La implantació creixent de les noves tecnologies de la informació en el món educatiu ha obert una nova etapa per a les universitats sobre la qual fa anys que reflexionem i que la pandèmia de la COVID-19 ha precipitat.
La base del nostre model és l’aprenentatge presencial i aquesta continuarà sent la nostra aposta. Ara l’adaptem i millorem l’experiència global de l’aprenentatge, incorporant criteris d’innovació a la docència no presencial i assegurant el compliment dels objectius curriculars en tots els programes acadèmics. És el model Blended Learning UIC Barcelona System, basat en un sistema mixt i rotatori perquè els estudiants puguin alternar classes presencials amb classes en línia, i que prioritza la presencialitat d’activitats pràctiques a clíniques, laboratoris, tallers d’arquitectura, sala de vistes, plató de televisió o estudi de ràdio. Es prioritzarà l'assistència presencial d'alumnes de primer curs per garantir-ne la incursió en la vida universitària. S’han habilitat nous sistemes informàtics a les aules que permetin la interacció entre els estudiants i s’ha dotat de formació específica el nostre professorat.
Sumem esforços per impulsar un model universitari adaptat al nou marc social i econòmic, garantint sempre la seguretat de la nostra comunitat universitària i reforçant la nostra contribució científica per transformar una societat en canvi constant.
“Avui més que mai sabem que no podem predir el futur, però si que podem adaptar-nos-hi i flexibilitzar el nostre model d’aprenentatge per garantir la millor docència en qualsevol circumstància, al mateix temps que reforcem el nostre potencial investigador en benefici de tota la societat”.
Xavier Gil Mur, Rector.
