Assignatura

Cures d'Infermeria Clínica Avançada

  • codi 09821
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 5

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà,

Horari
 Sem.1  DL 08:00 10:00 
 Sem.1  DC 08:00 10:00 
 Sem.1  DV 10:00 12:00 

Professorat

Responsable

MsU Anna Maria ALIBERCH - aaliberch@uic.es

Horari d'atenció

Professors:

  • MsU. Alba Calderer
  • Dra. Laia Wennberg 
  • MsU. Anna Ma Aliberch
  • Dra. Encarna Rodriguez
  • Dr. Jordi Castillo
  • RN. Magda Quijada
  • Dra. Laura Castells
  • MsU. Ramón Pedrosa                    

 

Horari d’atenció:
Els alumnes hauran de demanar cita per correu electrònic.

Presentació

Mòduls:

  • Obstetrícia  (0.6 crèdits)
  • Pediatria  (0.6 crèdits)
  • Adult (1.8 crèdits)
  • Gestió d’emergències (2.0 crèdits)

L’assignatura de Cures clíniques d’infermeria avançades,  donarà eines per la gestió de les cures d’infermeria en tot el procés patològic, des de la detecció fins a les possibles complicacions de les malalties greus  i/o menys freqüents, així com tècniques medicoquirúrgiques avançades.

Requisits previs

És requereix el repàs de coneixements anatòmic- fisiològic i fisiopatològic dels diferents sistemes del cos humà de la infantesa a l’adult.   Igualment, els coneixements de farmacologia, dosificació i vies d’administració.

Es requereix el domini de la realització del Procés d’Atenció d’Infermeria (PAI).

Objectius

  1. Realitzar una valoració d’infermeria integral del pacient amb  patologies complexes, greus i/o poc freqüents.
  2. Gestionar les cures d’infermeria en pacients amb aquest tipus patologies.
  3. Detectar les possibles complicacions de la patologia o del procés patològic i saber gestionar la informació i actuació en aquest context.
  4. Prioritzar les cures d’infermeria en els processos patològics  complexes i/o greus i/o poc freqüents.     
  5. Treballar en la seguretat del pacient amb el recurs de la simulació clínica

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 11. E - Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys, i fomentar l'educació per a la salut.
  • 12. B - Conèixer i complir el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola i comprendre les implicacions ètiques de la salut en un context mundial de transformació.
  • 13. G - Conèixer els principis de finançament sanitari i sociosanitari i utilitzar adequadament els recursos disponibles.
  • 14. G - Establir mecanismes d'avaluació, tenint en compte els aspectes cientificotècnics i els de qualitat.
  • 15. B - Treballar amb l'equip de professionals com una unitat bàsica en la qual s'estructuren de manera uni o multidisciplinari i interdisciplinari els professionals i la resta de personal de les organitzacions assistencials.
  • 17. E - Realitzar les cures d'infermeria basant-se en l'atenció integral de la salut, que suposa la cooperació multidisciplinaria, la integració dels processos i la continuïtat assistencial.
  • 19. B - Capacitat de prendre decisions basades en el pensament crític i la pràctica reflexiva.
  • 1. G - Ser capaç de donar una atenció sanitària, tècnica i professional adequada a les necessitats de salut, amb plena autonomia tècnica i científica, de les persones que s'atenen, d'acord amb l'estat de desenvolupament dels coneixements científics de cada moment i amb els nivells de qualitat i seguretat que s'estableixen amb la normativa legal i deontològiques aplicables.
  • 22. G - Ús i gestió de la informació i la recerca.
  • 23. B - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • 24. G - Habilitat per treballar de manera autònoma.
  • 27. G - Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • 28. E - Lideratge de les cures infermeres i d'equips d'infermeria per a la qualitat de l'atenció a les persones, la participació en les polítiques de salut i el desenvolupament professional.
  • 2. E - Planificar i facilitar cures infermeres a les persones o grups, tenint en compte els resultats obtinguts en salut i l'avaluació del seu impacte, a través de guies de pràctica clínica i assistencial que descriuen els quatre processos a través dels quals es diagnostica, es tracta o es té cura d'un problema de salut.
  • 5. G - Dissenyar sistemes de cures dirigits a les persones o grups, avaluar-ne l'impacte i establir les modificacions oportunes.
  • 7. B - Entendre sense prejudicis les persones, tenint en compte els seus aspectes físics, psicològics i socials, com individus autònoms i independents, assegurant el respecte a les seves opinions, creences o valors, i garantint el dret a la intimitat a través de la confidencialitat i el secret professional.
  • 9. E - Fomentar estils de vida saludables i l'autocura, i el manteniment de conductes preventives i terapèutiques.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Desenvolupar les habilitats cognitives, psicomotrius i de relació que els permetran proporcionar les cures d’infermeria, promovent l’autonomia i el manteniment de la salut, la prevenció de la malaltia i del benestar del pacient, la seva família i la comunitat en situacions critiques, complexes i/o menys prevalent.
  • Aplicar el PAI a pacients amb situacions critiques, complexes i/o menys prevalent.
  • Participar en la resolució de cassos complexes.
  • Aplicar el pensament crític-reflexiu en l’anàlisi i l’avaluació dels plans de cures en pacients complexes.
  • Conèixer les principals proves diagnòstiques per la imatge i analítiques aplicades especialment en les cures de patologies complexes i/o menys prevalent

