Assignatura

Anglès Científic en Infermeria

  • codi 09526
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus FB
  • credits 6

Mòdul: Mòdul de Bàsiques-Humanitats

Matèria: Idioma Modern

Llengua d'impartició principal: anglès

Horari
 Sem.2  DT 08:00 10:00 
 Sem.2  DJ 08:00 10:00 
 Sem.2  DV 08:00 10:00 

Professorat

Responsable

Gda. Wendi SMALLWOOD - wsmallwood@uic.es

Horari d'atenció

Amb cita prèvia.

Presentació

L'objectiu d'aquest programa és principalment proporcionar als estudiants la llengua acadèmica necessària per comprendre i presentar la investigació en infermeria en anglès. Es fa especial èmfasi en la comprensió oral i la lectura critica, i es reforça la parla i l’escriptura per consolidar el coneixement i promoure la comunicació acadèmica.

El programa es divideix en tres elements: classes, tutories i classes d'auto-estudi. El professor imparteix lliçons dirigides que es centren en la lectura i l’escolta d’activitats relacionades amb temes del camp de la investigació científica i d'infermeria. Aquestes activitats estan dissenyades per desenvolupar la comprensió en un ambient acadèmic. També es fa us d’activitats d'expressió oral i escrita com a objectiu de millorar la comunicació comuna als ambients acadèmics i a conferències, així com per facilitar una base lingüística sòlida dels elements introduïts al llarg de l'assignatura. Les tutories se centren en el desenvolupament de l'estudiant i les habilitats interpersonals i inclouen un projecte de grup avaluat. La part final és l'element d'auto-estudi, que se centra principalment en el desenvolupament de la lectura, escriptura i comprensió oral, la consolidació de la gramàtica i el lèxic específics, i l'augment de l'autonomia de l'alumne en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

Els tres elements s'han dissenyat específicament per proporcionar als estudiants les habilitats, el coneixement i els recursos necessaris per a augmentar la seva confiança en la lectura de textos d'investigació i acadèmics, la comprensió de presentacions d'investigació i la comunicació de temes d'investigació en anglès.

Requisits previs

Los estudiantes deben tener en cuenta el requisito B2 en inglés general para poder graduarse. Este curso ayudará a desarrollar sus habilidades del lenguaje y de comunicación dentro del ámbito profesional y académico, pero no se enfoca en el proceso de adquisición de inglés general.  Por esta razón, se recomienda a los estudiantes venir al curso preparados con un nivel B1 en inglés. 

Objectius

Aula:

  1. Per preparar i dotar l'alumne dels coneixements lèxics i gramaticals necessaris per comprendre, sintetitzar i presentar els aspectes bàsics de la recerca en infermeria en anglès.
  2. Per reforçar les habilitats receptives de lectura i escolta a través de la pràctica, utilitzant una varietat d'estímuls i facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

Tutorial:

  1. Desenvolupar les habilitats interpersonals dels alumnes i la seva capacitat per treballar amb altres habilitats, tant les natives com les de l’idioma addicional.

Aprenentatge autònom:

  1. Desenvolupar habilitats de comprensió de la lectura a través de les tasques que requereixen els estudiants per analitzar el llenguatge de forma lèxica i estructural, les idees principals i secundàries, i els patrons d'organització comuns a la literatura anglesa relacionada amb la infermeria. Reforçar la comprensió oral, les estructures gramaticals i el vocabulari trobats en la recerca en infermeria.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 21. B - Comunicació oral i escrita.
  • 23. B - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • 24. G - Habilitat per treballar de manera autònoma.
  • 29. B - Conèixer la terminologia científica en un altre idioma (anglès).

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Competències lingüístiques en anglès
L'alumne serà capaç de:

  1. Poder presentar la informació relacionada amb la infermeria per via oral
  2. Poder presentar la informació relacionada amb la infermeria per escrit
  3. Ser capaç de llegir, comprendre i analitzar la literatura relacionada amb la infermeria
  4. Demostrar la capacitat per a treballar de forma autònoma
  5. Conèixer la terminologia i les estructures lingüístiques relacionades amb la ciència
  6. Ser capaç de planificar, organitzar i gestionar el seu treball
  7. Demostrar habilitats interpersonals

Continguts

Temes:

Els estudiants tractaran temes relacionats amb la introducció dels conceptes de recerca, gèneres d'investigació, la literatura acadèmica i científica, la teoria científica, la història de la infermeria i la terminologia relacionada amb l'anatomia i les malalties; en particular les malalties cardiovasculars, el control d'infeccions i la nutrició.

