Màrqueting 1
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Dr. José Victor Juan Carlos Antonio KÜPPERS - kuppers@uic.es
Carlos DE LA GUARDIA - cdelaguardia@uic.es
Horari d'atenció
Es pot sol.licitar consultes a professor sempre que l'alumne ho desitgi 24h 365 dies l'any.
En l'actualitat, el coneixement del mercat, de la competència i del client resulta imprescindible per garantir l'èxit sostenible de l'empresa en un entorn essencialment competitiu. Això provoca que l'àmbit d'aplicació del màrqueting no només és cada vegada més gran, sinó que està adquirint més rellevància, impregnant tota l'acció de la empresa.Pero el màrqueting no només és important per ser un conjunt d'instruments per realitzar una important activitat en el si de l'empresa, l'activitat comercial. Sinó que també el màrqueting és una cultura de gestió a desenvolupar en l'empresa i fins i tot en organitzacions no lucratives, com es recull en el propi programa de la asignatura.Por tot això, és de vital importància, dins d'una formació global i personalitzada, que l'alumne es formi i conegui tot el necessari per desenvolupar en l'àmbit comercial, en competència professional, les activitats comercials i de màrqueting.
capacitat d' anàlisi
sentit del humor
Els objectius de l'assignatura són diversos. El primer i fonamental és que l'alumne adquireixi els coneixements bàsics que s'utilitzen en el desenvolupament de l'activitat comercial a les empreses i organitzacions sense ànim de lucre.
Dins d'aquest objectiu, es pretén exposar l'alumne els elements fonamentals de l'acció comercial de l'empresa i les seves relacions entre aquests elements en un tot empresarial. A més, es pretén analitzar els efectes de les accions comercials a l'empresa, en els clients i consumidors, en els subministradors, en altres empreses i en la societat en general.
En segon lloc, un altre objectiu no menys important és contribuir, juntament amb la resta d'assignatures, al desenvolupament de les capacitats de l'alumnat per a l'activitat professional.
D'aquesta manera, es pretén que l'alumne, mitjançant l'anàlisi de situacions reals, adquireixi les capacitats necessàries per analitzar la realitat amb rigor, per preparar informes de les anàlisis realitzades, per sintetitzar els resultats i conclusions més importants, i ser capaç de fer participi als altres de les mateixes, motivant al seu equip de treball.
Comprendre la gestió de l'àrea comercial i de màrqueting d'una empresa
L'assignatura es desenvolupa utilitzant les següents metodologies:
Exposicions del professor.
Debat i intercanvi d'opinions.
Estudi i discussió de casos pràctics.
Pel · lícules de vídeo.
Treballs individuals i en grup.