Universitat Internacional de Catalunya
Seminari Interdisciplinar I
12241
1
Anual
OB
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Presentació
Els seminaris interdisciplinaris tenen per objectiu repassar les bases teòriques i presentar les principals situacions clíniques amb què l'estudiant pot trobar-se durant el tractament de pacients, podent analitzar i fer el correcte diagnòstic i tractament des de la perspectiva de totes les especialitats. D'aquesta manera, l'estudiant podrà consolidar els coneixements teòrics prèviament apresos.
Objectius
Aplicar des de la perspectiva daltres especialitats els coneixements teòrics i pràctics apresos anteriorment.
Basant-se en diferents situacions clíniques.
En concloure el curs l'estudiant serà capaç de:
1. Diferenciar les diferents opcions i tècniques de tractaments complexos/avançats en la interacció entre la Periodòncia i l'Ortodòncia.
2. Diferenciar les diferents opcions i tècniques de tractaments complexos/avançats en la interacció entre la Periodòncia i la Rehabilitació oral
3. Diferenciar les diferents opcions i tècniques de tractaments complexos/avançats en la interacció entre la Periodòncia i l'Endodòncia
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
1. Comprendre els principals criteris de diagnosi de les patologies relacionades amb la periodòncia, ortodòncia i rehabilitació oral.
2. Comprendre els principals criteris de pronòstic de les patologies relacionades amb la periodòncia, ortodòncia i rehabilitació oral.
3. Ser capaç d'implementar i integrar l'abordatge interdisciplinari en el tractament i el restabliment de la salut oral.
4. Sensibilitzar en les repercussions que té la malpraxi i la manca de planificació interdisciplinària de les patologies de la cavitat oral.
5. Ser capaç de fer un aprenentatge autònom i autocrític
6. Desenvolupar habilitats de treball en equip i escolta activa.
7. Ser capaç d'integrar i aprofundir de manera interdisciplinària els resultats del procés d'aprenentatge.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
L'estudiant treballarà en equip amb estudiants dels màsters d'altres especialitats. Es realitzaran seminaris interactius sobre diferents temàtiques a través de casos clínics ja tractats i per tractar, elaborant plans de tractament i en els casos ja finalitzats, aplicant-hi el component crític sobre els resultats obtinguts.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Avaluació continuada basada en la participació en els seminaris, i en acabar els seminaris es realitzarà una avaluació escrita que ha de ser aprovada amb un mínim de 7 sobre 10 punts.