Monegal: «Si l'audiència determinés la qualitat d'un producte, McDonald's seria el millor restaurant del món»

09/10/12
Comparteix aquesta informació

El periodista i presentador de televisió Ferran Monegal va impartir una masterclass ahir dimarts, al Saló de Graus, als alumnes de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UIC.

Monegal: «Si l'audiència determinés la qualitat d'un producte, McDonald's seria el millor restaurant del món»

Entre d'altres qüestions, el periodista va fer una
anàlisi del panorama televisiu actual i dels mitjans de comunicació en la nova
era digital. Així mateix va dir que el periodista “ha de seguir el ramat de la
societat i reflexionar-hi, però no dirigir-la”.

Preguntat per la teleporqueria, Monegal va parlar de l’audiència que, a l’hora de
la veritat, és qui decideix què acaba emetent cada televisió, segons l’èxit que
tingui. No obstant, es va referir a la necessitat de ser crítics ja que “la
qualitat no depèn de l’audiència; si fos així, McDonald’s podria ser el millor
restaurant del món”.

A la conferència, hi van assistir principalment
alumnes del grau en Periodisme i de Comunicació Audiovisual, professors i
altres membres de la comunitat universitària. La Dra. Raquel Crisóstomo i el
Dr. Ricard Mamblona van ser els encarregats de presentar Monegal i de moderar
el debat posterior.

Ferran Monegal va animar l'alumnat a crear-se una
postura existencial, a tenir iniciativa i a experimentar en el món laboral fins
a trobar el seu propi camí.

Monegal, format en l’antiga Escola de Periodisme
de Barcelona, encara que va començar en el món de la crítica de teatre, és
conegut sobretot pel seu programa TeleMonegal, de Barcelona Televisió,
que presenta i dirigeix des de 2003. Aquest programa de crítica televisiva ha
assolit cotes d’audiència sorprenents, mai aconseguides en cap televisió local.
A més, ha treballat en diferents diaris i ràdios. La seva crítica televisiva a El
Periódico de Catalunya
és un referent en el sector.