Assignatura
Investigació de Mercats Qualitativa
- codi 09318
- curs 3
- període
- tipus op
- credits 3
Llengua d'impartició principal: català
Professorat
Responsable
Horari d'atenció
mardeus@emedeeme.com
Presentació
En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
Cal conèixer sempre el comportament del consumidor i els perquès del consum, independentment del lloc que s'ocupi en una empresa.
Requisits previs
Objectius
L'objectiu central de l'assignatura és conèixer la utilitat de la investigació de mercat, quan i per què utilitzar-així com la seva relació amb l'empresa i el màrqueting
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
- 35 - Ser capaç d'analitzar sèries temporals.
- 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
- 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
- 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
- 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
- 68 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibiltat vers temes relacionats amb el benestar social.
- 11 - Conèixer els principals conceptes i teories sobre l'home i la societat.
- 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
- 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
Continguts
1. Context general; la relació empresa-consumidor.
- Entorn socio-cultural
- Tendències dominants,emergents i residuals.
- La relació empresa-consumidor.
- El vincle emocional.
2. Nocions bàsiques de psicologia.
- Rol i tasca de la psicologia.
- Escoles principals.
- Psicologia i empresa.
- Psicologia i consum.
3. El rol de l’Institut de recerca.
- El paper de l’investigador.
- Tipus demanda d’empresa
- Manifesta
- Latent
- Tasques principals
- Elaboració del projecte del treball de camp i de l’Estudi.
4. El procés d’un Estudi.
1. Demanda client.
-Elaboració briefing.
2. El projecte d’investigació.
- Elaboració projecte
- Objectius i metodologia.
-Altres aspectes: timing, materials, pressupost...
3. L’Estudi.
- Treball de camp.
Focus groups, entrevistes, mistery shopping, etc.
- Anàlisi de resultats
- Elaboració informe pel client.
- Presentació de resultats.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
La investigació de mercat s'aprèn gradualment i sobretot a través de casos. Per això la part pràctica adquireix molta importància en l'assignatura.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Actitud i implicació a classe 20%
- Treballs realitzats 30%
- Examen final 50%
Bibliografia i recursos
Apunts que inclouran bibliografia bàsica
- Exemples i materials reals aportats per EmedeEme
- A través dels treballs realitzats durant l'assignatura s'ha d'emplenar un CD amb tots els materials elaborats per grups