Coneixement d'idiomes:

El nivell de llengua de cada estudiant es determinarà el primer dia de l’assignatura a través d’una prova de nivell.  Els estudiants revisaran / consolidaran els coneixements sobre les diferents formes verbals com gerundi, infinitiu i participi, present simple i el passat, modals, veu passiva, sintagmes nominals, formes comparatives i superlatives d'adjectius, estructures que uneixen, clàusules adjectives, terminologia clínica i el vocabulari habitual en certs àmbits, la recerca en ciències de la salut, anàlisi d'oracions i organització de paràgrafs.

Metodologia i activitats formatives


Modalitat semipresencial (blended)

El marc de referència de la metodologia d'aquest curs es basa en l'aprenentatge mitjançant l’anglès. Els estudiants participaran activament en el procés de lectura, anàlisi i síntesi de la informació d'una varietat de gèneres acadèmics específics per a la infermeria, com ara extractes dels llibres de text i revistes d'infermeria. També discutiran els continguts del curs en les tasques de col·laboració. Es faran presentacions i algunes tasques d'escriptura. Activitats d'escolta activa per a comprendre la informació general i específica donada en les classes simulades per un professor i en les presentacions d'altres estudiants.

La Intranet també servirà com una font d'eines lingüístiques i material al que els estudiants poden accedir a través del seu procés d'aprenentatge. Aquests materials principalment formen part de “les classes d’auto-estudi” que els proporcionen i motiven per a l'aprenentatge de l’anglès relacionat amb el seu camp durant tota la vida.

Sistemes i criteris d'avaluació


Modalitat semipresencial (blended)

 

Activity

% final grade

Learning outcomes

Exams

 

Midterm (15%)

Final (25%)

 

40%

 

Can read, understand and analyze nursing-related literature. (Comp. 23.B)

 

Can use terminology and linguistic structures related to science (Comp. 29.B)

Progress tests

 

 

 

-Listenings: Simulation of lectures

-Grammar and vocabulary quizzes

 

 

20%

 

 

 

Can use terminology and linguistic structures related to science (Comp. 29.B)

Can read, understand and analyze nursing-related literature. (Comp. 23.B)

Cooperative Learning Activities

 

 

 

In-class activities

Discussions of homework and in-class readings.

Written work

 

10%

Can read, understand and analyze nursing-related literature. (Comp. 23.B)

Can present nursing-related information in writing. (Comp. 21.B)

Can plan, organize and manage their work (Comp. 24.G)

Can demonstrate their ability for interpersonal skills.

Can use terminology and linguistic structures related to science (Comp. 29.B)

 

 

     

Group project:

Survey replication study

-Reading a scientific abstract

-Replicate the questionnaire

-Collate data

-Analyze data

-Interpret data

-Present the data – oral presentation

-  abstract

- dossier of the work

30%

Can read, understand and analyze nursing-related literature. (Comp. 23.B)

Can use terminology and linguistic structures related to science (Comp. 29.B)

Can present nursing-related information in writing. (Comp. 21.B)

Can present nursing-related information orally. (Comp. 21.B)

Can demonstrate their ability for interpersonal skills.


Depenent del cas, una segona convocatòria pot incloure un component d'escriptura i / o una exposició oral, a més de l'examen. El treball en grup, el treball a classe i els deures no es poden recuperar en la segona convocatòria.

Altres exàmens: Els estudiants que no assisteixen a un examen parcial, i que tenen una justificació vàlida (és a dir, certificat mèdic) han de presentar-la a la seva professora l'endemà de la classe. Al final del semestre, si l'estudiant ha assistit almenys al 80% de les classes, podrà recuperar l’examen parcial el dia de l'examen final.

Es faran diversos tests durant el curs que no podran recuperar-se, i l’estudiant que falti a les proves rebrà un 0 en aquestes. No obstant això, pel fet que cada prova té poc pes individual en l'avaluació total del curs, faltar-hi a una tindrà poc efecte sobre la nota total.

PROJECTE LIDERATGE:

La nota final de aquesta asignatura es veurá afectada per la no asistencia a cualsevol de les  tutorías de lideratge de cada semestre en la seguent proporció: 0.5 punts si es falta en 3 ocasions; 0.4 punts si es falten a 2 tutoríes y 0.3 punts si es falta a 1 tutoría. Aquesta norma s'aplicará als alumnes aprobats i mai será motiu de suspens de la asignatura.

 

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 18/05/2020 10:00h
  • R1 12/06/2020 09:00h
  • E2 02/07/2020 12:00h
  • R2 14/07/2020 12:00h
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00