Miguel Ángel Ariño: “Els tres requisits per a l’èxit d’una empresa: eficàcia, atractivitat i unitat”

28/11/14
Comparteix aquesta informació

El professor de l’IESE Miguel Ángel Ariño va ser el convidat especial per dirigir la segona sessió dels Esmorzars Càtedra que organitza la Càtedra de Direcció per Missions i Govern Corporatiu de la UIC.

Miguel Ángel Ariño: “Els tres requisits per a l’èxit d’una empresa: eficàcia, atractivitat i unitat”

L’Aula Jardí de la UIC va acollir una quinzena d’empresaris que es van citar el 21 de novembre passat per assistir a la segona sessió dels Esmorzars Càtedra. La sessió es va iniciar amb una exposició breu de Miguel Ariño sobre el tema que aquesta ocasió es tractava: “Com es diagnostica la qualitat d’una organització?”.

En la seva intervenció, Ariño va parlar de tres requisits que ell considera necessaris per dir que una organització és de qualitat: “l’eficàcia, l’atractivitat i la unitat”. Sobre l’eficàcia, el ponent va afirmar que: “no es tracta de maximitzar les accions, sinó que cada acció sigui eficaç” i va recalcar que: “intentant maximitzar el benefici, es destrueixen els mitjans per aconseguir la maximització del propi benefici”.

Pel que fa al concepte d’“atractivitat”, Ariño va expressar la importància que els empleats aprenguin cada dia a l’empresa, de manera que puguin anar creixent professionalment i personalment. “Una empresa és atractiva si ofereix oportunitats d’aprenentatge”, va afirmar.

Finalment, va parlar de la unitat: “hi ha d’haver unitat entre els treballadors i amb els objectius de l’empresa”, va insistir. Ariño va ressaltar que quan els empleats interioritzen la missió i els objectius de l’empresa, el rendiment és més gran. “Perquè el que es fa a l’empresa és el que dóna sentit a la meva vida, perquè faig alguna cosa útil”, va dir Ariño.

Després de l’exposició d’Ariño va tenir lloc un debat en el qual els participant van poder exposar les seves pròpies experiències sobre l’aplicació d’aquests conceptes en el dia a dia de cadascú.

Es tracta del segon Esmorzar Càtedra del cicle que organitza la Càtedra de Direcció per Missions i Govern Corporatiu i que neix amb l’objectiu de posar en contacte el món acadèmic amb el món empresarial per generar debats sobre temes relacionats amb l’humanisme empresarial. Els esmorzars s’inicien amb una breu exposició del tema que debatrà un conferenciant expert en la matèria i, posteriorment, s’obre el debat, en què els participants poden exposar les seves experiències. L’activitat tindrà lloc mensualment fins al mes de juliol.