Grau en Publicitat i Relacions Públiques

T'ensenyem els recursos per generar idees que venguin
Tipus de programa
Graus oficials
Durada
8 semestres
Crèdits
240 ECTS
Preu
151,00 € / ECTS x 60 = 9.060,00 €* (1r curs 2020-2021) *Subjecte a revisió cada any
Places
60
Horari
Matins
Idioma
Català, castellà i anglès
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis
  • Experiència professional
  • Prerequisits i admissió
  • Beques i finançament
  • Mobilitat internacional
uic barcelona grau en publicitat i relacions públiques
Som gent amb passió, som comunicadors

Prepara't per tenir més oportunitats laborals

A UIC Barcelona et donem les habilitats necessàries per tal que et puguis adaptar amb èxit al mercat laboral.

  • Gestor de projectes
  • Relacions públiques
  • Creatiu
  • Assessor de comunicació
  • Analista

Coneix l'experiència professional

directori docent

Professorat amb una llarga experiència en el sector de la comunicació

L’equip docent de la Facultat està format per una plantilla de professors en actiu i amb una llarga experiència en el sector audiovisual, periodístic i publicitari. Els professors tenen un contacte directe amb el dia a dia de la professió, ja que compaginen els càrrecs directius en mitjans de comunicació amb la docència a la Facultat. Aquest fet ajuda l’estudiant a obtenir una formació a l’avantguarda del sector, facilita la realització de pràctiques de qualitat i permet una millor inserció al món laboral. A més a més, el professorat té una dilatada experiència en recerca en l’àmbit nacional i internacional a través d’estades i intercanvis amb altres universitats.

Com a alumne d'aquest grau, pots cursar part dels teus estudis o fer pràctiques a l'estranger, amb reconeixement acadèmic

Participa durant un semestre o un curs en una de les universitats sòcies de la teva facultat o busca una empresa a l'estranger per fer-hi les pràctiques.

A més a més, també pots obtenir part dels crèdits ECTS durant l'estiu a les Berkeley Summer Sessions, a la millor universitat pública del món, o obtenir una doble titulació internacional al IONA College (Nova York).

Presentació

En el Grau en Publicitat i Relacions Públiques, el nostre principal objectiu és formar professionals capaços de gestionar marques i solucionar qualsevol tipus de problema de comunicació. Amb aquesta finalitat, oferim una formació integral i personalitzada, en la qual és fonamental l’adquisició de competències com la capacitat crítica, analítica i de compromís social.

Aquests estudis van dirigits a totes aquelles persones que vulguin dedicar-se al món de la publicitat i de les relacions públiques com a gestor de projectes, assessor de comunicació, relacions públiques, creatiu i analista en agències de comunicació i/o de relacions públiques, en empreses o en qualsevol altre organisme.

En aquesta titulació, ensenyem a l’alumne quines són les estratègies de la comunicació, que cal fer per tal de donar solucions creatives i persuasives, de quina manera es gestiona una campanya publicitària, com s’organitzen i distribueixen les tasques en els equips de treball, etc. A més, s’hi aprèn tot allò necessari per llançar un producte al mercat, què significa reposicionar una marca i què és la gestió de comunicació de crisi, entre d’altres aspectes rellevants.

Així mateix, l’alumne disposa, durant tota la seva trajectòria universitària, de l’assessorament per part del nostre equip de professors, compost per acadèmics amb una clara vocació docent i professionals que estan treballant en les principals empreses del sector de la publicitat i de les relacions públiques.

D’altra banda, UIC Barcelona aposta per la formació en el domini de les noves tecnologies i de l’anglès com a instruments imprescindibles per tenir una major projecció internacional i per tal d’assegurar l’èxit professional. Per complir aquests objectius, disposem d’equipaments tecnològics d’última generació i d’assignatures i tallers impartits en anglès (workshopsmeeting points, etc.)

