El «Big Data» a les empreses, tema de la primera trobada del Global Biz Club del curs

10/11/16
Comparteix aquesta informació

El Saló de Graus del Campus Barcelona va acollir el 8 de novembre passat la primera sessió del curs del Global Biz Club. En aquesta ocasió, el tema va ser la tecnologia Big Data a les empreses, amb una taula rodona que portava per títol “El comportamiento del consumidor: rastreando y trazando desde la ubicuidad”.

El «Big Data» a les empreses, tema de la primera trobada del Global Biz Club del curs

Les tecnologies mòbils actuals permeten a les plataformes que siguem ubiqüament rastrejats i després traçats, per indagar els nostres comportaments. En conseqüència, el nostre mòbil ens ajuda i alhora ens controla. Aquest era el plantejament que  van proposar els quatre ponents que participaven a la sessió: Víctor Manchado, Governance BigData & RDA a CaixaBank; Marc Freixa, Big Data Project Director a Havas Media; Jordi Trill, BigData & Core Tech Business Development Manager a Oracle, i Gustavo Loewe, director regional de Qlik.

Entre els temes que es van tractar hi havia la legalitat i la moralitat de l’ús de les dades. Els ponents van coincidir que, actualment, hi ha força regulació i les dades que s’extreuen són sempre anònimes. No obstant això, Gustavo Loewe va qüestionar si la majoria dels usuaris de Facebook (per exemple) saben com es fa servir la seva informació personal.

Sobre el perfil de treballadors que busquen ara les empreses, tots van coincidir en l’afirmació que va fer Jordi Trill: “El que les empreses busquen ara són persones amb ment oberta”. Sobre això, Marc Freixa va afegir: “No necessitem només tècnics, sinó gent que sàpiga comunicar”.

Quant al paper que tenen les persones en l’era del data, Gustavo Loewe va afirmar: “El component humà sempre serà fonamental en qualsevol tipus de decisió”.

Com a exemples de l’ús del data en estadístiques i prediccions van sortir les notícies recents sobre les eleccions als Estats Units, la votació a Colòmbia o el Brexit. A l’acte, es va presentar també el Master Executive en Big Data Science de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials, en què col·laboren Oracle i Havas Media.

El Global Biz Club és un club format per antics alumnes de UIC Barcelona interessats en les diferents àrees del món de l’empresa. Es tracta d’un punt de trobada i de formació perquè els alumni puguin aprendre, compartir experiències i fer networking.