II Jornades sobre l'Ensenyament de les Humanitats en el Batxillerat

09/02/14
Comparteix aquesta informació

La Facultat d'Humanitats de la UIC, amb la col·laboració del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya , va organitzar els dies 7 i 8 de febrer les II Jornades sobre l'Ensenyament de les Humanitats en el Batxillerat, al Campus Barcelona de la UIC.

Després de l'èxit amb què es va acollir la primera convocatòria, aquest 2014 es va reflexionar sobre un tema clau en el moment de transició entre el batxillerat i l'inici de la vida universitària: buscar estratègies per millorar els resultats acadèmics en les matèries d'Humanitats .

Al llarg de la jornada, es va pretendre establir un pont entre la formació humanística preuniversitària i la universitària, a través d'un espai de diàleg entre els professionals de l'ensenyament .

En la conferència inaugural, "Educar en Humanitats: l'aula de secundària a la universitat", Pilar Gómez Cardó, professora de Filologia Grega a la Universitat de Barcelona i coordinadora de les Proves d'Accés a la Universitat de Catalunya des de l'any 2005, va presentar algunes reflexions generals sobre el paper i la presència de les Humanitats en l'escenari formatiu actual.

Després de la inauguració, els assistents van poder triar entre diversos tallers simultanis repartits en tots dos dies. Algun dels temes d'aquests tallers va ser: la comprensió i la producció dels textos filosòfics, com millorar el nivell d'ortografia, o bé, eines per millorar els resultats dels exàmens d'història i història de l'art a selectivitat .

Les Jornades van concloure amb la conferència "Contra l'humanisme tou" a càrrec de Gregorio Luri Medrano, doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona, llicenciat en Ciències de l'Educació, Premi de Doctorat en Filosofia i Premi Extraordinari de Llicenciatura en Ciències de l'Educació. A la conferència es va abordar el concepte d'"humanisme tou" com a perversió i trivialització de l'humanisme, l'educació liberal com a alliberament de la vulgaritat, l'especificitat de les coses humanes o què s'hauria d'exigir a un humanista.