Alumnes de l’assignatura de sostenibilitat visiten la fàbrica ROCKWOOL i les instal•lacions del CENER

29/11/14
Comparteix aquesta informació

Els alumnes de l’assignatura Sostenibilitat 1 de quart curs de l’ESARQ-UIC el 26 de novembre van fer la sortida anual organitzada per la Càtedra d’Edificació Industrialitzada i Medi Ambient (CEIM), de l’ESARQ. Aquest any, es van desplaçar fins a Caparroso per visitar la fàbrica de ROCKWOOL i a Sarriguren, el Centre Nacional d’Energies Renovables (CENER).

En la visita a la fàbrica de ROCKWOOL, a Caparroso (Navarra), els alumnes, guiats per Miquel Àngel París i Jordi Guivernau, del departament tècnic, van gaudir de l’explicació del funcionament de la fàbrica, dels productes que s’hi fabriquen i de les aplicacions respectives en el camp de la sostenibilitat i de la construcció.

ROCKWOOL és una de les empreses pioneres en fabricació de llana de roca volcànica i de llana mineral, productes utilitzats en l’aïllament tèrmic, acústic i com a barrera anti foc a la construcció. A part de ser el major fabricant en aquest camp, ROCKWOOL és una empresa que disposa d’un sistema de gestió mediambiental que vetlla per la sostenibilitat dels seus productes i de com es fabriquen.

A la tarda, els alumnes es van desplaçar fins a Sarriguren, prop de Pamplona, per visitar el Centre Nacional d’Energies renovables (CENER). Allà se’ls van presentar les diferents activitats i projectes que fan al centre i se’ls va explicar el funcionament bioclimàtic de l’edifici. El CENER està especialitzat en la investigació aplicada i el desenvolupament i el foment de les energies renovables.

A l’activitat, aquest any hi van assistir alguns dels patrons de la Càtedra CEIM de l’ESARQ, com Teresa Batlle, de Pich Aguilera Architects, i Jordi Guivernau, membre del departament tècnic de ROCKWOOL. L’assignatura Sostenibilitat 1 és una assignatura obligatòria de quart curs de l’ESARQ. Aquesta assignatura està lligada a la càtedra CEIM, que té com a objectiu la sensibilització mediambiental del sector de la construcció a partir de la transversalitat i la transmissió de coneixement entre universitat i empresa.