Infermeria Clínica General
Mòdul: Mòdul de Fonaments de la Cura II
Matèria: Infermeria clínica general
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Sem.1 | DL | 12:00 14:00 | ||
Sem.1 | DJ | 10:00 12:00 | ||
Sem.1 | DV | 10:00 12:00 |
Responsable
Dr. Alberto GALLART - agallart@uic.es
Horari d'atenció
Cada dia de 9:50 a 10:10h sol·licitant cita per e-mail.
Justificació
La planificació de les cures infermeres per les principals alteracions de salut de les persones, precisa d'una base sòlida de competències generals que es repetiran a l'aprenentatge del Pla de Cures per a cada patologia. Descobrir i interioritzar progressivament aquestes competències amb una metodologia que combina la classe magistral pels temes més innovadors i complexes, mentrestant que per la resta de temes es reserva la tutoria grupal, l'elaboració i presentació d'informació, facilitarà l'assimilació de competències.
Descripció
La matèria Infermeria Clínica General es centra en adquirir els coneixements necessaris per conèixer les alteracions de salut de l'adult, manifestacions i cures, aplicant el procés d'atenció d'infermeria (PAE). Durant la matèria es treballaran els procediments de la cura per tractar o / i provenir els problemes derivats en les persones cuidades i família, mitjançant un treball cooperatiu amb els altres membres de l'equip i amb la participació de la persona cuidada i dels seus familiars en el procés salut-malaltia. Destaquen elements que són base per a la resta de matèries de l'àrea com són la Semiologia, la Homeòstasi i els Principis Bàsics Generals de les cures Clínics.
Tema ver Material adjunto
A la taula es pot observar la relació entre els ECTS i la càrrega de treball en hores d'aprenentatge en funció de les diferents metodologies que s'utilitzarien en Infermeria Clínica General. Tots els càlculs estan realitzats sota la suposició que el pla ha de constar de 240 ECTS. En aquesta matèria cada ECTS equival a 10 hores en les quals el docent manté algun paper o presència. Aquesta càrrega docent es podrà realitzar mitjançant la classe magistral on el professor exposarà les principals idees i fomentarà la participació i el discurs. També es podrà realitzar mitjançant les tutories grupals i individuals, on s'acompanyarà a l'alumne durant el procés d'aprenentatge, orientant-lo, aconsellant-lo i assessorant-lo. Els treballs cooperatius fomentaran el treball entre iguals. La resta de les hores de 15 h fins a 25 d'1 ECTS, es distribueixen en 7h de treball autònom de les quals el professor tutela 3h virtualment a través de TIC i 4 corresponen al propi alumne. La resta de 8h no apareixen a les taules, corresponen a la càrrega d'aprenentatge dirigit i autònom de l'estudiant. Al treball autònom l'alumne aprendrà a resoldre problemes pel seu compte amb el reforç del material donat i la informació rebuda a les classes presencials. hi haurà hores destinades a la recerca d'informació, elaboració de treballs i estudi individual, tot ell per arribar a assolir els coneixements desitjats.
METODOLOGIA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|
Classe magistral | 15. B 16. G 1. G 24. G 25. E 3. E 5. G 6. E 8. B | 4.3 |
Mètode del cas | 12. B 1. G 7. B 8. B | 0.7 |
Tutories grupals | 11. E 1. G | 0.45 |
Lectura crítica | 1. G | 0.55 |
Aprenentatge virtual | 1. G | 1.8 |
La matèria serà avaluada durant el semestre diferents avaluacions continuades i un examen final. L'avaluació continuada disposarà de:-Participació a classe expressada a través de la solució de qüestionaris a través de les TIC,-Treball sobre Qüestionaris i exercicis a través de TIC i una prova parcial.
Relació de l'enfocament d'avaluació amb els objectius d'aprenentatge
El mètode d'avaluació inclourà totes les metodologies educatives ja que d'una banda es recollirà el treball individual i síntesi en les proves individuals (parcial i final), però també el treball continuat, així com la síntesi de la informació amb les discussions a classe, la lectura de literatura i la realització d'exercicis.
Pes relatiu de cada instància d'avaluació en el conjunt de l'avaluació
Segona avaluació
La matèria serà avaluada amb un examen final amb un valor del 50% i la nota de l'avaluació continuada serà d'un percentatge del 50% ja que no es tindrà en compte el parcial. Sobre el 50% d'avaluació continuada es permetrà:
3 ª i 4 ª convocatòria
Per la 3 ª i 4 ª convocatòria es mantindrà el mateix tipus d'avaluació que a la 1 ª i 2 ª convocatòria respectivament i en cap cas es guardaran les notes parcials o de qualsevol tipus d'avaluació d'un curs per l'altre.
Avaluació de competències.
Les competències plantejades en l'assignatura seran superades si se superen les seves respectives proves avaluadores. Els resultats d'aprenentatge i els instruments d'avaluació de les competències es troben a l'annex 1.
Criteris generals d'avaluació
Es realitzarà una avaluació continuada i s'aniran penjant les notes contínuament en intranet perquè l'alumne pugui anar valorant el seu aprenentatge. Els qüestionaris es retroalimentaran amb les respostes encertades perquè l'alumne pugui aprendre i avaluar alhora. Es podrà realitzar una revisió d'examen.
No es concediran Matrícules d'Honor en 2ª convocatòria.
PROJECTE LIDERATGE:
La nota final de l'assignatura es veurà afectada en qualsevol convocatoria per la no assistència a qualsevol de les tutories de lideratge de cada semestre en la següent proporció: 0.5 punts si es falta en 3 ocasions; 0.4 punts si es falten a 2 tutories i 0.3 punts si es falta a 1 tutoria. Aquesta norma s'aplicarà als alumnes aprovats i mai serà motiu de suspens de l'assignatura.
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: