El periodista Ismael Nafría parla de la missió de ‘The New York Times’ durant una nova edició dels Esmorzars Càtedra

12/03/19
Comparteix aquesta informació

Isamel Nafría, periodista independent i escriptor, va inaugurar el 25 de febrer passat la quarta edició dels Esmorzars Càtedra que organitza la Càtedra Direcció per Missions i Govern Corporatiu de UIC Barcelona.

El títol de la sessió va ser “Com The New York Times defineix i desenvolupa la seva estratègia des de la missió”. El ponent va explicar que la missió i els valors sempre han format part del diari que es distribueix als Estats Units i molts altres països des de l’any 1851.

Segons Ismael Nafría, l’essència de The New York Times és ajudar “la gent a entendre el món a través d’un periodisme fet en profunditat, sense por ni favoritismes”. El periodista va parlar de l’excel·lència com un dels punts forts del diari, per la rigorositat i qualitat de les seves publicacions.

L’escriptor va afirmar que el propòsit de The New York Times és oferir un periodisme basat en la veritat, i posar el lector en el centre de la seva estratègia. “Apostar per la qualitat vol dir moltes vegades renunciar a la quantitat d’informació i The New York Times aposta perquè tot el que publica valgui molt la pena”, va concloure el periodista.

Ismael Nafría té una llarga experiència en diferents mitjans. També és escriptor, consultor i orador especialitzat en mitjans digitals. En els últims anys, ha col·laborat amb el Knight Center for Journalism in the Americas de la Universitat de Texas, Austin. És autor de diversos llibres, el més recent La reinvención de The New York Times. També edita el butlletí “Tendenci@s” sobre mitjans digitals.

L’objectiu dels esmorzars és posar en contacte el món acadèmic amb el món empresarial per generar debats sobre temes relacionats amb l’humanisme empresarial.