02
Setembre
10:00
08
Setembre
17:00

Taller Vertical 2026: Hubble Bubble

School of Architecture

Què passa quan prop de 200 estudiants s'imaginen una arquitectura feta d'aire? Aquesta és la pregunta que planteja Hubble Bubble, la nova edició del Taller Vertical de UIC Barcelona School of Architecture, que se celebrarà del 2 al 8 de setembre.

Inspirat en les nebuloses interestel·lars i en la lògica expansiva de les bombolles, el repte d’enguany convida els estudiants de segon a cinquè curs d’Arquitectura a experimentar amb l’arquitectura inflable: lleugera, efímera i capaç de generar grans espais amb molt poc material. Organitzats en quatre equips d’entre 45 i 50 estudiants, tenen l’objectiu de dissenyar i construir prototips a escala real que, connectats entre si, donaran forma a una única instal·lació col·lectiva, concebuda com un espai obert a l’exploració, la creativitat i l’experimentació.

Durant una setmana de treball intensiu, els estudiants desenvoluparan tant les estructures físiques com el material gràfic i audiovisual que documentarà el procés creatiu. El Taller Vertical finalitzarà el dimarts 8 de setembre amb la presentació pública dels projectes i la reunió del jurat, en un espai emblemàtic de Barcelona, la ubicació del qual es confirmarà pròximament.

Un any més, el Taller Vertical esdevé una experiència immersiva abans de l’inici el curs acadèmic de UIC Barcelona. Mitjançant una metodologia basada en l'aprenentatge pràctic, la construcció a escala real i el treball col·laboratiu, els estudiants afronten cada edició un repte arquitectònic que els convida a investigar, experimentar i convertir una idea en una obra construïda.