Bamboo Bikes Barcelona guanya el taller d'idees de negoci creatives del Business Day de la UIC

11/04/14
Comparteix aquesta informació

Joves emprenedors i futurs empresaris van participar el dimecres passat, 9 d'abril, al primer Business Day impulsat per la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de la UIC. Joan Melé, subdirector general de Triodos Bank, i Antonio González-Barros, president del grup Intercom, van obrir i van tancar respectivament aquesta jornada, que mitjançant conferències, tallers i taules rodones pretenia marcar tendències i oportunitats de negoci, mostrar casos d'èxit i fomentar l'emprenedoria entre els joves.

Bamboo Bikes Barcelona guanya el taller d'idees de negoci creatives del Business Day de la UIC

“No us adapteu a aquesta societat perquè està malalta, i si us hi adapteu, us posareu malalts”. Amb aquestes paraules obria ahir Joan Melé, subdirector general de Triodos Bank, la primera edició del Business Day que ha organitzat la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials i que va dirigit a joves emprenedors i futurs empresaris per tal de fomentar l’emprenedoria.

Amb un to encoratjador, Melé va apel·lar a la coresponsabilitat i va suggerir una nova economia basada en el benefici social en lloc del benefici personal: una economia en la qual treball no sigui sinònim de salari sinó de satisfacció personal i d’aportació a la societat. Per Melé són tres els handicaps que no permeten a la societat posar fi al “combat intern” que, al seu parer, està patint, i són la por, l’odi i la mentida. Cercar la veritat, fomentar l’educació emocional i arriscar-se són, des del seu punt de vista, tres elements bàsics per a l’emprenedoria.

Després de la conferència inaugural, va tenir lloc una taula rodona sobre empreses d’impacte que fou moderada per Toni Tió, fundador de CiviClub, i en la qual van intervenir Oriol Pascual, director de Enviu Barcelona, Iván Caballero, fundador de The Social Coin, i Francesc Sistach, director general d’Specialisterne Spain.

Tot seguit, Pau Relat, conseller delegat del grup Mat Holding i president de la Comissió d’Internacionalització de la Cambra de Comerç , va oferir una sessió sobre el repte estratègic de la internacionalització.

Al migdia, es va celebrar una nova taula rodona sobre tendències i oportunitats de negoci, en què van intervenir Yolanda Pérez, directora de BStartup de Banc Sabadell, Jaume Baró, director operatiu d’empresa de Barcelona Activa, i Toni Mascaró, director d’eMascaró. La taula rodona fou moderada per Ramon Pons, president de PIMEC Baix Llobregat.

Una conferència que va revelar els secrets d’un networking ben fet, a càrrec de Rosaura Alastruey, directora de Projectes TIC, va tancar el bloc del matí del Business Day.

A la tarda, Antonio González-Barros va oferir la conferència de cloenda, que va coincidir amb la Trobada Alumni que celebrava la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials, dirigida en aquesta ocasió especialment als antics alumnes d’ADE. Durant la conferència, González-Barros va descriure el perfil de l’autèntic emprenedor: apassionat, optimista, generós i sincer, disposat a arriscar-se, amb capacitat d’esforç i força de voluntat, i amb sentit comú. En definitiva, una persona orientada a l’acció. També va fer referència a la “voluntat entrenada”, és a dir, el fet de treballar l’autocontrol, la reflexió personal i la capacitat d’adaptar-se al medi. Per a González-Barros, un bon emprenedor, íntegre, ha de ser capaç de tenir confiança en si mateix, en els altres i aconseguir també que els altres  tinguin confiança en si mateixos.

TALLER CONCURS D’IDEES CREATIVES

Un nou concepte de bicicleta urbana s'emporta el premi a la millor idea de negoci creativa

A la tarda, va tenir lloc un taller en què es van presentar idees de negoci aplicant la metodologia Learning by doing. El taller va estar liderat per Sergi Arjona, director de Community Angel, i Patricia Sáez, professora de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de la UIC.

El guanyador del taller va ser Bamboo Bikes Barcelona (BBB), empresa que dissenya i construeix bicicletes ecològiques fetes a mà a Barcelona i a partir de materials sostenibles, com el bambú i les fibres naturals.

Es tracta d'un projecte de dos joves de Barcelona, Marc Navarra i Mariona Martínez, alumnes del Màster en Direcció d’Empreses i Sistemes de Producció de la UIC, que aplicant els coneixements adquirits durant els estudis i les experiències viscudes, asseguren que volen portar un nou concepte de bicicleta urbana a la ciutat comtal.

“La passió pel ciclisme d’en Marc i l’amor per la feina artesanal de la Mariona són l’essència i l’arrel d'aquest projecte” comenten els creadors de BBB, que creuen en la qualitat dels seus productes “com a element clau per satisfer les necessitats dels nostres clients, i en la creació de models únics amb dissenys excepcionals, que faran de cada bicicleta una petita joia”.