Assignatura

Planificació del Tractament. Discussió de Casos

  • codi 09714
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 2

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

MsU Xavier Fructuós RUIZ - xavier.ruiz@uic.es

Horari d'atenció

Dilluns de 10-12.

Presentació

Per realitzar una tractament de qualitat és necessari realitzar una correcta planificació del cas. Per això cal conèixer diferents conceptes d'odontologia en periodòncia, rehabilitació oral, pròtesis i estètica. L'objectiu és oferir a l'alumne una idea global de tots els passos que s'han de realitzar per assolir un correcte diagnòstic, i un posterior tractament satisfactori.

Requisits previs

No hi ha requisits previs

Objectius

L'alumne haurà de presentar un cas clínic amb claredat.
L'alumne serà capaç de defensar el tractament realitzat sobre la base de la literatura.   L'alumne serà capaç de justificar les decisions preses davant les preguntes de l'auditori.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies així com escoltar, analitzar, valorar i donar resposta a les idees d'una altra persona. 
  • Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigit i autònom. 
  • Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • Comunicar les conclusions, els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats. 
  • Ser capaç d'aplicar les tècniques diagnòstiques adequades i interpretar correctament els resultats que es derivin d'elles. 
  • Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits a través de la investigació i de l'estudi, i fer front a la complexitat. 
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca. 
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi. 
  • Realitzar una correcta anàlisi i diagnòstic tenint en compte factors multidisciplinaris. 
  • Adquirir l'habilitat de planificar correctament els tractaments endodòntics. 
  • Ser capaç de realitzar presentacions públiques sobre casos clínics propis justificant-basant-se en la literatura científica, fent servir correctament la terminologia científica.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Planificar correctament el tractament endodòntic comprenent totes les seves fases.  Presentar un cas escollit pel professor assignat, ja sigui per la dificultat, o per l'interès científic i saber argumentar tots els passos a realitzar.

Continguts

Tots els continguts teòrics que l'alumne hagi adquirit en els seminaris fins a aquest moment. Conèixer la relació endodòncia amb odontologia restauradora. Conèixer la relació endodòncia amb la periodòncia. Conèixer la relació endodòncia amb l'ortodòncia. Conèixer el paper del endodoncista en l'equip interdisciplinari. Conèixer els principis bàsics de la planificació del tractament en rehabilitació dental.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'alumne ha de presentar davant els professors i els alumnes de l'àrea d'Endodoncia un cas. Se li faran preguntes respecte al cas i l'alumne haurà de defensar i justificar sobre la base de la literatura la presa de decisions.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

S'avaluarà l'exposició del cas així com la defensa i justificació del mateix davant les preguntes dels professors, serà el 50% de la nota final. Examen de planificació basat en casos clínics i en preguntes a desenvolupar, serà el 50% de la nota final.

Bibliografia i recursos

La bibliografia utilitzada en cada presentació del cas es basarà en la literatura revisada en els seminaris de les assignatures teòriques. L'alumne a més haurà d'aprofundir amb nous articles relacionats amb el tema a tractar en el seu cas.
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00