Direcció d'Operacions 1
No especificada
Responsable
Horari d'atenció
Quan us vagi bé. Ja sabeu on sóc.
Mail personal: augustcasanovas@telefonica.net
La gestió d'operacions tracte sobre la forma en que les organitzacions produeixen productes de béns i serveis (transformació de uns inputs – material, maquinaria i ma d’obra – en productes acabats). Tot el que vostè fa servir, per menjar, per seure, per vestir, per llegir,.... arriba a vostè per cortesia dels gerents d'operacions que van organitzar la seva producció. Cada llibre que vostè demana prestat de la biblioteca, cada tractament que vostè rep a l'hospital, tots els serveis que vostè espera a les botigues i tots els que assisteixen a classe a la universitat - tots els productes o serveis s'han produït.
“Direcció de Producció” és un curs eminentment pràctic, que t’introduirà en els conceptes necessaris per entendre bé la funció de producció en la empresa.
Estudiaràs les principals eines que s’utilitzen per a la gestió de la producció, però també veuràs com treballen els diferents sistemes de producció que avui s’utilitzen arreu.
Al final del curs et trobaràs que podràs parlar amb comoditat sobre qualsevol aspecte de l’àrea de producció. No es pretén que acabis essent un especialista, però si que et moguis amb comoditat en aquesta àrea funcional de l’empresa.
Elaborar informes executius de pressa de decisió en entorns de processos de producció de bens i serveis.
Treball en col·laboració.
Tema 1. Dirección de operaciones.
Tema 2. Supply Chain Management. Estrategia Logística. Cadena de Suministros.
Tema 3. Estrategia y gestión de compras.
Tema 1 DIRECCIO D'OPERACIONS
Materials
0101 BIBLIOGRAFIA 0101bibliografiaangles100p.pdf
0102 APUNTS: ESTRATEGIA D'OPERACIONS 0102estrategiaoperacionsangles13resumpbn.pdf
0104 Lectura: The seven principles of supply chain management. 0104lectsevenprinciplesangles10p.pdf
0105 Lectura: Ascenso y caída de la producción en masa. 0105lecttheriseandfallofmassproduction10p.pdf
0106 Lectura: El ascenso de la producción ajustada . 0106lecttheriseofleanproduction10p.pdf
0107 Lectura: Organización en la fábrica. 0107lectrunningthefactory10p.pdf
Tema 2 SUPPY CHAIN MANAGEMENT. ESTRATEGIA LOGÍSTICA
Materials
0201 Apunts: Estrategia de la Supply Chain Management 0201logisticaintegralangles14resumpbn.pdf
0204 What is the Right Supply Chain for Your Product 0204whatistherightsupplychainforyourproduct-hbrmarch-april1997.pdf
0205 Lectura: Soñando en una Lean Supply Chain Management. 0205lectsonandoenunaleanscmangles10p.pdf
Tema 3 Estrategia i gestió de compres
Materials
0301 Index of Purchasing and procurement strategy. 0301indicedirecciondecomprasingles.pdf
0302 Slites purchasing management 0302slitespurchasingmanagement.pdf
0303 Desarrollo temario direccion de compras ingles 0303desarrollotemariodirecciondecomprasingles.pdf
0304 Case: caso compras ingles 0304casocomprasingles.pdf
Hi ha bibliografia genèrica abundant, ja clàssica, sobre l’assignatura. Juntament amb aquesta bibliografia, es presentarà material propi i específic d’aquesta assignatura. És un material dissenyat especialment per aquest curs, “fet a mida.”
Aquest material es eminentment pràctic. Hi ha molts casos pràctics, reals. Els anirem resolent a classe.
A la carpeta de "Materials" trobareu la documentació a les conferències de les sessions conceptuals.
Aquesta assignatura representa 7.2 crèdits.
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà formalment considerant els tres elements principals:
1 .- La seva assistència i participació a classe
2 .- El seu treball en grup.
3 .- Un examen final.
El pes de cada element d'avaluació serà de la manera següent:
1 .- Assistència i Participació a classe: 20%
2 .- Activitats en grup (casos, treballs): 30%
3 .- Examen final: 50%
Serà indispensable com a mínim una assistència al 80% de les sessions.
Per a la segona convocatòria només hi ha una forma d'avaluació l'examen.
ESTRATEGIA DE OPERACIONES
DAVIS, M.M./ AQUILANO, N.J./ CHASE, R.B. (2001)
FUNDAMENTOS DE DIRECCIÓN DE OPERACIONES.
McGrawHill Madrid, 2001 (3era edición)
GUNN, Thomas G. (1987)
MANUFACTURING FOR COMPETITIVE ADVANTAGE. Becoming a World Class Manufacturer.