Cal destacar que el nostre projecte acadèmic està directament vinculat al mercat laboral per la qual cosa oferim un gran ventall d’entitats de prestigi per fer les pràctiques universitàries (Bassat, Ogilvy, McCann Erickson, Antonio Puig, MANGO, SEAT...)

A més, gràcies a l’adaptació de UIC Barcelona al pla Bolonya, amb aquest grau es pot exercir de professional de la publicitat i de les relacions públiques en tot l’Espai Europeu d'Educació Superior.

  • Objectius
  • A qui s'adreça. Perfil d'ingrés
  • Competències. Perfil de sortida
  • Acreditació acadèmica

Els objectius principals del Grau en Publicitat i Relacions Públiques són:

  1. Formar professionals capaços de gestionar marques i donar solucions de màxima qualitat a tot tipus de problemes de comunicació, tenint en compte els valors ètics de la professió.
  2. Fomentar la capacitat creativa, de comunicació i les habilitats tècniques.
  3. Dotar els alumnes d’una formació generalista de qualitat, amb uns sòlids fonaments intel·lectuals i deontològics.
  4. Oferir una visió internacional de la publicitat i les relacions públiques per tal que els alumnes siguin capaços de desenvolupar-se professionalment en un context global.
  5. Crear professionals responsables i plenament conscients de la dimensió social de la publicitat i les relacions públiques.
  6. Dotar els alumnes dels coneixements i aptituds necessaris per afrontar amb solidesa l’escenari actual de la publicitat i de les relacions públiques.
  7. Potenciar el domini de l’anglès com a eina de treball i d’obertura internacional.
  8. Crear professionals capaços d’exercir la seva feina amb flexibilitat i competència en qualsevol empresa del sector.
  9. Fomentar l’esperit emprenedor, l’autoaprenentatge i la responsabilitat vocacional.
  10. Desenvolupar habilitats per al treball en equip i per al lideratge.
  11. Facilitar el coneixement del món de la publicitat i les relacions públiques en totes les fases del seu cicle productiu.

Podran sol·licitar l’ingrés tots els candidats que compleixin les vies i els requisits generals d’accés al títol.

La majoria dels nostres estudiants procedeixen de l’àrea humanística o social, però l’accés al Grau és obert a qualsevol altra modalitat formativa d’origen.

Aquesta titulació es dirigeix a tots els que tinguin vocació pel món de la publicitat i de les relacions públiques i vulguin dedicar-se a aquest sector professionalment. Busquem alumnes motivats, amb ganes d’aprendre i d’innovar, gent amb esperit crític, analític i emprenedor, que sàpiguen treballar en equip, estudiants responsables, amb ments creatives, i que vulguin créixer com a professionals d’aquest sector.

Competències

L’alumne adquirirà una sèrie de competències que el capacitaran per poder exercir de professional de la publicitat i de les relacions públiques en l’escenari actual amb garanties d’èxit.

Perfil de sortida

Els perfils de sortida d'aquesta titulació són:

 

El gestor de projectes

Assumeix responsabilitats, gestiona projectes, s'encarrega del seguiment i control de les campanyes, està orientat a resultats, lidera equips i genera entusiasme.

 

Relacions Públiques

Assumeix responsabilitats pròpies de la comunicació empresarial, com la gestió de la comunicació corporativa, organització d'esdeveniments i les relacions de les empreses amb la societat. 

L'assessor de comunicació
Defineix els eixos estratègics de la comunicació, genera confiança, interactua amb els públics estratègics, etc. 

El creatiu
Especialitzat en la plasmació de la idea que es vol transmetre. Per això ha de dominar les tècniques de la creació publicitària i les eines necessàries per donar resposta a les necessitats de comunicació de les empreses i institucions. 

L'analista
Planifica la idoneïtat i característiques dels suports per a la difusió del missatge, coneix els públics i les tendències socioculturals.

