Montse Blanco, de l'Obra Social 'la Caixa', acosta el branded content o contingut de marca als alumnes de Publicitat

13/12/13
Comparteix aquesta informació

Montse Blanco, cap de publicitat de l'Obra Social 'la Caixa', ha impartit dues classes sobre branded content als alumnes de 4t de Publicitat i Relacions Públiques.

Montse Blanco, de l'Obra Social 'la Caixa', acosta el branded content o contingut de marca als alumnes de Publicitat

Blanco ha definit el branded content com una forma de comunicació que acosta la marca al consumidor, a través d'experiències i d’entreteniment. Perquè funcioni, la conferenciant va afirmar que hi ha d’haver un perfecte equilibri entre el que vol la gent, el contingut de marca i el que fa la competència. Segons ella, “el branded content és narració, usuari, engagement, emoció, branding, canals i amortització”.

Les claus per a la creació d’una estratègia de branded content són la investigació prèvia, la marca i l’entorn. Segons la ponent, “perquè funcioni aquest programa de comunicació és fonamental conèixer bé qui som com a empresa, quina és la nostra missió, visió i valors”. Amb aquesta finalitat, va animar els alumnes a comparar l’empresa amb una persona i fer-se la pregunta: Si fos una persona com seria? Despreocupada, dinàmica, assertiva, amigable?

Mitjançant nombrosos exemples d’empreses que practiquen el branded content, com Bezoya, Danone, San Miguel, Red Bull o La Caixa, els alumnes van poder veure que a l’hora de desenvolupar una estratègia de contingut de marca cal tenir en compte el target i els insights que poden interessar, fins a trobar el contingut que es vol transmetre.