Assignatura

Temes Actuals del Cristianisme

  • codi 08551
  • curs 2
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Dr. Ignacio DURANY - idurany@uic.es

Horari d'atenció

Tots els matins de 10 a 12 h.

Presentació

Al llarg de 8 sessions s'abordaran alguns dels temes de major actualitat per al cristianisme com l'existència de Déu, el sentit de la vida, testimoniatges històrics de l'existència de Jesucrist, el paper de l'Església, el sacerdoci de les dones, l'amor i la sexualitat, el matrimoni, l'homosexualitat, l'avortament, l'eutanàsia, etc. 

Aquestes qüestions es tractaran procurant fomentar el diàleg entre els alumnes. 

L'avaluació es farà mitjançant un treball, que serà més breu per als alumnes que dediquin unes hores al voluntariat en el centre o centres que escullin.

Requisits previs

No es requereix cap coneixement previ per a cursar l'assignatura

Objectius

  1. Enfrontar-se intel·lectualment a algunes qüestions que per la seva importància i actualitat necessiten un temps de reflexió.
  2. Aprendre a dialogar amb els altres, argumentant les pròpies idees i atenent als arguments dels altres.
  3. Fomentar l'esperit de solidaritat amb les persones més necessitades: ancians, malalts, deficients, gent sense llar, etc.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Amb ocasió d'aquesta assignatura es treballessin les següents competències:

50: adquirir la capacitat de relacionar conceptes i realitzar exercicis d'anàlisis i síntesis.
52: ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i el treball en equip.
54: ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita.
56: ser capaç de realitzar argumentacions que afavoreixin el raonament crític i *autocrítico.
62: adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de caràcter ètic.
68: desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibilitat cap a temes relacionats amb el benestar social.

Continguts

1. El sentit de la vida i la recerca de la felicitat

 

2. Pot conèixer-se la exsistència de Déu?

 

3. Dóna igual una religió que una altra?

 

4. Crist sí, Església no?

– El que no ens agrada de l'Església

 

5. La qüestió del sexe

– El amor i el sexe

– No faig mal a ningú…

– Si es volen… la sexualitat

– Per quina raó l'Església diu que no als anticonceptius?


6. El respecte de la vida

– L'avortament

– L'Eutanàsia

– La fecundación artificial

– La clonació terapèutica

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

1. En les classes teòriques es fomenta l'intercanvi d'opinions entre els alumnes sobre les qüestions tractades. Els alumnes prepararan una presentació breu sobre un punt determinat pel professor.

2. La part pràctica té dues parts:

a) Comentar un llibre, confrontant la pròpia opinió amb la de l'autor. 

b) Prendre contacte amb persones necessitades, dedicant unes hores al voluntariat amb discapacitats, persones majors, immigrants, persones amb escassos recursos econòmics… Els alumnes han de rebre un certificat del centre en el qual han realitzat el voluntariat.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Treball sobre el llibre: 8 punts

Voluntariat: 2 punts

També es tindrá en compte la participació a classe i la presentació

 

Bibliografia i recursos

A. Aguiló, ¿Es razonable ser creyente? 50 cuestiones actuales en torno a la fe, ed. Palabra, Madrid 2004

https://www.interrogantes.net/

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00