Reflexions sobre la publicitat: L’ADN d’un publicitari
Universitat i Relacions Públiques: aliats estratègics en el desenvolupament del sector, per Joaquín Maestre
Reflexions sobre la publicitat: Què esperen les agències dels futurs publicitaris?

Graduat/da en Publicitat i Relacions Públiques per UIC Barcelona.

Amb aquesta titulació i gràcies a l’adaptació de UIC Barcelona al pla Bolonya, l’alumne podrà exercir de professional de la publicitat i les relacions públiques en tot l’Espai Europeu d’Educació Superior.

Pla d'estudis i assignatures 2020-2021

Assignatures del curs 1 Tipus Període ECTS
Anglès General Tipus: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Fonaments de la Comunicació Humana 1 Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Història i Teoria de la Publicitat i de les Relacions Públiques Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
LLenguatge Publicitari Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 1
Màrqueting Emocional Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 1
Plató Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 1
Redacció i Comunicació Escrita Tipus: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Teoria de la Informació Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Anglès Acadèmic Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Comunicació Televisiva Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Història Contemporània Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Història del Pensament Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Sociologia Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Assignatures del curs 2 Tipus Període ECTS
Anglès Escrit Tipus: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Comunicació Radiofònica Tipus: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Empresa Informativa Tipus: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Teoria de la Comunicació Tipus: FB Període: Primer semestre ECTS: 6
Workshop. Llenguatge Publicitari Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Comunicació Institucional Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 6
Disseny Gràfic Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Dret de la Informació, Drets Fonamentals i Igualtat de Drets Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Economia Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Psicologia Tipus: FB Període: Segon semestre ECTS: 6
Soundtrack Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Assignatures del curs 3 Tipus Període ECTS
Direcció Estratègica Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Estadística. Investigació de Mercats Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Fotografia i Disseny Aplicats a la Publicitat Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Màrqueting Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Optativa Tipus: OP Període: Primer semestre ECTS: 5
Workshop. Programes de Relacions Públiques I Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 5
Estructura del Sistema Publicitari Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Estructura i Planificació dels Mitjans Publicitaris Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Fonaments de la Comunicació Humana II Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Marqueting Digital Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 5
Optativa Tipus: OP Període: Segon semestre ECTS: 6
Tècniques de Narrativa Audiovisual Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Workshop. Projecte per a la Xarxa Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Assignatures del curs 4 Tipus Període ECTS
Direcció de Persones Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Empresa Publicitària i de Relacions Públiques Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Optativa Tipus: OP Període: Primer semestre ECTS: 6
Producció i Realització de Televisió Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 6
Professional English for Advertising I Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Optativa Tipus: OP Període: Segon semestre ECTS: 4
Professional English for Advertising II Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Workshop. Programes de Relacions Públiques II Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 5
Ètica i Deontologia de la Publicitat i de les Relacions Públiques Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 6
Pràctiques Tipus: PR Període: Anual ECTS: 10
Treball de Fi de Grau Tipus: TF Període: Anual ECTS: 6
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Assignatures optatives 2020-2021

Assignatures impartides Curs Període ECTS
Creativitat Publicitària Curs: 3 Període: Primer semestre ECTS: 5
Effective Speaking Skills Curs: 3 Període: Segon semestre ECTS: 6
Responsabilitat Social Corporativa Curs: 3 Període: Segon semestre ECTS: 6
Comunicació de Moda i Tendències Curs: 4 Període: Primer semestre ECTS: 6
Gestió i Estratègia de Marca Curs: 4 Període: Primer semestre ECTS: 6
Comunicació Institucional Especialitzada Curs: 4 Període: Segon semestre ECTS: 4
Redacció Publicitària Curs: 4 Període: Segon semestre ECTS: 4
Aplicacions de la Comunicació Publicitària Curs: - Període: ECTS: 6
Cultura i Art Aplicats a la Creativitat Publicitària Curs: - Període: ECTS: 5
Història de l'art Curs: - Període: ECTS: 5
Publicitat Financera Internacional Curs: - Període: ECTS: 4

