Nous Formats Digitals
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
|
Responsable
Dr. Antoni SELLAS - tsellas@uic.es
Horari d'atenció
Per a qualsevol consulta o demanar una atenció personal, podeu enviar-me un email a:
emerino@cir.uic.es
L'anomenada Web 2.0 ha suposat una autèntica revolució en les formes de comunicació tradicional tant en l'àmbit personal com professional, possiblement es la revolució més important en el secor de la comunicació des de l'aparició de la televisió com a mitja de comuncació de masses. La web 2.0 permet que qualevol persona crei, comparteixi i distribueixi continguts fent-los accessibles per a qualsevol persona del món.
Aixo ha fet canviar els fonaments sobre els que s'havia assentat la comunicació corporativa i de masses, que hauran de ser analitzats i revisats per aprendre COM comunicar on la relació amb el client es d'igual a igual.
Les empreses han de integrar aquests nous formats digitals en les seves polítiques d'actuació. L'assignatura pretén mostrar aquesta realitat amb casos practics i escenaris reals.
Cap a on va la comunicació? La comunicació 2.0 mostra noves realitats:
a) La Web dóna eines perquè qualsevol usuari es converteixi en creador de continguts.En acabar l'assignatura, l'alumne ha d'haver adquirit l'aptitud apropiada en relació als següents aspectes:
Conceptes bàsics de la web 2.0
D'on venim. L'usuari es el rei. Manaments de la web 2.0.
La blogosfera.
Concepte i estructura d'un weblog. Tipologia de blogs. Eines per a un blog. Estràtegies: per on començar i per on continuar.
Xarxes socials.
Crear i compartir. Què són, serveixen per alguna cosa més que per trobar amics, la nostra identitat en xarxa: Facebook, Twittter, Youtube, Linkedin
Google.
Conceptes de SEO. Google Analytics. Reputació de marca online.
Mitjans de comunicació 2.0
Com s'han adaptat a la nova realitat. Casos pràctics. Com eren i com són els portals de notícies. La infografia. Podcasting.
Projectes web
Per què una web funciona?. Usabilitat i accessibilitat web. Elements bàsics a tenir en compte a l'hora de crear una web.
El cas Obama
Com els mitjans socials van guanyar unes eleccions als EUA. Yes we can.
El futur ja és aquí
Estratègies de Mòbil marqueting. El llibre electrònic: la revolució del món editorial.
El curs es planteja inicialment amb una classe teòrica i una pràctica a la setmana. Les classes teòriques comptaran amb material de soport en format powerpoint que es podrà descarregar despres de cada classe.
Les classes pràctiques es treballaren en grup de 5 persones amb simulació de projectes de comunicació 2.0.
Els grups de treball portaran a terme diferents exercicis a les classes de practiques. Cada grup presentarà després el resultat de la seva pràctica a la resta de companys.
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: