Exposicions orals dels estudiants.
-Lectures individuals.
-Anàlisi individual i posterior discussió en l'aula de casos pràctics.
-Discussió en l'aula de textos específics.
-Comentaris i exposicions breus dels estudiants.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
anàlisi de casos classe magistral classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) estudi individual presentació de treballs i debats redaccio de treballs | 08 09 10 33 45 46 50 52 53 56 64 |
L'avaluació es realitzarà a partir de tres elements:
a) Participació a les classes: 50%. Inclou: 1: Les intervencions personals valorades a partir de l'escala: A (bona); B (adequada); C (pobre); D (inexistent). Té un pés del 50% de la participació. 2: Les entregues dels mini-casos, casos i d'altres activitats; exposicions orals, o qualsevol altre activitat: té un pes del 50% de la participació.
Adicionalment, 'actitud durant les classes es té en compte: aquesta pondera multiplicant per "1" la nota de la Participació en les classes, si l'actitud és adequada; o bé multiplicant per "0" la nota de la Participació en les classes, si l'actitud és dolenta/negativa/inadequada.
b) Examen final: 25%.
c) Treballs personals: 25%. Inclou bàsicament l'informe-país i també la mitja dels informes de casos per treballar a casa que s'indiquin.
L'assitència a les classes és fonamental per l'aprenentatge i l'avaluació. Una assitència inferior al 75% (10 classes), justificada o no, comporta la qualificació de No Presentat a l'assignatura.
Cal aprovar per separat els tres components de l'avaluació per poder superar l'assignatura.
SEGONA CONVOCATÒRIA:
-Es manté la valoració de la nota obtinguada en l'apartat "participació a les classes", així com la resta de percentatges de l'avaluació. Haurà de repetir l'examen final. A més, cal considerar:
a) Si no s'han fet totes les entregues dels mini casos in-class, i/o dels casos llargs, caldrà fer-ne uns de nous que es proporcionaran a l'estudiant, de manera que faci la mateixa feina que la resta de companys. Llavors aquests computarien en l'apartat "participació en les classes" (els mini-casos), o Treballs personals (si fossin casos llargs).
b) Si les faltes d'assistència superen les 10 caldrà fer un treball addicional per compensar la no-assistència. La nota aniria dins de l'apartat "participació en les classes".
c) Cal que s'entregui el Country Report, en cas de no haver-lo fet durant el curs.
-Es proporcionarà material específic durant el curs.
-La revista setmanal The Economist.
-Es destaquen els següents llibres:
International Business (2009). Alan M. Rugman and Simon Collinson. Pearson-Prentice Hall (5th edition).
International Business (2008). Tamer Cavusgil, Gary Knight and John R. Riesenberger. Pearson-Prentice Hall.