Direcció de RRHH
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma i en castellà.
Responsable
Dra. Rejina Mary SELVAM - rmselvam-alumni@uic.es
Lda. María Cristina TRESSERRES - mctresserres@uic.es
Horari d'atenció
Prèvia confirmació per correu electrònic a:
Prof. Marta Mas Machuca (mmas@uic.es)
Prof. Cristina Tresserres (mctresserres@uic.es)
Prof. Catalina Golia (catalina@cg-consulting.es)
La disciplina pretén tractar els conceptes clau de la direcció de recursos humans i relacions laborals en la societat del coneixement amb la finalitat d’aproximar els participants a les tècniques actuals de gestió i desenvolupament dels recursos humans, així com l’anàlisi de les situacions complexes que sorgeixen en la dinàmica habitual del comportament laboral dins de les empreses.
En aquest curs es presentaran els conceptes, els models i les tendències principals de la gestió de recursos humans. A més, s’ofereixen als alumnes els coneixements bàsics tant teòrics com pràctics per entendre la funció dels recursos humans i la seva realitat en l’empresa.
No hi ha requisits previs
Els objectius específics del curs es concreten en:
1. Entendre el paper dels RH a l’empresa.
2. Analitzar la gestió de persones des de la perspectiva de la integració entre els RH i l’estratègia corporativa.
3. Conèixer les funcions principals dels recursos humans: avaluació de llocs, selecció de personal, formació i desenvolupament i avaluació de l’acompliment.
4. Identificar els elements de l’entorn actual (per exemple, evolució dels SI) que afecten la gestió de persones.
5. Ser capaços de presentar les idees en públic, de manera convincent.
• L'alumne serà capaç d'explicar el paper dels RRHH a l'empresa.
• L'alumne serà capaç d'aplicar les principals teories i processos bàsics en la gestió de persones i anàlisi de llocs de treball.
• L'alumne serà capaç d'extreure la informació rellevant per entendre les polítiques de selecció, formació, desenvolupament i avaluació de l'acompliment dels empleats.
• L'alumne serà capaç d'identificar el concepte de clima i cultura corporativa i els seus principals teories i models.
• L'alumne serà capaç d'explicar i posar en pràctica els elements que conforma la gestió del coneixement a les empreses.
El contingut bàsic de l’assignatura es resumeix en els punts següents:
- Introducció als recursos humans: la gestió de persones dins del sistema empresarial.
- Processos bàsics en la gestió de persones: anàlisi de llocs de treball.
- Selecció de persones i gestió del talent.
- Polítiques de formació i desenvolupament de persones.
- Avaluació del rendiment. Sistemes de retribució.
- Clima laboral i cultura d’empresa: valors corporatius.
- Estils d’adreça. Motivació i lideratge. Comunicació.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES |
---|---|
anàlisi de casos classe magistral classe pràctica (resolució problemes/vídeos/comentaris de text/fitxes) estudi individual presentació de treballs i debats resolució de problemes a l'aula |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Dolan, S.; Valle Cabrera, R.; Jackson, S.; Schuler, R., “La gestión de los recursos humanos: cómo atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación”. Madrid: McGraw-Hill, 2007
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
• El factor humano en la empresa. J.M. Rodríguez Porras. Deusto, 1994.
• Un timón en la tormenta. A. Baguer Alcalá. Díaz de Santos. 2001.
• Gestión de recursos humanos. L.R. Gómez-Mejía, D.B. Balkin y R.L. Cardy. Prentice Hall, 1997.
• Las claves del talento. Cardona. Urano, 2002
• A handbook of Personnel Management Practice. M. Armstrong. Kogan Page, 1996
• Gobierno de personas en la empresa. P. Ferreiro y M. Alacazar. Ariel, 2002
• La Dirección de Personal. L. Albert, Y. Michaud y R. Piotte. Herder, 1991.
• Human Resource Management: Global Strategies for Managing A Diverse Workforce. Michael R. Carrel, Norbert F. Elbert y Robert D. Hatfield. New Yersey, 1995.
Human Resources Management, gaining a competitive strategy Aut. Noe, Hollenbeck et al. Ed.: Mc Graw Hill, 201