Assignatura

Espanyol

  • codi 09323
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 3

No especificada

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

Hores convingudes

Presentació

L'objectiu principal del programa és proporcionar les habilitats i els coneixements necessaris perquè els estudiants puguin realitzar tasques lingüístiques relacionades amb l'ús acadèmic i professional de l'espanyol. Es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats lingüístiques d'expressió oral i escrita des d'un punt de vista comunicatiu i s'utilitzaran texts curts per reforçar el coneixement i la comprensió de les estructures del llenguatge i l'ús de nou vocabulari.

 

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom.

 

Les classes magistrals se centren en l'expressió oral i escrita en l'àmbit acadèmic i professional, mentre que les activitats de lectura versen sobre aspectes del món laboral, la cultura i la societat. Les tutories estan enfocades al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització d'un projecte de grup a avaluar. L'última part és l'aprenentatge autònom, el qual se centra bàsicament en el desenvolupament de les habilitats de comprensió oral, la consolidació de la gramàtica i l'adquisició d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

 

Les tres parts s'han dissenyat específicament per dotar l’estudiant de les habilitats, els coneixements i els recursos necessaris que li permetin comunicar-se amb seguretat i eficàcia en espanyol.

 

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1+.

Objectius

Classe magistral:

Preparar i dotar els estudiants de coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per comunicar-se d'una manera eficaç en espanyol, tant en situacions quotidianes com en el context acadèmic de la seva especialitat.

           

Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica utilitzant diversos estímuls, així com facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

 

Tutories:

Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per treballar amb altres, tant en la seva llengua nativa com en l'estrangera.

 

Aprenentatge autònom:

Desenvolupar habilitats de comprensió oral, així com familiaritzar-se amb diferents accents i vocabulari en situacions quotidianes i en el context acadèmic, a més de consolidar l'ús de la gramàtica. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

 

Competències lingüístiques en espanyol

 

Adquirir la capacitat d’expressar-se en altres llengües (competència 67).

 

1. Les competències lingüístiques en espanyol, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:

 

Expressió oral

a. Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements (B1*).

 

Interacció oral

b. Es comunica amb certa seguretat, tant en assumptes que són habituals com en els poc habituals, relacionats amb els seus interessos personals i la seva especialitat (B1.2).

 

Expressió escrita

c. Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal (B1*).

 

Comprensió de lectura

d. Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori (B1*).

 

Escoltar conferències i presentacions

e. Comprèn una conferència o una xerrada que versa sobre la seva especialitat, sempre que el tema li resulti familiar i la presentació sigui senzilla, i estigui estructurada amb claredat (B1.1*).

 

Competències no lingüístiques en espanyol

 

1.  Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip (competència 52) T

2. Capacitat de planificació i organització de la feina (competència 64) T

3. Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53) AA

4.  Ser capaç de realitzar exercicis d'autoavaluació (competència 58) AA

  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els estudiants hauran d’aquirir una de les habilitats anteriorment esmentades en un nivel B1/B1+.

 

Competències lingüístiques en espanyol

 

Adquirir la capacitat per expressar-se en altres llengües (competència 67).

 

1. Les competències lingüístiques en espanyol, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:

 

Expressió oral

a. Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements (B1*).

 

Interacció oral

b. Es comunica amb certa seguretat, tant en assumptes que són habituals com en els poc habituals, relacionats amb els seus interessos personals i la seva especialitat (B1.2).

 

Expressió escrita

c. Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal (B1*).

 

Comprensió de lectura

d. Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori (B1*).

 

Escoltar conferències i presentacions

e. Comprèn una conferència o una xerrada que versa sobre la seva especialitat, sempre que el tema li resulti familiar i la presentació sigui senzilla, i estigui estructurada amb claredat (B1.1*).

