Universitat Internacional de Catalunya
Investigació en Endodòncia III
12288
3
Anual
OB
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà,
Altres llengües d'impartició: català, castellà,
Professorat
Dijous de 8:30 a.m. a 10:00 p.m.
Presentació
En aquesta assignatura s'integra pràcticament la major part de les habilitats necessàries per iniciar-se en el camp de la investigació i van avaluar de forma integrada les habilitats necessàries per unir-se més endavant un programa de doctorat.
Requisits previs
Nivell mitjà anglès Nivell bàsic de competències informàtiques
Objectius
Aprendre a iniciar un protocol d'investigació in vitro, clínic o experimental aprovat per les comissions competents d'acord amb les característiques de cada protocol.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
Adquirir habilitats d'aprenentatge per continuar estudiant de forma autònoma i autònoma.
Adquirir el coneixement i la comprensió per proporcionar una base o oportunitat d'originalitat en el desenvolupament i aplicació dels coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat per resoldre problemes en nous entorns en contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb el seu camp d'estudi.
La integració del coneixement i la complexitat de formular judicis basats en proves científiques, a partir d'informació incompleta o limitada, inclouen reflexionar sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
Comunicar resultats, coneixements i raons per presentar-los de forma clara i sense ambigüitats als especialistes i no especialistes.
Desenvolupar la capacitat d'aplicar el mètode científic, el disseny experimental i la bioestadística per resoldre un problema o corroborar la hipòtesi.
Saber aplicar l'exercici epistemològic, ètic, legal i humanitari en recerca i difusió de resultats.
Desenvolupar la capacitat d'aplicar eines bioinformàtiques utilitzades en la recerca bàsica.
Aprendre a gestionar recursos financers i humans d'un projecte de recerca i complir les bases estratègiques per a la transferència de nous coneixements a l'empresa o indústria.
Desenvolupar la capacitat d'integrar nous coneixements a través de la recerca i l'estudi i la seva complexitat.
Desenvolupar la capacitat d'autoaprenentatge en el desenvolupament de noves tècniques, en el coneixement de nous conceptes científics i en la recerca de noves informacions científiques.
Desenvolupar la capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies i escoltar, analitzar, avaluar i respondre les idees d'una altra persona.
Desenvolupar la capacitat de treballar en grups multidisciplinaris i multiculturals.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Definir els principals conceptes de recerca en ciències de la salut.
Descriure les diferents fases del procés d'investigació.
Distingir entre models d'investigació quantitativa i qualitativa, identificant els principals avantatges i limitacions d'ambdós models.
Estructurar una estratègia adequada per a la recerca literària en bases de dades importants relacionades amb les ciències de la salut.
Accés a fonts documentals identificades a la recerca bibliogràfica, descàrrega de documents complets per avaluació.
Valoració crítica de la literatura científica.
Descriure els conceptes bàsics relacionats amb les variables de mesurament i obtenir dades quantitatives.
Descriure els diferents mètodes d'obtenció de dades quantitatives i identificar-los en els estudis publicats.
Identificar els diferents tipus de documentació científica, estructura i característiques i reglaments de publicació.
Escriure un resum científic per a la presentació preliminar de resultats en conferències i congressos, així com per a desenvolupar un pòster i / o oral.
Continguts
Continuació del projecte de recerca.
Durant el segon any i abans de finalitzar el tercer any, els residents han de desenvolupar una proposta de recerca o un projecte per compte propi (es permet una certa cooperació dels professors). L'estudiant en aquest moment ha adquirit la suficient experiència i coneixements per iniciar un estudi de recerca (capacitat de recerca bibliogràfica, buscar la manca d'informació en la literatura, conceptes metodològics, etc.). Una vegada avaluat i aprovat pel director de màster i el coordinador de recerca, aquest estudi es pot dur a terme pel mateix estudiant o assignar-ne l'estudi per als residents del primer any entrant.
S'espera que tots els estudiants presentin a la reunió anual de l'associació d'endodòncia nacional (AEDE) o al congrés bianual de European Endodontic (ESE) les seves conclusions preliminars de recerca per a la seva presentació en forma de comunicació oral o de cartell que es consideri adequada pel director del programa.
Els resultats i l'esborrany final d'aquest projecte de recerca s'han de presentar al 15 de juny (es determinen les dades exactes cada any segons el calendari). La qualitat de la recerca final hauria de ser prou bona per a la presentació per a la publicació en revistes dentals respectives, com ara l'IEJ, JOE o revistes nacionals. Per tant, un document corresponent a l'esborrany final s'ha de presentar al document més adequat de la llista JCR.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Periòdicament, s'organitzaran reunions amb el tutor i el director de l'estudi per discutir l'avaluació contínua i el progrés de l'estudiant, assegurant que adquireixi totes les habilitats per assolir les competències necessàries i els resultats d'aprenentatge. Activitats no presencials. - Grup de treball - Treball per compte propi Activitats de seguiment: - Tutorials avaluació
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Avaluació contínua