Arthur Young International. Ballinger Publishing Company. Harper&Row, Publishers, Inc. U.S.A., 1987. ISBN 0-88730-154-1
**GOLDRATT, Eliyahu M. (1993)
LA META
Ediciones Díaz de Santos, Madrid, 1993. ISBN 84-7978-0959
THE GOAL,
The North River Press,
HAYES, Robert H. and PISANO, Gary P. (1994)
BEYOND WORLD CLASS: THE NEW MANUFACTURING STRATEGY
HARVARD BUSINESS REVIEW, (Pags. 77-86) January-February, 1994.
***HAYES, Robert H. , WHEELWRIGHT, Steven C. I CLARCK, Kim B. (1988).
DYNAMIC MANUFACTURING. Creating The Learning Organization.
The Free Press. New York. U.S.A. ISBN 0-02-914211-3
*HAYES, Robert H. (Harvard Univeristy) and WHEELWRIGHT, Steven C. (Stanford University) (1984).
RESTORING OUR COMPETITIVE EDGE. Competing Through Manufacturing.
John Wiley & Sons, Inc. New York. U.S.A. ISBN 0-471-05159-4
HILL, Terry (1994).
MANUFACTURING STRATEGY. Text and Cases.
Irwin, Burr-Ridge, U.S.A. 1994. ISBN 0-256-10666-5
SCHOMBERGER, Richard J. (1996)
WORLD CLASS MANUFACTURING. The next decade.
The Free Press. New York, U.S.A., 1996
PROJECT MANAGEMENT
DAVIDSON, Jeff,
LA GESTIÓN DE PROYECTOS,
Guías de Bolsillo Prentice Hall, 2001
**GOLDRATT, Eliyahu
CADENA CRÏTICA
Ediciones Díaz de Santos, Madrid, 1997. ISBN 84-7978-484-9
CRITICAL CHAIN,
The North River Press
**Meredith, Jack R.; Mantel, Samuel J.
PROJECT MANAGEMENT. A MANAGERIAL APPROACH
John Wiley & Sons, Inc.USA 2000 (fourth edition)
SERER FIGUEROA, Marcos,
GESTIÓN INTEGRADA DE PROYECTOS,
Edicions UPC 2001
VERZUH,
FAST FORWARD MBA IN PROJECT MANAGEMENT,
J. Wiley
WYSOCKI, Beck & CRANE,
EFFECTIVE PROJECT MANAGEMENT,
J. Wiley
PLANIFICACION
CLARK, Kim B. and WHEELWRIGHT, Steven C. (1993)
MANAGING NEW PRODUCT AND PROCESS DEVELOPMENT. Text and Cases.
Harvard Business School. Maxwell Mcmillan Canada, Inc. Ontario, Canadà, 1993.
ISBN 0-02-905517-2
**TERSINE, Richard J. (1988)
PRINCIPLES OF INVENTORY AND MATERIALS MANAGEMENT.
Ed. Elsevier Science Publishing, Co, Inc. U.S.A., 1988 ISBN 0-444-01162-5
JUST IN TIME – LEAN MANAGEMENT
**MONDEN, Yasuhiro (1996)
EL JUST IN TIME HOY EN TOYOTA.
Ediciones Deusto, S.A. Bilbao, 1996. ISBN 84-234-1442-6
(Traducción del original: Toyota production system: an integrated approach to just-in-time
Industrial Engineering and Management Press) ISBN 0-89806-129-6
MONDEN, Yasuhiro (1987)
EL SISTEMA DE PRODUCCION DE TOYOTA.
Price Waterhouse. IESE. Barcelona, 1987.
**NAKAJIMA, Seiichi (1993)
TPM. MANTENIMIENTO PRODUCTIVO TOTAL.
Tecnologías de Gerencia y Producción, S.A., Madrid, 1993. ISBN 84-87022-10-3
**OSADA, Takashi. (1993) (Nagoya, Japón)
LES 5 S. PREMIERE PRATIQUE DE LA QUALITE TOTALE.
(Traducción del título en inglés: The 5 Ss: Five Keys to a Total Quality Management).
DUNOD, Paris, 1993. ISBN 2-10-001937-6
JAMES P. WOMACK / DANIEL T. JONES / DANIEL ROOS (1990)
LA MÁQUINA QUE CAMBIÓ EL MUNDO.
THE MACHINE THAT CHANGED THE WORLD
SIMON & SCHUSTER: UK Ltd. ISBN 13: 978-1-8473-7055-6
JAMES P. WOMACK / DANIEL T. JONES (2003)
LEAN THINKING
Free Press, New York U.S.A. 2003 ISBN 0-7432-4927-5
JAMES P. WOMACK / DANIEL T. JONES (2007)
LEAN SOLUTIONS - SOLUCIONES LEAN
Ediciones Gestión 2000 ISBN 13: 978-84-96612-32-7
LOGISTICA
BALLOU, Ronald H. (1992)
BUSINESS LOGISTICS MANAGEMENT. Planning and Control.
Prentice-Hall,Inc. Englewood Cliffs, New Jersey 07632 U.S.A. ISBN 0-13-104829-5-01
N'existeix una versió castellana: LOGISTICA EMPRESARIAL. Control y Planificación.
