Assignatura

Logística i Distribució

  • codi 09321
  • curs 99
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

Per tenir una reunió amb el professor Manuel Ubeda, contacteu al mail manuel@barrisons.com

 

Presentació

Ens passem la vida esperant. No només les persones. També les mercaderies i bens físics esperen (queden emmagatzemats) esperen passar a un baula posterior en la cadena logística o finalment ser consumit. En la part de logística s’estudiarà mitjançant un simulador, casos reals de congestió i espera. El simulador ajuda a definir deferents escenaris per avaluar-los i proposar millores en sistemes logístics .

Per altre part, la Distribució Comercial posa en contacte els sistemes productius amb el consumidor, peça fonamental en tot plantejament d'empresa, constituint una de les variables més importants del màrqueting mix. En aquesta assignatura, integrarem en el nostre coneixement les noves tendències i estratègies que es desenvolupen en el camp de la distribució comercial, mitjançant un estudi ampli i sistemàtic de les variables que la conformen.

Objectius

  • Oferir una visió global i actual de les noves tendències del sector, per saber escollir dins l'entorn empresarial, les millors opcions de distribució comercial.

  • Desenvolupar i aprofundir en el concepte actual de logística.

  • Simular sistemes de cues. Presa de decisions en base a la simulació

     

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 04 - Comprendre i saber emprar la terminologia financera en el marc empresarial.
  • 09 - Identificar les economies emergents així com el món subdesenvolupat i analitzar les polítiques de creixement aplicades.
  • 10 - Identificar els factors del creixement econòmic a llarg termini i comprendre l'impacte de la globalització.
  • 13 - Conèixer i comprendre la terminologia i els procesos de gestió de l'empresa.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 24 - Ser capaç de desenvolupar una anàlisi del medi econòmic, social i històric en el qual se situa l'empresa.
  • 25 - Conèixer la funció comercial dins l'empresa i ser capaç d'entendre'n els objectius.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.
  • 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
  • 36 - Ser capaç d'interpretar dades quantitatives i qualitatives i d'emprar eines matemàtiques i estadístiques aplicables a processos empresarials.
  • 37 - Tenir capacitat per aplicar tècniques, mètodes i eines de gestió.
  • 38 - Tenir capacitat per relacionar les principals variables, formals i informals, que determinen el comportament humà en una organització.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
  • 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
  • 48 - Ser capaç d'identificar les necessitats d'informació per a la gestió de les principals àrees funcionals dins les organitzacions.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
  • 56 - Ser capaç de fer argumentacions que afavoreixin el raonament crític i autocrític.
  • 57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 59 - Adquirir destresa en l'ús d'eines informàtiques i de les TIC.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
  • 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 66 - Capacitat de recuperar i tractar informació.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 68 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibiltat vers temes relacionats amb el benestar social.

Continguts

El programa de l'assignatura consta de sis apartats, relacionats entre si:

1. Introducció a la Distribució Comercial
Integració de la distribució en la cadena de subministraments

2. Noves Tendències en previsió de la demanda.
Necessitat d'una previsió i d'avanzar-nos a la realitat

3. Protagonistes de la cadena de subministraments:
Magatzems, transports, operadors logístics.

4. Decisions estratègiques en la distribució comercial moderna
Ús de plataformes, Cross Docking, FF FF,Re-enginyeria de la distribució

5. Infraestructures de suport: Customer Service, Cicle de gestió de les comandes i càlcul del nivell de servei

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Aquesta assignatura ha de permetre la reflexió i la interiorització dels conceptes desenvolupats, de manera que combinarem diversos mètodes pedagògics. D'una banda, el desenvolupament dels temes indicats en el programa per part dels professors, i d'altra banda, mitjançant el contrast i debat en el grup de casos i exemples.
Els alumnes que hagin cursat l'assignatura de "Logística" al màster de Adminsistración de Emnpresas i Sistemes de Producció tindran uns continguts personalitzats per al mòdul de Logística: desenvolupar un treball d'investigació d'acord amb les pautes marcades pel professor.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • L'assignatura de Distribució es puntuarà:
      • 40% examen final de distribució (preguntes tipus test + solucionar un cas)
      • 40% treball de recerca.
      • 20% els treballs realitzats a classe.

 

Bibliografia i recursos

  • Ballou, Ronald. “Logística: administración de la cadena de suministro”. Prentice Hall (2004).
  • Ponce, E. & Prida, B. “La logística de los aprovisionamientos para la integración de la cadena de suministros”. Prentice Hall (2004).
  • SAINZ DE VICUÑA, J.M.: "La Distribución Comercial: Opciones Estrategicas", Ed. ESIC, 2001
  • Díez de Castro, E. "Distribución Comercial". McGraw-Hill/ Interamericana de España (2004).

 

Material didàctic

      Materials
            1.- Introducció Distribució Comercial 1.-introduccion.ppt 
            2.- Ventes 2.-ventas.ppt 
            3.- Canvis 3.-cambios.ppt 
            4.- Protagonistes 4.-protagonistas.ppt 
            5.- Decisions 5.-decisiones.ppt 
            Bibliografia bibliografia.doc 
            Entrevista entrevista_estructurada_de_seleccion.doc 
            HONEY IBERICA honeyiberica.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00