Italià 1
Llengua d'impartició principal: italià
Responsable
Lda. Antonella BERRIOLO - aberriolo@uic.es
Horari d'atenció
A través de correu electrònic: aberriolo@uic.es
L'objectiu principal d'aquest programa és dotar els estudiants de les habilitats i els coneixements necessaris perquè puguin començar a comunicar-se en italià en situacions habituals. Es donarà especial atenció al desenvolupament de les habilitats lingüístiques de comprensió i d’expressió oral, i a més l’estudiant començarà a expresar-se per escrit. En aquest primer contacte amb la llengua es dotarà els estudiants de sòlides bases gramaticals i lèxiques sobre les quals construiran el seu posterior aprenentatge.
El programa consta de 2 parts: classes magistrals i aprenentatge autònom. En les classes magistrals els estudiants analitzaran la llengua i els seus usos i consolidaran els seus coneixements tot treballant en grups reduïts. En aquesta part es donarà més importància a l'expressió oral. L'última part és l'aprenentatge autònom, el qual se centra bàsicament en la gramàtica i en el lèxic impartit a classe, així com en l'adquisició d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
Les dues parts s'han dissenyat específicament per proporcionar a l'estudiant les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris per a començar a comunicar-se en italià.
Per cursar l'assignatura no és necessari que l'estudiant posseeixi cap coneixement previ de la llengua.
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants de coneixements lèxics i gramaticals bàsics.
Introduir als estudiants a la comprensió oral i escrita, i alhora facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar habilitats de comprensió oral, a més de consolidar l'ús de la gramàtica i del lèxic. Així mateix, es desenvoluparan habilitats per a l'aprenentatge de la llengua de forma autònoma i es realitzarà un seguiment personalitzat del seu aprenentatge a través d'un LMS (plataforma Moodle).
Competències lingüístiques en italià (competència 67)
1. Les competències lingüístiques en italià, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:
Expressió oral
a) Pot utilitzar expressions i frases simples en forma de llista per fer descripcions o presentar d’una manera senzilla persones, condicions de vida o laborals, rutines diàries, el que li agrada i el que no, etc. (A2)
Comprensió oral
b. Pot comprendre prou per poder respondre a necessitats concretes a condició que la parla sigui clara i lenta (A2.2).
Expressió escrita
c. Pot escriure expressions i frases senzilles unides amb connectors simples com i, però i perquè.(A2).
Comprensió de lectura
d. Pot comprendre textos curts i senzills que continguin un vocabulari molt freqüent, incloent-hi un bon nombre de termes de vocabulari internacionalment compartit. (A2.1)
e. Pot trobar informació específica i previsible en documents senzills d’ús quotidià com prospectes, menús, anuncis, inventaris i horaris. (A2)
Competències no lingüístiques en italià.
1. Pot desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip (competència 52)
2. Pot adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53)
3. Pot realitzar exercicis d'autoavaluació (competència 58)
4. Pot planificar i organitzar la feina (competència 64)
Els estudiants hauran d'adquirir les següents competències en un nivell A2.
Competències lingüístiques en italià (competència 67)
1. Les competències lingüístiques en italià, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:
Expressió oral
a) Pot utilitzar expressions i frases simples en forma de llista per fer descripcions o presentar d’una manera senzilla persones, condicions de vida o laborals, rutines diàries, el que li agrada i el que no, etc. (A2)
Comprensió oral
b. Pot comprendre prou per poder respondre a necessitats concretes a condició que la parla sigui clara i lenta (A2.2).
Expressió escrita
c. Pot escriure expressions i frases senzilles unides amb connectors simples com i, però i perquè.(A2).
Comprensió de lectura
d. Pot comprendre textos curts i senzills que continguin un vocabulari molt freqüent, incloent-hi un bon nombre de termes de vocabulari internacionalment compartit. (A2.1)
e. Pot trobar informació específica i previsible en documents senzills d’ús quotidià com prospectes, menús, anuncis, inventaris i horaris. (A2).
Competències no lingüístiques en italià.
1. Pot desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip (competència 52)
2. Pot adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53)
3. Pot realitzar exercicis d'autoavaluació (competència 58)
4. Pot planificar i organitzar la feina (competència 64)
Temes:
Els estudiants treballaran sobre temes relacionats amb la seva realitat més propera, com per exemple, parlar d’ells mateixos i dels altres, descriure hàbits i gustos, llocs, donar i obtenir informació, adquirir objectes i parlar d'experiències passades.
Coneixement de la llengua:
Els estudiants aprendran els pronoms (subjecte, reflexius, directes i indirectes, així com alguns usos del pronom "ci"), els articles (determinat, indeterminat i partitiu), la concordança entre el gènere i número de substantius i adjectius, alguns usos de les preposicions, els adverbis d'interrogació, alguns usos de l'adjectiu possessiu, el present d'indicatiu, el pretèrit perfecte i el present progressiu.
Materials de clase
Piotti D., de Savorgnani G., Carrara E., UniversItalia 2.0 - A1/A2, Firenze, Alma Edizioni, 2018
Material proporcionat per el professor
Materials online per a l’aprenentatge autònom de la llengua:
Exercicis i activitats complementaris a través de un LMS (Moodle)
A més d’exercicis interactius amb autocorreció:
a) Fòrums de discusió.
b) Videos y fitxers d’audio
c) Exercicis d'expressió lliure oral