Experiència professional

Pràctiques

Per a la formació completa de l’alumne és fonamental el contacte amb el món laboral. UIC Barcelona té convenis de pràctiques amb un gran nombre d’empreses d’àmbit nacional i internacional per a cadascuna de les seves titulacions. En el cas del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, destaquem les següents:

Publicitat i RRPP

Objectius

L'assignatura de pràctiques, de caràcter obligatori, consisteix en el desenvolupament pràctic en una institució externa a la Universitat de la dimensió publicitària i/o de relacions públiques. Permet aplicar a la realitat els conceptes apresos a les classes, workshops i tallers. Per a una major eficàcia de les Pràctiques es requereix un treball de coaching previ i durant la realització d'aquestes pràctiques. D'altra banda hi haurà una comunicació continuada entre el coach i el tutor de l'empresa assignat per fer el seguiment de la persona que realitza les pràctiques. D'aquesta manera es pot assegurar que es van complint els objectius marcats pel que fa a tasques a realitzar i aprenentatge i assimilació de coneixements i competències.

L'avaluació de les pràctiques consistirà, principalment, en la presentació per part de l'empresa on s'han realitzat d'un informe sobre el desenvolupament d'aquestes pràctiques per part dels estudiants. Hauran de presentar, a més a més, una memòria que inclogui una explicació del contingut de les pràctiques que han realitzat, el que han après, i les millores que han experimentat durant el treball, tant en coneixements com en habilitats. Un tutor guiarà tot aquest procés.

Sortides professionals

Les sortides professionals d’aquesta titulació són:

Gestor de projectes
Assumeix responsabilitats, gestiona projectes, s’encarrega del seguiment i control de les campanyes, lidera equips i genera entusiasme.

Relacions públiques
Assumeix responsabilitats pròpies de la comunicació empresarial, com ara la gestió de la comunicació corporativa, l’organització d’esdeveniments i les relacions de les empreses amb la societat.

Assessor de comunicació
Defineix els eixos estratègics de la comunicació, genera confiança, interactua amb els públics estratègics, etc.

Creatiu
Especialitzat en la plasmació de la idea que es vol transmetre. Cal que dominai les tècniques de la creació publicitària i les eines necessàries per donar resposta a les necessitats de comunicació de les empreses i institucions.

Analista
Planifica la idoneïtat i característiques dels suports per a la difusió del missatge, tenint en compte els públics i les tendències socioculturals.

Sortides professionals en qualsevol de les següents organitzacions:

Agències de publicitat, gabinets de relacions públiques, gabinets de comunicació corporativa, gabinets de premsa, assessories de comunicació, departaments de publicitat i comunicació de les empreses i organitzacions, consultores de màrqueting, lobbying i assumptes públics, assessoria d’imatge i organització de grans esdeveniments, departaments creatius, estudis de disseny, productores, editorials, mitjans de comunicació, universitats, etc.

Requisits i admissió

Beques i finançament

Mobilitat internacional

Estudia temporalment a l'estranger

Com a alumne d’aquest grau pots cursar una part dels teus estudis o fer les pràctiques a l’estranger, amb reconeixement acadèmic.

Participa durant un semestre o un curs en una de les universitats sòcies de la teva facultat, o busca una empresa a l'estranger on realitzar les teves pràctiques. A més a més, també pots:

Per saber tot el que has de fer abans, durant i després de la mobilitat, consulta aquí la secció “Estudia a l’estranger” i descarrega’t aquí tota la documentació específica de la teva facultat:

Estudia temporalment amb nosaltres

Si ets estudiant d’una altra universitat espanyola o estrangera, pots fer una estada de mobilitat a UIC Barcelona, durant un semestre o un any acadèmic.

Per saber tot el que has de fer abans, durant i després de la mobilitat, consulta aquí la secció “Estudia a UIC Barcelona” i descarrega’t aquí tota la documentació específica de la teva facultat: