Directorio
VASYLETS, Olena
VASYLETS, Olena
CV
Perfil del profesor
Professor Associat
Departamento de Lingüística Aplicada, Departamento de Lingüística Aplicada. Universitat Internacional de Catalunya
Formación académica
Doctora Lingüística Aplicada, UNIVERSITAT DE BARCELONA
Màster Universitari Lingüística Aplicada y Adqusición de Lenguas, UNIVERSITAT DE BARCELONA
Llicenciada Filología Inglesa, UNIVERSIDAD ESTATAL DE ZAPORIZHYA (UCRANIA)
Màster Universitari Lingüística Aplicada y Adqusición de Lenguas, UNIVERSITAT DE BARCELONA
Llicenciada Filología Inglesa, UNIVERSIDAD ESTATAL DE ZAPORIZHYA (UCRANIA)
Experiencia profesional
Profesora colaboradora, Departamento de Lingüística Aplicada, Universitat Internacional de Catalunya (des de 2018)
Profesora asociada, Departmento de Lenguas y Literaturas Modernas y de Estudios Ingleses, Universidad de Barcelona (desde 2016)
Profesora asociada, Departamento de Filología Inglesa y de Germanística, Universitat Autònoma de Barcelona (desde 2017)
Profesora colaboradora, Universitat Oberta de Catalunya (desde 2017)
Profesora asociada, Departmento de Lenguas y Literaturas Modernas y de Estudios Ingleses, Universidad de Barcelona (desde 2016)
Profesora asociada, Departamento de Filología Inglesa y de Germanística, Universitat Autònoma de Barcelona (desde 2017)
Profesora colaboradora, Universitat Oberta de Catalunya (desde 2017)
Publicaciones
Artículos
- Vasylets, O.; Gilabert, R.; Manchón, R., (2019), "Differential contribution of oral and written modes to linguistic and propositional complexity in L2 performance", Instructed Second Language Acquisition, vol. 3, No. 2, pp. 206-227, ISSN: 2398-4163.
- Vasylets, O.; Gilabert, R.; Manchón, R., (2017), "The effects of mode and task complexity on second language production", Language learning, vol. 67, No. 2, pp. 394-430, ISSN: 0023-8333.
- Gilabert, R.; Manchón, R.; Vasylets, O., (2016), "Mode in theoretical and empirical TBLT research: Advancing research agendas", Annual Review of Applied Linguistics, vol. 36, pp. 117-135, ISSN: 0267-1905.
Capítulos de libro
- Manchón, R.M.; Vasylets, O., (2019), "Language Learning Through Writing: Theoretical Perspectives and Empirical Evidence", The Cambridge Handbook of Language Learning, pp. 341-362, Cambridge University Press. ISBN: 9781108333603.
Actividades
- XIV International Symposium of Psycholinguistics Presentació de poster "Bad is good for English language learners: Facilitating effects of negativity bias in the domain of vocabulary learning", 2019.
- XIV International Symposium of Psycholinguistics Presentació de comunicació "Memory accuracy in bilinguals depends on the valence of the emotional event", 2019.
- The Language Learning Potential of L2 Writing and Written Corrective Feedback Ponència "Task complexity across modalities", 2018.
- The Language Learning Potential of L2 Writing and Written Corrective Feedback Ponència "Tapping into processes and processing while making use of feedback: Methodological considerations for future research agendas", 2018.
- The Language Learning Potential of L2 Writing and Written Corrective Feedback Presentació de comunicació "Investigating the role of working memory in L2 written production", 2018.