Universitat Internacional de Catalunya
Gestió de Comunitats Online
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà,
Professorat
Les consultes al professor hauran de fer-se a:Cristina Martorell: cmartorell@uic.es
Presentació
La generalització de la web –i, especialment, de l’anomenada “web 2.0”- ha transformat profundament el màrqueting, l’economia i la comunicació humana. En aquesta assignatura analitzarem les implicacions d’aquests canvis des de la perspectiva del màrqueting i la publicitat, aprofundint en les estratègies, les eines i les tècniques que ens ofereix el màrqueting digital per connectar amb el consumidor actual.
Requisits previs
No s'estableix cap requisit previ pel seguiment d'aquesta assignatura.
Objectius
a) Comprendre com la irrupció d’Internet ha transformat el màrqueting, la comunicació, els negocis i la cultura.
b) Identificar i dominar les principals eines que utilitza el màrqueting per operar en aquest nou context digital.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 06 CG - Capacitat de lectura, anàlisi i síntesi
- 08 CG - Capacitat de reflexió i memorització
- 09 CG - Capacitat per innovar
- 10 CG - Coneixement i domini de repertoris bibliogràfics
- 16 CE - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
- 23 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de l'empresa informativa
- 24 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament les institucions jurídic-polítiques contemporànies
- 25 CE - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els elements macroeconòmics
- 38 CE - Coneixement i domini dels conceptes, dades, estadístiques i gràfics econòmics
- 54 CE - Capacitat d'anàlisi i comprensió de les audiències
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
a) Comprendre les característiques del web 2.0 i les seves implicacions en el màrqueting i la comunicació.
b) Distingir els principals formats i eines publicitàries digitals.
c) Dissenyar un pla de mitjans socials.
d) Elaborar un pla de màrqueting digital i conèixer les principals mètriques i indicadors per avaluar el grau d’acompliment dels objectius plantejats.
Continguts
Tema 1: Introducció al màrqueting digital i a les comunitats online.
Tema 2: Mitjans propis
Tema 3: Mitjans pagats
Tema 4: Mitjans guanyats
Tema 5: Inbound marketing i màrqueting de continguts
Tema 6: Pla de màrqueting digital
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
60% Pràctiques i tests
40% Treball final
Es valorarà l'assistència i la participació a classe. En cas de 2a i 3a convocatòries s'haurà de realitzar un examen teòric-pràctic (100% de la nota final).
Tant els treballs com els exàmens a lliurar hauran de seguir les següents pautes:
- Estar correctament referenciats seguint la normativa APA. Podeu consultar aquesta normativa en http://goo.gl/vggbp.
- Seguir la normativa de faltes d'ortografia que estableix la Universitat.
Bibliografia i recursos
Anderson, Chris (2009). La economía Long Tail: de los mercados de masas al triunfo de lo minoritario. Argentina; España, [etc.]: Empresa Activa.
Elósegui, Tristán (2015). Marketing analytics: cómo definir y medir una estrategia online. Madrid: Anaya.
Guallar, Javier; Leiva-Aguilera, Javier (2013). El content curator: guía básica para el nuevo profesional de Internet. Barcelona: UOC.
Levine, Rick [et al.] (2008). El Manifiesto Cluetrain. Barcelona: Deusto.
Maciá, Fernando (2013). Marketing online 2.0: Cómo atraer y fidelizar clientes en Internet. Madrid: Anaya.
Martí, José (2011). Marketing y publicidad en Internet básico. Madrid: Starbook.
Sigliano, Kevin; González, Pedro J.; Calzada, Beatriz; Márquez, Manuel (2014). Guía Profesional de Publicidad en Redes Sociales [en línea]. Bogotá: Territorio Creativo. Disponible en: https://www.territoriocreativo.es/wp-content/uploads/2014/03/Guia_Profesional_Publicidad_Redes_Sociales_Territorio_creativo.pdf (Consulta: 29/05/2016).
Somalo, Ignacio (2011). Todo lo que hay que saber de Marketing online y Comunicación digital. Madrid: Wolters Kluwer.