Assignatura

Pràctiques en Empreses (24)

  • codi 09543
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 24

No especificada

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

Les persones responsables del Departament de Pràctiques són:

Persona responsable d’aconseguir pràctiques a les empreses:

Sra. Almudena Vázquez-Dodero

Adreça electrònica: almudenavd@uic.es

Horari d’atenció a l’alumnat: dilluns i dimecres de 10 h a 12 h

Persona responsable del seguiment de l’alumnat durant el període de pràctiques:

Sra. Noelia Jiménez-Asenjo

Adreça electrònica: njimenez@uic.es

Horari d’atenció a l’alumnat: dimarts i divendres de 10 h a 12 h

Secretaria administrativa:

Eva Mª Royo

Adreça electrònica: emroyo@uic.es

Horari d’atenció a l’alumnat:de dilluns a divendres de 9 h a 18 h

Presentació

La Llicenciatura d’Administració i Direcció d’Empreses té una gran orientació professional, fet pel qual, els períodes de pràctiques en empreses són molt importants. Les pràctiques en empreses són una eina més per formar l’alumnat en coneixements i capacitats, i es fa mitjançant un conveni amb l’empresa i sota la supervisió i el seguiment de la Universitat i d´un representant de l’empresa.

El programa de pràctiques Bachelor (24 crèdits) són pràctiques destinades a l’alumnat de tercer any d’ADE, en què es fan pràctiques a jornada completa durant 6 mesos.

Requisits previs

L´alumne ha de matricular-se de la assignatura.

Objectius

L’objectiu de les pràctiques és aplicar en l’empresa els conceptes teòrics apresos en la Llicenciatura i iniciar l’alumnat en la realitat empresarial, cosa que l’ajudarà en la seva futura inserció al món laboral.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

 

 

 

Les competències que es volen desenvolupar en l’alumnat són:

  • Responsabilitat en la realització i entrega de tasques.
  • Coneixements de l’empresa i del sector en finalitzar les practiques.
  • Integració en l’empresa i departament de pràctiques.
  • Capacitat per treballar en equip.
  • Iniciativa.
  • Eficiència en la resolució de problemes, incidències, etc.
  • Motivació.
  • Capacitat de planificació i d’organització del treball.
  • Qualitat en el treball / Atenció al detall.
  • Orientació al client.
  • Capacitat de comunicació.
  • Desenvolupar les funcions amb la seguretat i l’autonomia necessàries.
  • Capacitat d’utilitzar correctament nous recursos tecnològics.
  • Capacitat per aplicar els coneixements teòrics per al desenvolupament apropiat del lloc de treball.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

El resultat de les pràctiques consisteix en què l’alumnat ha d’haver aplicat els coneixements teòrics i els continguts acadèmics en el treball desenvolupat. També, el període de pràctiques ha d’haver incorporat l’estudiant en la realitat empresarial, fent que desenvolupi una sèrie de capacitats i competències que han d’ajudar-lo en la seva inserció futura en el món laboral.

Continguts

Sent l'objectiu principal de les pràctiques el d'inserir a l'alumne en la realitat empresarial, li oferim una sèrie d'eines per ajudar-li a buscar pràctiques. Aquest contacte amb el món empresarial i el seu seguiment, quedarà reflectit en un seguit de documents i de reunions amb la tutora de la universitat. En aquests documents l'alumne ha de demostrar els coneixements, habilitats i competències adquirides.

L’alumnat haurà de presentar els documents següents:

Informes de seguiment i d'autoavaluació en competències, en què l’alumnat:

  • Descriu la seva jornada laboral.
  • Detalla les funciones que fa.
  • Destaca els elements de l’empresa i de la Universitat que l’ajuden en l’aprenentatge o que hi troba a faltar.
  • Crea un pla personalitzat de millora de competències

Memòria escrita on l’alumnat haurà de demostrar els coneixements sobre:

  • L’empresa: sector i mercat on opera.
  • Descripció del departament on va fer les pràctiques.
  • Detall de les tasques realitzades.
  • Anàlisi dels processos interns que es fan a l’empresa i reflexió sobre possibles millores.
  • Anàlisi amb esperit crític i constructiu de les pràctiques fetes, amb una autovaloració del grau de competències desenvolupat.

Defensa de la Memòria davant un tribunal. L'alumne haurà d'explicar davant un tribunal el contingut de la Memòria, havent de demostrar el coneixement adquirit sobre l'empresa i sobre el seu propi aprenentatge.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Per desenvolupar correctament els continguts, la Universitat ofereix els serveis següents:

  • Sessió de preparació del CV: tallers i revisió.
  • Setmana PROFESSIONALITZA'T!, els alumnes assitiran a diferents sessions: 
  • Cerca d’empreses i organització de convenis.
  • Seguiment i suport a l’alumnat durant les pràctiques.
  • Sesions de mentoring: l'alumne treballarà amb la tutora d´universitat. La Universitat convida professionals de diferents àmbits empresarials perquè expliquin les seves carreres professionals.
  • Ajuda en la preparació de la Memòria.
  • Sessions de tutoria.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Aquest programa s’avalua al final del periode de pràctiques, quan es completen les hores de pràctiques establertes.

25% Activitats realitzades abans de les pràctiques:

  • Entrega de CV y “Manifestació de preferència”.
  • Asistencia a reunions.
  • Asistencia a seminaris.

20% Comunicació amb la tutora de la universitat:

  • 10% Informes de seguiment.
  • 10% Models d’autoavaluació en competències

20% Informes del tutor.

25% Memòria de pràctiques

10% Defensa oral.



  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00