Diaz de Santos, Madrid 1992. ISBN 84-87189-68-7
**BOWERSOX, Donald J.; CLOSS David j. and HELFERICH, Omar K. (1986)
LOGISTICAL MANAGEMENT. A Systems Integration of Physical Distribution, Manufacturing, Support, and Materials Procurement.
Macmillan Publishing Company, New York U.S.A., 1986. ISBN 0-02-313090-3
**COYLE, John J., BARDI, Edward J. and LANGLEY, C. John (1988)
THE MANAGEMENT OF BUSINESS LOGISTICS.
West Publishing Co. St. Paul, Minnesota 55164 U.S.A., 1988. ISBN 0-314-65263-9
*CRISTOPHER, Martin (1994)
LOGÍSTICA Y APROVISIONAMIENTO: Cómo reducir costes, stocks y mejorar los servicios.
Ediciones Folio (Barcelona) con permiso de Pitman Publishing, London, 1994.
ISBN 84-7583-720-4
WEELE, A.J. Van (1994)
PURCHASING MANAGEMENT. Analysis, Planning and Practice.
Chapman & Hall. London, 1994. ISBN 0-412-46820-4
**CASANOVAS, August; CUATRECASAS Lluis
LOGISTICA INTEGRAL. LEAN SUPPLY CHAIN MANAGEMENT.
Profit Editorial, 2011 ISBN 978-84-15330-51-6
**CASANOVAS, August
ESTRATEGIA AVANZADA DE COMPRAS Y APROVISIONAMIENTO.
LEAN BUYING Y OUTSOURCING.
Profit Editorial, 2011 ISBN 978-84-92956-53-1
**CASANOVAS, August; CUATRECASAS Lluis
LOGISTICA EMPRESARIAL
Edicions Gestió 2000 S.A., 2003. ISBN 84-8088-947-0
*CASANOVAS, August; FARRAN Joan
LOGISTICA DISTRIBUTIVA en productos de Gran Consumo. Alimentación y Farmacia.
Empresa & Humanidades, 1999 ISBN 84-931241-1-7
E - LOGISTICS
AMOR, Daniel (1999)
THE E-BUSINESS (R)EVOLUTION.
Prentice Hall PTR, 1999 ISBN 0-13-085123-X
FINGAR, Peter; KUMAR, Harsha; SHARMA Tarun (2000)
ENTERPRISE E-COMMERCE.
Meghan-Kiffer Press Tampa, 2000. ISBN 0-929652-11-8
BAYLES, Deborah L. (2001)
E-COMMERCE LOGISTICS & FULFILLMENT
Prentice Hall PTR, 1999 ISBN 0-13-030328-3
SMITH Rob; SPEAKER Mark; THOMPSON Mark (2000)
THE COMPLETE IDIOT’S GUIDE TO E-COMMERCE
QUE – Macmillan Computer Publishing (2000) ISBN 0-7897-2194-5
GESTIÓN DE LAS OPERACIONES
**CHASE, R. B., AQUILANO, N. J., JACOBS, F.R. (2001)
PRODUCTION AND OPERATIONS MANAGEMENT FOR COMPETITIVE ADVANTAGE,
McGraw-Hill Irwin, Inc., 2001
**CUATRECASAS, Lluis (1996)
DISEÑO DE PROCESOS DE PRODUCCION FLEXIBLE.
Productivy Press. TPG-Hoshin, S.L. Madrid, Novembre 1996. ISBN 84-87022-25-1
*KRAJEWSKI, L. J. and RITZMAN, L. P.,
OPERATIONS MANAGEMENT: STRATEGY AND ANALYSIS (fifth edition),
Addison-Wesley, 1999.
EMPRESAS DE SERVICIOS
HESKETT, James L. (1994)
PUTTING THE SERVICE-PROFIT CHAIN TO WORK
Harvard Business Review, March-April (Pags. 164-174), 1994.
*HESKETT, James L., SASSER, JR., W.Earl, HART, Christipher W.L. (1990)
SERVICE BREAKTHROUGHS. CHANGING THE RULES OF THE GAME.
The Free Press. New York, U.S.A. 1990. ISBN 0-02-914675-5
Publicado en español por Díaz de Santos con el título Cambios Creativos en Servicios.
HESKETT, J. L, SASSER, W. E., SCHLESSINGER, L. A. ,
THE SERVICE PROFIT CHAIN,
Free Press, New York, U.S.A 1997.
Webs de interés
1 Instituto Lean Management http://www.institutolean.org/
2 Production and Operations Management Society http://www.poms.org
3 Institute for Operations Research http://www.informs.org/
4 Portal Operations Management http://members.tripod.co.uk/tomi/index.html
5 EFQM http://www.efqm.org/
6 Goldratt Institute http://www.goldratt.com
7 Demo ERP Navision http://www.microsoft.com/dynamics/en/us/products/nav-demos.aspx