Continguts

Obstetrícia:

  • El part
  • Atenció urgències obstètriques-ginecològiques

Pediatria:

  • Cures del pacient pediàtric 
  • Taller de RCP pediàtric i procediments pediatrics

Simulació clínica basada en la seguretat del pacient.

  • Cas pediàtric
  • Cas emergències extrahospitalàries
  • Cas d'obstetrícia
  • Cas de donació d'òrgans i teixits
  • Cas de triatge i quiròfan
  • Cas de UCI
  • Cas de RCP

 

 Gestió d’emergències:

  • Triatge hospitalari
  • Taller emergències extrahospitalàries


   

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Classe magistral

- Simulació Clínica

- Resolució de cassos


PER PODER ACCEDIR A LA SIMULACIÓ CLÍNICA ÉS IMPRESCINDIBLE FIRMAR UN DOCUMENT DE CONFIDENCIALITAT, SENSE AQUESTA FIRMA NO ES PODRÀ REALITZAR LA SIMULACIÓ I PER TANT NO PODRÀ SER APROVADA L'ASSIGNATURA.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

ÉS OBLIGATORI ASSISTIR I PARTICIPAR A LA SIMULACIÓ PER APROVAR L'ASSIGNATURA

 

L'Avaluació 

  • Fitxa simulació clínica: presentació de l'esborrany 1er: 16/09/2019; 2on:  27/09/19. presentació final dia 07/10/2019.
       El no cumpliment de les dates d'entrega suposarà una penalització 1 punt de la nota                  total. La no entrega de la presentació final suposarà suspendre l'assignatura. 
  • Evolutiu de la simulació: registre estandart 
  • Autoavaluació
  • Avaluació grupal
  • Debrifing: pensament reflexiu i pindoles
 

Tots els percentatges han d'estar aprovats amb un  Mínim de 5.

  • L'ACTIVITAT RCP PEDIÀTRICA, és una activitat transversal que s'imputa a aquesta assignatura. Està formada per una classe teòrica i un taller en laboratoris de simulació. S'avaluarà l'assistència i participació. En cas de no assistir a e descomptaran 0'5 punts de l'AVALUACIÓ CONTINUADA


A la 2ª Convocatòria

  • Fitxa simulació clínica.
  • Realització d'una simulació clínica 

La nota de la segona convocatòria tindrà una nota màxima d'un 5 final


A la 3 ª i 4 ª Convocatòria es mantindrà el mateix tipus d'Avaluació que a la 1a i 2a Convocatòria respectivament i en cap cas es guardaran les notes parcials de qualsevol tipus d'Avaluació d'un curs anterior

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 22/11/2019 10:00h
  • R1 12/12/2019 10:00h
  • E2 25/06/2020 12:00h
  • R2 03/07/2020 11:00h
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00