Italià 3
No especificada
L'objectiu principal d'aquest programa és dotar de les habilitats i els coneixements necessaris perquè els estudiants puguin extreure el màxim profit de les classes a Itàlia. Per aquest motiu es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats lingüístiques de comprensió oral i escrita, sense oblidar per això, l'expressió oral i escrita. Sent aquesta asignatura una continuació de Italià 2, es seguiran proporcionant sòlides bases gramaticals i lèxiques sobre les que els estudiants construiran el seu aprenentatge, de manera autònoma, a Itàlia.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. En les classes magistrals els estudiants analitzaran la llengua i els seus usos així com les estratègies per millorar la comprensió escrita i oral i practicaran allò après treballant en grups reduïts. Les tutories estan enfocades al desenvolupament de les competències interpersonals dels estudiants i inclouen la realització d'un treball en grup a avaluar. L'última part és l'aprenentatge autònom, que se centra tant en la consolidació de la gramàtica i del lèxic impartit, com en la millora de l'expressió escrita i de la comprensió escrita i oral a través de la pràctica. Els estudiants reflexionaran sobre el que hagin après, i desenvoluparan així una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
Les tres parts s'han dissenyat específicament per proporcionar a l'estudiant les habilitats, el coneixement i els recursos necessaris que li permetin millorar les seves competències comunicatives en italià.
El nivell mínim global requerit abans de l'inici del curs és de A2.2.
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics i gramaticals necessaris per a la realització d'activitats d'expressió oral i escrita.
Millorar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral per a que puguin assisitr amb el màxim profit a les classes a Itàlia.
Tutories:
Desenvolupar les competències interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per treballar amb les companys i companyes, tant en la seva llengua nativa com en l'estrangera
Aprenentatge autònom:
Consolidar coneixements de gramàtica i lèxic impartits a classe, practicar la comprensió oral i escrita.
Així mateix, es desenvoluparan habilitats per a l'aprenentatge de la llengua de forma autònoma i es realitzarà un seguiment personalitzat del seu aprenentatge a través d'un LMS (plataforma Moodle).
Els estudiants hauran d'adquirir les següents competències en un nivell B1-B1.2.
Competències lingüístiques en italià (competència 67)
1. Les competències lingüístiques en italià, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:
Expressió oral:
a. Pot fer, d’una manera raonablement fluida, una descripció senzilla d’un dels seus possibles temes d’interès i presentar-la com una successió lineal de punts (B1).
Comprensió oral
b. Pot comprendre una informació senzilla sobre temes de la vida quotidiana o de la feina, i reconèixer tant el missatge general com els detalls específics sempre que l’articulació sigui clara i l’accent familiar. (B1.2).
Expresió escrita
c. Pot escriure textos ben connectats sobre una gamma de temes familiars de la seva àrea d’interès i pot enllaçar una sèrie d’elements discrets breus en una seqüència lineal. (B1)
Comprensió lectora
d. Pot llegir textos que parlen de fets sobre temes relacionats amb la seva especialitat i interessos amb un nivell de comprensió satisfactori (B1)
e. Pot trobar una informació desitjada en un text bastant llarg i pot reunir les informacions que provenen de diferents parts del text o de textos diferents a fi de complir una tasca específica (B1.2)
Competències no lingüístiques en italià.
1. Pot desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip (competència 52)
2. Pot adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53)
3. Pot realitzar exercicis d'autoavaluació (competència 58)
4. Pot planificar i organitzar la feina (competència 64)
Temes:
Els estudiants treballaran sobre temes de l'àmbit personal i acadèmic: parlar de temes d'actualitat, fer suposicions, expressar una condició i una conseqüència, expressar opinions i raonar-les.
Coneixement de la llengua:
Els estudiants consolidaran i aprofundiran els seus coneixements previs i aprendran el futur simple, el condicional compost, el subjuntiu imperfecte i plusquamperfet, els pronoms combinats, les frases hipotètiques del tipus II i III, la construcció passiva i alguns dels connectius més freqüents.
Amb l'objectiu de desenvolupar les habilitats lingüístiques de l'estudiant (expressió oral i escrita i comprensió oral i lectora) amb un un enfocament comunicatiu, s'utilitzaran materials diversos i es realitzaran diferents tipus d'activitats en classe (principalment activitats no dirigides basades en la realització de tasques i d’expressió oral) en les que els estudiants podran practicar els coneixements adquirits. S'usarà a més, material no adaptat, com per exemple videos, fragments de pel·lícules i programes radiofònics per tal d’exercitar la presa d’apunts i la síntesi.
L'estudi autònom amb material multimèdia online i la realització d'un treball en grup oferiran a l'estudiant l’estímul i la pràctica necessàries per assolir els objectius de l'assignatura. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'italià al llarg de la seva vida acadèmica i professional.
Les classes magistrals es basen en les competències lingüístiques descrites en el MCERL (El Marc comú europeu de referència per a les llengües) i seran avaluades de la següent manera:
Exàmens: 30%
Participació a classe: 10%
40 %
1.2 ECTS
El projecte tutorial té com a objectiu l'aprenentatge basat en la realització de tasques en les que l'estudiant serà avaluat d'acord amb les competències descrites en el MCERL i en les competències de la titulació.
Treball: 30 %
30%
0.9 ECTS
El programa d'aprenentatge autònom o estudi individual comprèn una sèrie d'activitats on-line dirigides que els alumnes realitzaran i completaran fora de clase (a la plataforma Moodle) amb l'objectiu de potenciar la seva autonomia en l'aprenentatge de la llengua. Aquest mètode a més, permetrà dur a terme una atenció personalitzada a l'alumne d'acord amb les seves necessitats i interessos personals.
Aquesta part s'avaluarà d'acord amb les competències de la titulació, i/o amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües (MECRL).
Realització dels exercicis i activitats online 30%
30 %
0.9 ECTS
para la recuperación, vease la versión en castellano
Materials de clase
PIOTTI, Danila, DE SAVORGNANI, Giulia. Universitalia: corso di Italiano. Firenze. Alma Edizioni. 2007.
Materials complementaris
Materials online per a l’aprenentatge autònom de la llengua:
Exercicis i activitats complementaris a través d’un LMS (Moodle)
A més , s’inclouen exercicis interactius amb autocorreció:
a) Forums de discusió.
b) Videos y fitxers d’àudio d’audio