Publicitat Empresarial
No especificada
Responsable
Horari d'atenció
Consulta per mail al professor
miguel.angel.heras@roca.net
alejandro.luque@kerygma.es
En el nostres dies, especialment en el mòn de la comunicació, es imprescindible entendre d’una manera més profunda l’oferta i la demanda existents en el mercat. Por aquest motiu i fruit d’aquesta comprensió seugeix la necesaria relació comercial entre persones, empreses i institucions; aquesta relació centra una gran quantitat d’esforçes en publicitat i es imprescindible adquirir coneixements bàsics per tenir èxit en aquesta area de la comunicació.
• Introduir els alumnes en els conceptes bàsicis de les professions publicitaries i afins, que afecten a tots els àmbits de la comunicació.
• Descobrir la empresa aplicada al món de la publicitat.
• Adquirir el coneixement suficient per avaluar i/o crear tot el que hi ha darrera d’una empresa de publicitat.
1. Introducció
2. Concepte de comunicació i publicitat
3. SESSIÓ CREATIVA 1
4. SESSIÓ CREATIVA 2
5. Naturalesa i objectiu de la publicitat
6. Elements del procés publicitari
7. Inversió publicitària
8. El procés publicitari
9. Els mitjans publicitaris
10. El procés publicitari 1
11. Els mitjans convencionals i no convencionals
12. El procés publicitari 2
13. La Planificació de mitjans 1
14.Integrated Marketing Communication
15. La Planificació de mitjans 2
16. Tancament de l'assignatura
17. Dubtes treball i examen
18. Presentació de treballs
El contingut de l’assignatura es composa de dues parts:
- explicacions teòriques, que tenen com a objectiu donar a l’alumne una base conceptual;
- anàlisis de casos pràctics per aplicar les nocions teòriques.
Aquesta metodologia es completa amb una sèrie de lectures i amb l’elaboració d’un treball de curs sobre un proyecte empresarial.
Per avaluar el conjunt de l’assignatura, es tindran en compte tres conceptes:
- un examen final sobre els continguts teòrics de l’assignatura (40%)
- l’elaboració d’un treball de curs sobre les conferències (40%)
- la participació activa en els comentaris pràctics (20%).
Serà imprescindible tenir aprovats els dos primers blocs per superar l’assignatura.
NOTA: Cada sessió amb un convidat serà matèria d’examen.
- ESIC, García Uceda, Mariola (2000) Las claves de la publicidad, Madrid.
- ESPASA, Bassat, Luis (1999) El libro rojo de la publicidad, Madrid.
- ERESMA & CELESTE EDICIONES, González Lobo, María Angeles (1998) Curso de publicidad, Madrid.
- PIRÁMIDE, Ortega, Enrique (1997) La comunicación publicitaria, Madrid.
- OIKOS TAU, Prat Gaballí, Pedro (1998) 505 verdades publicitarias, Barcelona.