És un grup consolidat, en el qual participa UIC Barcelona i, secundàriament, la Vitrubusier Fundació Privada (VFP). Dels membres actuals, dos formaven part de l’antic SGR 2009/897HUM i tres més són col·laboradors via conveni científic entre UIC Barcelona i la VFP.
No es tracta d’un grup d’estudis històrics, sinó que la seva àrea principal de coneixement és la Història del Pensament i dels Moviments Socials i Polítics (és un projecte de pensadors). Al mateix temps, estudia l’Estètica i Teoria de les Arts (perquè és la creativitat femenina) i la Teoria i Història de l’Educació (vehicle a través del qual es pot connectar amb la societat), per això, la socorreguda metàfora del paraigües pot servir per explicar la unitat temàtica i l’heterogeneïtat de perspectives.
El tema del grup aglutina una important problemàtica del segle XX i que els membres de l’equip abordaran des de diferents perspectives i disciplines: la dona a l’exili cultural, la noció d(in)visibilitat de dones creatives, crítica al fal·locentrisme d’Henri Bergson, les dones de l’entorn d’Edmond Eugène Alexis Rostand, Margarete Schütte-Lihotzky, arquitecte malgré-tout, joc i gènere i, finalment, l’aplicabilitat del discurs postfeminista a la producció cultural espanyola contemporània.