S’hi val tot, a YouTube?

17/02/17
Comparteix aquesta informació

La Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona va acollir ahir, dia 16 de febrer, el primer “Talent Màrqueting Day: Youtubers” celebrat a una universitat catalana. L’objectiu d’aquesta sessió era parlar sobre la influència que tenen aquests adolescents que publiquen vídeos a través de YouTube convertits en estrelles d’Internet, la seva relació amb les marques i el perquè del seu èxit.

S’hi val tot, a YouTube?

Imatge (esq. a dreta): Anna Gorse, Adriamusica96, Jordi Cor, Àlex Alegret, moderador i professor de maàrqueting de la Facultat; Focusingvlogs, Julian Marinov i ProAndroid.

La jornada la va obrir la cap d’estudis de Publicitat i Relacions Públiques, la Dra. Carol Serra, donant la benvinguda a tots els assistents i convidant-los a reflexionar sobre la influència que tenen els youtubers en la societat i fins a quin punt són conscients sobre el contingut dels vídeos que publiquen.

Després, hi va intervenir Carlos A. Macho, Content Màrqueting Maganer de Wallapop, per explicar com aquesta start-up espanyola havia aconseguit donar-se a conèixer amb escassos recursos gràcies a la seva estratègia de màrqueting de continguts, tal com ell mateix va afirmar: “Un missatge potent pot canviar-ho tot”.

Després de la conferència, Òscar Cumí, organitzador del Talent Màrqueting Tour i expert en màrqueting d’influencers, va presentar els sis youtubers que formaven part de la taula rodona: Focusings, AdriaMusica96, Annagorse, ProAndroid, JordiCor i JulianMarivov. La xerrada amb els youtubers la va moderar Àlex Alegret, professor de Direcció de Màrqueting del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, el qual va començar el debat amb la pregunta: “S’hi val tot, a YouTube?”. Els protagonistes de la taula rodona van rebutjar la conducta d’altres youtubers que havien saltat a l’actualitat informativa per haver discriminat persones per la seva condició social. També van confessar que ser youtuber és una feina que els ocupa cada dia de la setmana i requereix molta implicació: “Ho fas per passió, no ho veus com un negoci”; “Has de millorar, crear, pensar, se t’ha d’ocórrer alguna cosa per a cada setmana. Si no, els seguidors es van oblidant de tu...”. Durant la taula rodona, també van parlar sobre quins tipus de vídeos dels seus canals han estat els més visitats i, curiosament, no eren els vídeos que estaven més ben editats, ni tampoc els que tenien un contingut elaborat. “Un vídeo perfecte pot ser avorrit”, va comentar la youtuber Anna Gorse.

En acabar, els patrocinadors de l’acte van premiar els assistents que havien estat més actius a Twitter fent servir el hashtag #TMDay. L’alumna de Periodisme, Susana Martínez, va ser premiada per la cadena asiàtica Udon i un altre dels assistents va guanyar la teòrica i deu classes pràctiques per al carnet de conduir per cortesia de RACC.