Espanyol
Llengua d'impartició principal: castellà
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants de coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per comunicar-se d'una manera eficaç en espanyol, tant en situacions quotidianes com en el context profesional.
Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica utilitzant diversos estímuls, així com facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.
Tutories:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per treballar amb altres, tant en la seva llengua nativa com en l'estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar habilitats de comprensió oral, així com familiaritzar-se amb diferents accents i vocabulari en situacions quotidianes i en el context acadèmic, a més de consolidar l'ús de la gramàtica. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.
Competències lingüístiques en espanyol
Adquirir la capacitat d’expressar-se en altres llengües (competència 67).
1. Les competències lingüístiques en espanyol, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:
Expressió oral
a. Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements (B1*).
Interacció oral
b. Es comunica amb certa seguretat, tant en assumptes que són habituals com en els poc habituals, relacionats amb els seus interessos personals i la seva especialitat (B1.2).
Expressió escrita
c. Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal (B1*).
Comprensió de lectura
d. Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori (B1*).
Escoltar conferències i presentacions
e. Comprèn una conferència o una xerrada que versa sobre la seva especialitat, sempre que el tema li resulti familiar i la presentació sigui senzilla, i estigui estructurada amb claredat (B1.1*).
Competències no lingüístiques en espanyol
1. Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip (competència 52) T
2. Capacitat de planificació i organització de la feina (competència 64) T
3. Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53) AA
4. Ser capaç de realitzar exercicis d'autoavaluació (competència 58) AA
Els estudiants hauran d’aquirir una de les habilitats anteriorment esmentades en un nivel B1/B1+.
Competències lingüístiques en espanyol
Adquirir la capacitat per expressar-se en altres llengües (competència 67).
1. Les competències lingüístiques en espanyol, segons el Marc comú europeu de referència per a les llengües, són les següents:
Expressió oral
a. Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements (B1*).
Interacció oral
b. Es comunica amb certa seguretat, tant en assumptes que són habituals com en els poc habituals, relacionats amb els seus interessos personals i la seva especialitat (B1.2).
Expressió escrita
c. Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal (B1*).
Comprensió de lectura
d. Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori (B1*).
Escoltar conferències i presentacions
e. Comprèn una conferència o una xerrada que versa sobre la seva especialitat, sempre que el tema li resulti familiar i la presentació sigui senzilla, i estigui estructurada amb claredat (B1.1*).
Competències no lingüístiques en espanyol
1. Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i en el treball en equip. (competència 52) T
2. Capacitat de planificació i organització de la feina. (competència 64) T
3. Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom (competència 53) AA
4. Ser capaç de portar a terme exercicis d'autoavaluació. (competència 58) AA
*Els estudiants que a l’inici del curs demostrin un nivell B1/B1+, hauran d’aquirir les capacitats lingüístiques equivalents a un nivell B2 o superior.
Temes:
Els estudiants treballaran sobre temes relacionats amb situacions habituals i amb l'entorn acadèmic dins de la seva especialitat: administració, desenvolupar una idea de negoci, organitzar reunions d' equip i defensar la seva opinió en la mateixa, a més de gestionar el temps i els procediments al seu lloc de feina i altres temes d'interès professional.
Amb l'objectiu de desenvolupar les habilitats lingüístiques de l'estudiant (expressió oral i escrita, i comprensió oral i lectora), s'utilitzaran diversos materials i es realitzaran diferents activitats amb un enfocament comunicatiu. Així mateix, els estudiants participaran activament a classe, en parelles i en petits grups, tot posant en pràctica els coneixements adquirits,
A més, es donarà especial atenció a la preparació de l'estudi autònom utilitzant mitjans d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l’espanyol al llarg de la seva vida professional.
Activitat |
Percentatge de la nota final |
Activitats en línia |
10% 2 – 5% cada |
Exàmens parcials |
20% |
Projectes de grup |
30% Projecte 1: 10% Projecte 2: 20% |
Examen final |
30% 1 |
Presència / participació |
10% (Asistència mínima 80%)
|
Materials de classe
-Castro, Francisca, Uso de la gramática española, avanzado, ed. Edelsa, Madrid 2006.
-Los verbos castellanos conjugados, ed. Claret, 2009.
--Tano, Marcelo, Expertos, Curso avanzado de español orientado al mundo del trabajo, ed. Difusión, Madrid 2010.