Peces guanyadores del concurs de la Càtedra Ceràmica de Barcelona

15/12/15
Comparteix aquesta informació

Dimarts passat, 1 de desembre, els alumnes Eduardo Pérez, Sònia Gómez i Juan Torres van guanyar la dotzena edició de la Càtedra Ceràmica ASCER de la School of Architecture de UIC Barcelona.

Peces guanyadores del concurs de la Càtedra Ceràmica de  Barcelona

Aquest any, el curs “Innovació i disseny amb materials ceràmics” ha apostat per una línia més professional en termes de recerca aplicada a l’arquitectura. Els alumnes han treballat amb unes línies d’investigació ja definides i han tingut el suport d’un expert en patents i models d’utilitat. 

L’objectiu del curs és acabar protegint intel·lectualment les peces que presentin un interès constructiu, arquitectònic i comercial. Aquest nou format permet a l’alumne ser coautor d’un article sobre la seva peça en una revista especialitzada o participar en un projecte de recerca. 

Els alumnes van defensar un per un les peces ceràmiques que han treballat al llarg de tot el trimestre. El jurat va estar format per Juan Domingo Santos, Dr. arquitecte de la Universitat de Granada; Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny de Barcelona - DHUB; Jordi Riba, arquitecte de l’oficina de patents Torner Juncosa, i l’arquitecta Clara Vicedo en representació d’ASCER, impulsora de la Xarxa de Càtedres Ceràmiques.

Peces guanyadores:

El jurat atorga els tres premis Càtedra Ceràmica 2015 als treballs següents:

1. Categoria de peça per extrusió amb funció estructural

Peça Encofrat perdut M, d’Eduardo Pérez Monreal.

Recorda la tradició de construir amb ceràmica afegint-hi valors funcionals i estètics.

2. Categoria de peça per premsatge

Peça Al-Remate, de Sònia Gómez Ruiz.

Per l’habilitat que mostra per detectar un problema habitual i oferir-hi una solució simple. Una concepció senzilla i versàtil que soluciona un problema complex com les taques de les façanes. 

3. Categoria de peça per extrusió amb funció de revestiment

Peça Agrowall, de Juan Torres Martínez.

Per saber reinterpretar un element clàssic i transportar-lo a escala urbana. Un test privat es converteix en un test urbà. Es valoren els detalls molt cuidats: les vores, els clips de fixació, la cantonada, etc.