Servei de psicodiagnòstic infantil i juvenil de trastorns de l’aprenentatge, alteracions de la conducta, trastorns de l’espectre autista, etc.
Les avaluacions dutes a terme a la Clínica Universitària de Psicologia i Psiquiatria Support consisteixen en una sèrie de proves basades en l’evidència amb la finalitat de conèixer les diferents dificultats que presenten els nens i les nenes que hi assisteixen.
Les proves que s’administren són diverses, i s’enumeren a continuació:
- WISC-V, per avaluar la capacitat intel·lectual de nens i nenes i adolescents.
- PROLEC-R, per avaluar si hi ha dificultats en la lectura.
- PROESC, per valorar dificultats en l’escriptura.
- ITPA, per comprovar si hi ha dificultats en el llenguatge.
- D2, per avaluar dificultats en l’atenció.
- CARAS-R, per valorar dificultats atencionals i perceptives.
- CDI, per avaluar si es presenta simptomatologia depressiva.
- STAIC, per valorar simptomatologia ansiosa.
- MACI, per valorar si hi ha trets de la personalitat desadaptatius.
- SCL-90-R, per avaluar psicopatologia general.
- TAMAI, per avaluar l’adaptació del nen o nena en diferents àrees.
- ADOS-2 i ADI-R, per diagnosticar el trastorn de l’espectre autista.
Per tant, s’utilitzen diferents proves per així poder complementar-les amb l’entrevista clínica i poder apreciar de manera més precisa les dificultats de cada pacient. Per fer les avaluacions se solen fer visites d’una hora i mitja. Depèn del test que s’administri o del conjunt de tests que calgui administrar es faran en una o més sessions. Un cop finalitzada l’avaluació psicomètrica es procedirà a la realització de l’informe per facilitar la posterior entrega de resultats a la família.