Beatrice Burrows (Tate Gallery): «L’emoció és un factor clau per fer que el públic parli d’art»

13/03/16
Comparteix aquesta informació

Els estudiants del Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona van tenir una sessió sobre estratègia de comunicació a través dels mitjans socials amb Beatrice Burrows, gerent de Màrqueting Digital a la Tate Gallery de Londres.

Beatrice Burrows (Tate Gallery): «L’emoció és un factor clau per fer que el públic parli d’art»

L’estratègia de màrqueting de la Tate London es basa en l’ús de les eines digitals per captar públic nou i generar un diàleg amb aquest. Beatriz Burrows sosté que “la Tate no és només una marca excel·lent, sinó que a més té una missió sòlida, la d’apropar l’art a tothom gràcies a una bona experiència”.

Segons explica Burrows, els mitjans socials de la Tate es fan servir sovint per provocar debat i activar el públic a través de l’art. Es publiquen continguts que generen discussió i amb els quals els fans puguin interactuar. “Els preguntem, per exemple —explicava la gerent de la Tate Gallery— si s’han enamorat alguna vegada en una galeria d’art, o quines obres d’art els fan sentir calma ... L’emoció és un factor clau per fer que el públic parli d’art”, va concloure.

Durant tota la sessió, la ponent va fer veure als alumnes del Màster en Gestió Cultural que els mitjans digitals permeten a la Tate Gallery dur a terme la missió de promoure entre el públic el coneixement, l’entesa i el gaudi de l’art.

La Tate Gallery es compon de quatre galeries que exhibeixen art modern, contemporani, nacional i internacional a Anglaterra. Ofereixen una experiència completament immersiva; redefineixen la forma en què la gent circula en una galeria d’art.