Assignatura

Teoria i Pràctica del Muntatge

  • codi 09496
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 4

Mòdul: Televisió i ràdio

Matèria: Teoria i pràctica del muntatge

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Horari
grup A
 Sem.2  DC 12:00 14:00 b210
 Sem.2  DV 12:00 14:00 b210

Professorat

Responsable

Dr. Antoni SELLAS - tsellas@uic.es

Horari d'atenció

S'especificarà a principi del semestre. 

Presentació

Teoria i Pràctica del Muntatge Radiofònic pretén formar els alumnes en els hàbits, coneixements i capacitats per a la ideació, producció i realització de programes de ràdio. En el context del programa del Grau en Comunicació Audiovisual, aquesta assignatura suposa una aproximació a la tipologia de programes de ràdio, amb un aprofundiment teòric i pràctic en els espais més presents en la ràdio actual. 

Requisits previs

Aquesta assignatura no implica requisits previs.

 

Objectius

 

  • Conèixer el mercat radiofònic i l'oferta generalista i especialitzada.
  • Aprendre els conceptes i tècniques de la programació radiofònica.
  • Entendre les variables que determinen la ideació i posada en marxa d'espais radiofònics.
  • Conèixer els factors estructurals de la producció i realització radiofòniques. 
  • Entendre les singularitats dels programes de ràdio com a productes sonors. 
  • Concebre la dimensió dels programes de ràdio més enllà de l'antena convencional. 

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

A través de les diferents activitats d'aprenentatge, els alumnes adquiriran les següents competències:

  1. Capacitat de treball en equip i de forma autònoma.
  2. Capacitat per organitzar temps i espai.
  3. Capacitat per fer front a les dificultats i resoldre problemes.
  4. Capacitat de complir els terminis, desenvolupar la puntualitat i el respecte als recursos humans, tècnics i materials.
  5. Capacitat d'idear i plantejar projectes radiofònics professinals. 
  6. Capacitat de produir i elaborar programes de ràdio. 
  7. Capacitat de realitzar programes de ràdio. 

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

 

Un cop acabin l'assignatura, els alumnes seran capaços de:

  • Analitzar críticament el mercat i l'oferta radiofònica. 
  • Analitzar y valorar programes de ràdio. 
  • Crear projectes radiofònics per al mercat actual. 
  • Concebre, produir i realitzar espais radiofònics. 
  • Integrar-se en les estructures professionals de la ràdio. 
  • Desenvolupar els rols professionals propis de projectes radiofònics. 
  • Desenvolupar projectes radiofònics més enllà de l'emissió convencional. 

 

Continguts

  1. El mercat radiofònic.
  2. Redacció radiofònica. Macroestructura i microestructura.
  3. La producció radiofònica.  
  4. Els gèneres radiofònics. 
  5. Els programes i la programació radiofònica.
  6. El programa magazín. 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura consta de 4 ECTS. Això es tradueix en unes 100 hores de treball de l'alumne. Es distribueixen, aproximadament, d'aquesta manera: 

10 hores de classe magistral, en les quals es treballaran els continguts teòrics de l'assignatura. Aquestes sessions combinen l'exposició dels aspectes teòrics de cada tema amb l'anàlisi d'exemples radiofònics reals. 

2 hores de coaching, amb un seguiment personal de cada alumne per optimitzar el seu rendiment en l'assignatura i detectar les seves necessitats i inquietuds. 

8 hores de seminari de locució, a l'estudi de ràdio, per aprofundir en els coneixements adquirits en l'assignatura de ràdio de primer curs.  

20 hores de taller de redacció, producció i realització, en què treballaran els diferents projectes radiofònics per grups. 

La resta de la càrrega de treball de l'assignatura la desenvoluparan els alumnes de forma autònoma, entre lectures i estudi de la bibliografia recomanada, treball individual i estudi i preparació de l'examen final. 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les diferents activitats d'aprenentatge estan plantejades amb la finalitat d'assolir els objectius i les competències exposades prèviament. Per tal d'avaluar-ne la consecució, s'estableixen aquestes vies: 

a) Examen sobre els continguts teòrics i bibliografia (50%).

b) Producció i realització d'un reportatge, una entrevsita i un projecte de programa magazín (50%). 

Tota avaluació, sigui de l'examen o dels projectes, inclou la revisió ortogràfica d'acord amb la normativa de la facultat.

 

Bibliografia i recursos

Martínez-Costa, M.P.; Moreno, E. (Coord.) (2004). Programación radiofónica. Arte y técnica del diálogo entre la radio y su audiencia. Barcelona: Ariel. 

Rodero, E. (2011). Creación de programas de radio. Madrid: Síntesis. 

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 23/05/2012 10:00h a504
  • R1 06/06/2012 12:00h
  • E2 20/06/2012 12:00h b602
  • R2 04/07/2012 10:00h
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00