 

Competències no lingüístiques en espanyol

 

1. Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip. (competència 52) T

2. Capacitat de planificació i organització de la feina. (competència 64) T

3. Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53) AA

4. Ser capaç de portar a terme exercicis d'autoavaluació. (competència 58) AA

 

*Els estudiants que a l’inici del curs demostrin un nivell B1/B1+,  hauran d’aquirir les capacitats lingüístiques equivalents a un nivell B2 o superior.

Continguts

 

Temes:

Els estudiants treballaran sobre temes relacionats amb situacions habituals i amb l'entorn acadèmic dins de la seva especialitat: administració, economia, finances, relacions laborals i altres temes d'interès professional.

 

Coneixement de la llengua:

Els estudiants repassaran l'ús dels temps verbals, el mode indicatiu i subjuntiu, la pràctica d'oracions de relatiu, l'ús de preposicions i locucions preposicionals, l'expressió de la causa, els indefinits i quantitatius, els adjectius i pronoms variables i invariables i l'estil indirecte.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Amb l'objectiu de desenvolupar les habilitats lingüístiques de l'estudiant (expressió oral i escrita, i comprensió oral i lectora), s'utilitzaran diversos materials i es realitzaran diferents activitats amb un enfocament comunicatiu. Així mateix, els estudiants participaran activament a classe, en parelles i en petits grups, tot posant en pràctica els coneixements adquirits,

A més, es donarà especial atenció a la preparació de l'estudi autònom utilitzant mitjans d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l’espanyol al llarg de la seva vida professional.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Les classes magistrals es basen en les competències lingüístiques descrites en el MCERL (El Marc comú europeu de referència per a les llengües) i seran avaluades de la següent manera:

 

Exàmens parcials: 24%

Treball fet a classe (expressió escrita): 8%

Treball fet a classe (expressió oral): 8%

40 %

1.2 ECTS

 

El projecte tutorial està enfocat en l'aprenentatge en base a  la realització de tasques en la que l'estudiant serà avaluat d'acord amb les competències descrites en el MCERL i en les competències de la titulació.

 

Treball: 20 %

20%

0.6 ECTS

 

El programa d'aprenentatge autònom o estudi individual comprèn una sèrie d'activitats dirigides que els alumnes realitzaran i completaran fora de classe, amb l'objectiu de potenciar la seva autonomia en l'aprenentatge d'una llengua.

 

L'element d'aprenentatge autònom a més, comprendrà la utilització de recursos ELAO (Ensenyament de la llengüa assistit per ordinador) que permetran a l'alumne consolidar i desenvolupar les habilitats lingüístiques i el seu coneixement de la llengua d'acord amb el seu nivell, les seves necessitats i interessos personals.

 

Aquesta part s'avaluarà d'acord amb les competències de la titulació, i/o amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües (MECR).

 

Registre de treball individual: 10%

Glossari: 10%

Preparació per als tests: 10%

Activitats ELAO (ensenyament de la llengua assistida per ordinador): 10%

 

40%

1.2 ECTS

Bibliografia i recursos

Materials de classe

 

-Castro, Francisca, Uso de la gramática española, avanzado, ed. Edelsa, Madrid 2006.

 

-Los verbos castellanos conjugados, ed. Claret, 2009.

 

 

S’utilitzarà material dels llibres:

 

-de Prada, Marisa y Bovet, Montserrat, Hablando de Negocios, ed. Edelsa, Madrid, 2003. (con CD audio)

 

-Larrañaga, Ainhoa y Arroyo, Margarita, El léxico de los negocios, ed. Sgel, Madrid, 2005.

 

-Sánchez Lobato, Jesús (coord.), Saber escribir, Instituto Cervantes, ed. Aguilar, Madrid, 2006

 

-López Moreno, Cristina, España contemporánea, ed. Sgel, Madrid, 2007.

 

-Prensa nacional y periódicos especializados (Expansión, Cinco Días, Gaceta de los Negocios, etc.)

 

-Diccionario de la Lengua Española, Real Academia Española, vigésima segunda edición.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00